obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbindings probleem
TuuT
Hallo,hier vanuit het Westland
Sinds algelopen weekend (29-11/30-11) heb ik ook last van een beroerde internet verbinding.
Normaal totaal "geen" problemen met orange (nu online).
4000kb down ,1000kb up hoor ik te krijgen en nu een zielige 1852kb down ,456kb ??? zie onder...

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 456 Kb
DownStream 1852 Kb
Afname Dichtbij : 57.8 (d
Ver weg : 36.8 (d
SNR-marge Dichtbij : 7 (d
Ver weg : 6 (d
HEC-teller 457590
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 19982
ES-teller van 1 dag 0

uiteraard gebeld hierover,dus maar weer 2 weken wachten dat er wat gebeurt

ADSL statistieken een paar uur later

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 496 Kb
DownStream 3416 Kb
Afname Dichtbij : 45.9 (dB)
Ver weg : 28.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 6 (dB)
HEC-teller 5960
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 5255
ES-teller van 1 dag 0

Help !!!

wie heeft nog meer last van dit probleem,reacties kom maar op !!!
 
rrozema
Klopt het dat jouw Online aansluiting geleverd wordt door KPN? M.a.w. heb jij een max 8Mbit/s lijn? Want als dat zo is, dan staat je adsl profiel goed, anders is daar iets fout gegaan.

Je afname dichtbij schommelt. Dat is vreemd, want de afname dichtbij gedeeld door de demping/Km van koper (= 13,81) levert de afstand tot aan de centrale. En ik neem aan dat jouw huis op dezelfde plaats is blijven staan Wink 4,19Km is de afstand volgens het eerste staatje, 3,26Km volgens de 2e. Je SNR-marges zijn ook aan de lage kant, 7 en 6 resp voor dichtbij en ver weg. Dit zou in de buurt van de 10 moeten liggen, afwijking worden veroorzaakt door slechte (aangesloten) bekabeling en/of defecte apparatuur. De hoge waarden bij HEC-teller en de CRC-fouten duiden ook op een slecht werkende verbinding of een defect in de adsl apparatuur.

Aangezien het probleem plotseling is ontstaan, vermoed ik dat er iets kapot is gegaan. Kabels worden wel slechter als ze ouder worden maar dat gaat meestal geleidelijk en niet zomaar van de ene op de andere dag, dus ik verdenk in 1e instantie je modem. Gebruik je een livebox? Deze heeft namelijk de reputatie na verloop van tijd kapot te gaan. Met name de voeding wil nog wel eens kuren vertonen. Probeer eens om die voeding gedurende een half uurtje uit het stopcontact te halen zodat hij kan afkoelen, en controleer onmiddellijk nadat je je livebox weer hebt opgestart nogmaals je adsl statistieken. Zijn ze dan (tijdelijk) wel goed, dan moet je bij helpdesk om een vervangende voeding of een geheel nieuw modem vragen.
 
TuuT
Daar ben ik weer 1 dag later

hier de stads (ADSL statistieken)

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1028 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 34.0 (dCool
Ver weg : 14.0 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 17 (dCool
Ver weg : 9 (dCool
HEC-teller 81
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 56
ES-teller van 1 dag 0

ik ben verheugd om deze waardes weer te zien !!!

mijn Online aansluiting wordt "niet" geleverd door KPN,ik heb een abonnement is 4Mbit maar ik zit er wel aan te denken een upgrade naar 8Mbit te laten uitvoeren !
uiteraard heb ik hierzo een livebox modem,ik zal het zeker in de gaten houden de aankomende dagen.

P.S bedankt voor de technische info,tips (rrozema) dat waardeer ik zeer !!!
 
TuuT
daar ben ik weer,hier m'n stats

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 544 Kb
DownStream 968 Kb
Afname Dichtbij : 37.4 (dCool
Ver weg : 15.7 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 25 (dCool
Ver weg : 6 (dCool
HEC-teller 5214
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 4898
ES-teller van 1 dag 0

ik begrijp er niks meer van,zo droevig was het nog niet geweest !!!
uiteraard houd ik het in de gaten.
 
rrozema
Heb je de 'afkoel-proef' nog gedaan? En wat is de uitkomst dan?

De ADSL standaard G992_3_A zie ik normaal alleen bij door KPN gefaciliteerde aansluitingen. De 20Mbit aansluiting van Online gebruiken G992_5_A. Maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn informatie eigenlijk alleen over Online ADSL extra abonnementen gaat. Eerlijk gezegd weet ik niet precies wat het profiel hoort te zijn bij de andere abonnementen; jij hebt een Online ADSL Basic abonnement, begrijp ik?
 
TuuT
na 2 dagen weer eens even een ADSL stats lijstje

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1028 Kb
DownStream 4096 Kb
Afname Dichtbij : 33.5 (dCool
Ver weg : 13.6 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 21 (dCool
Ver weg : 12 (dCool
HEC-teller 49
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min
CRC-fouten 73
ES-teller van 1 dag

ziet er weer uit hoe het hoort te zijn !,helpdesk heeft me een voicemail bericht gegeven dat er inderdaad werkzaamheden zijn geweest,mocht ik weer problemen krijgen dan moet ik gewoon weer bellen naar hun.
even afwachten dus maar.

jammer genoeg is 20Mbit hier nog niet te leveren,misschien binnenkort naar 8Mbit ook wel lekker denk...ik zal het met basic moeten blijven doen !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbindings probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
probleem TV Algemeen : 3 13 jan 2018
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen : 30 06 dec 2016
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen : 17 11 apr 2016
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen : 10 29 feb 2016
Advertentie