obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid 300KByte/s lager
Downstream
Hi,

Na een lange afwezigheid ben ik weer terug met hetzelfde probleem.
Is dus niet verholpen ondertussen.
Voor het schrijven van dit berichtje heb ik een uurtje op het forum rondgekeken naar mogelijke oplossingen.
Veel aanbevelingen om het modem dicht bij het ISRA punt the zetten.
In een eerder bericht schreef ik dat ik dat punt vervangen heb. Maar daar twijfel ik nu aan.
Hoe ziet zo een punt eruit? Is dat dikke kabel?
Ik zie namelijk alleen een dun normaal plat telefoon kabeltje.
Ik heb het vermoeden dat de vorige eigenaar van mijn huis het punt omgelegd heeft....
En ja.... de draad zit in de muur gemetseld. Graag doe ik het niet maar als het moet wil ik het orginele punt opzoeken.
Maar een beetje 'garantie' wil ik dan wel hebben.
Ik kan een monteur laten komen (tenminsta als Wanadoo dat wil....)
Maar ik vrees als ie mijn illegale IRSA punt ziet dat direct als de fout wordt aangewezen. Dus wil ik voordat enige actie ga ondernemen zoveel mogelijk fouten van mijn zijde uitsluiten.

Overigens heb ik wel jaren constant 1100Kbyte/s gehad. En dat is plotseling ingestort.
Er kan bv een draadje losgeraakt zijn. Maar dat zorgt niet voor 3 dagen totaal off-line en herstelt zichzelf dan automatisch (met lagere snelheid)
Ik wil als het nut kan hebben op zoek gaan naar dat ISRA punt.
Wat is de beste aansluiting van een gewoon telefoon doosje? Er komen 3 draden in. 3 zijn aangesloten. 2 van die 3 zijn doorverbonden.
Misschien is daar ook wat winst te halen.

Ik heb mijn modem gerest. Stroom eraf. Zwarte knopje ingedrukt. Stroom erop. Zwarte knopje na 2 minuten losgelaten. Al mijn instellingen zijn verdwenen dus de rest lijkt geslaagd.

Waarden na de reset zijn nog steeds slecht. Afstand tot de centrale volgens BBned 2087 meter.
Zoals je ziet heb ik nu nog maar 60% van mijn orginele snelheid over.

Verbonden -> 30 minuten na reset
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 860 Kb
DownStream 6572 Kb
Afname Dichtbij : 35.5 (dCool
Ver weg : 13.9 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 8 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 761
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 96 ES-teller van 1 dag 0
-------------------------------------------------------
USRobotics 9701 even aangesloten.
Nog slechtere waarden.
6715 Kpbs down
760 Kbps up

-------------------------------------------------------
De adapter blijkt vaak een probleem te zijn.
Zou het helpen als ik een en wat 'zwaardere' adaptor aanschaf?
2A of 2.5A 12v
Ik heb overigens 2 originele wanadoo adaptors omwisselen maakt niets uit.
De USrobotics test is ook wel een soort 'bewijs' dat het niet in het Wanadoo modem/adaptor zit.....?
-------------------------------------------------------
Ik zou bv een andere provider kunnen kiezen.....
Maar Wanadoo is wel lekker goedkoop en was altijd goed.
Ik moet wel zeker weten dat het probleem niet in mijn huis zit. Slechte kabel ofzo.
En dat een evt ander probleem door de provider op te lossen is. BV slechte kabel tussen huis en centrale.
Uiteindelijk gaat alles via hetzelfde draadje naar dezelfde centrale.
Ideeen? Tips?
 
Downstream
Zojuist bij de buren geweest.
Daar traint het modem in op heel andere snelheiden

Upstream 1000 Kb (ongeveer)
DownStream 9900 Kb (ongeveer)

Zelfde provider. Zelfde centrale. (Bijna) dezelfde afstand.
Ik denk dat ik nu wel kan aannemen dat het probleem bij mij in huis zit.
Of zie ik een mogenlijkheid over het hoofd???


 
TCP_IP
Mwah je hebt grotendeels gelijk maar je hebt wel een eigen aansluiting. Dus stel dat jouw aansluiting in de wijkcentrale verrot is betekent niet perse dat het bij die van je buren ook is.

Moet trouwens toegeven dat weinig mensen op dit forum ben tegengekomen die zo intensief troubleshoot en niet zo snel opgeeft. !! Wink

Zwaardere adapter is niet aan te raden, kans is groot dat je een kleine lichtflits ziet gevolgd door een rookpluimpje Pfft

Heb je dit probleem ook al bij Online aangemeld trouwens? Die kunnen met metingen ook wat conclusies trekken, dan hoef jij je muur niet open te breken meteen.

Voorbeelden ISRA punten:

isra-overzicht

isra_punt_open742

isra-dop
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Downstream
"Dus stel dat jouw aansluiting in de wijkcentrale verrot is betekent niet perse dat het bij die van je buren ook is."
Bedoel je daarmee dat de KPN kabel helemaal in orde is maar dat er bv een schroefje los zit in de centrale?

Ik woon in een appartement/flat uit 1988 (meen ik)
Heeft iedereen dan een ISRA punt in de woning of zit dat ergens op de beneden verdieping? (is er een norm voor?)
In mijn meterkast (op de 3rd en hoogste verdieping) zit geen ISRA punt. (gas, electra, UPC)

"Zwaardere adapter is niet aan te raden, kans is groot dat je een kleine lichtflits ziet gevolgd door een rookpluimpje"
Uiteraard met identieke spanning Wink

"Heb je dit probleem ook al bij Online aangemeld trouwens? Die kunnen met metingen ook wat conclusies trekken, dan hoef jij je muur niet open te breken meteen."
Niet mijn experimentje bij de buren. Dat is op dit moment 8 uur geleden. Toen sliep de helpdesk al :-)
Eerder al wel wat meldingen gedaan.
Nieuwe adaptor. Later Nieuwe adaptor+modem ontvangen.
Allemaal heel correct en snel verlopen. Maar steeds de standaard 'nieuwe adaptor" oplossing zal nooit gaan helpen.

Hoe werkt zo'n meting? Ik wil zelfs best e100 betalen als zo'n monteur wat komt meten in mijn woning waar ik wat aan heb. Maar als het alleen iets gaat worden zoals: Mmm, geen ISRA punt. Dat is het probleem. Daaaaaag!


Voodat ik nogmaals contact opneem met de helpdesk wil allerlei gegeven kunnen overleggen waaruit ze maar 1 conclusie kunnen trekken. Ik vrees namelijk een standaard klacht "Werkt niet" een standard oplossing "Hier is een adaptor" oplevert.
Gewijzigd door Downstream op 02 juni 2009, 16:31
 
Downstream
Ik heb mogelijk de juiste draad gevonden in mijn meterkast. Op onderstaande foto zie je een buis die ik opengebroken heb.
Komt uit de vloer en een halve meter verder gaat ie weer de vloer in.
Het is een glad blauw/wit kabeltje met een dikte van: 4mm.
Geen van mijn buren heeft ooit een ISRA punt gezien zoals dat op de fotos van TCP_IP. Ik weet vrij zeker dat er alleen maar een inbouw doos is.
Het groene kabeltje dat je op de achtergrond ziet is een coax kabel. Er zit een schroefsluitin aan (net buiten de foto). Ik heb die loggedraait en mijn internet bleef online. Soort bewijs dat het niet de internetkabel was dus :-)
sdfs6c
Wat is de kans dat het de telefoonkabel is?
Gewijzigd door Downstream op 02 juni 2009, 18:29
 
Downstream
Om mijn eigen vraag te beantwoorden: Ja dat is de telefoonkabel Shock
Weer naar de buren geweest en gemeten waar hun ISRA doos zit. Terug naar huis. Boorhamer en beitel gepakt. Ging perfect. Binnen 5 minuten was het orginele aansluitpunt zichtbaar. De blauw/witte kabel is mbv een kroonsteentje doorverlengd. Draadjes zien er nog netjes uit. Geen oxydatie ofzo. Twee schroefjes zaten los. Die heb ik effe aangedraaid. Ja ja. Techneut!Grin
Livebox reboot. Geen verbetering van het probleem.
Theoretish kan er een draadbreuk in het doorverlengde stukje zitten. (50 cm)
Omdat de orginele plaats handiger is heb ik besloten daar mijn aansluiting te maken.
Ik zoek een aansluitschema voor een rond opbouwdoosje.
Als een ander soort doos beter is hoor ik dat graag.

Aderkleuren:
Wit
Rood
Oranje
Blauw

Als ik weer op het orginele punt aangesloten ben en er is geen verbetering (verwacht ik niet) heb ik dan alles gedaan om te voorkomen dat Wanadoo mij ergens de 'schuld' van kan geven?
 
TCP_IP
Zit eigenlijk te denken dat dat kroonsteentje goed het probleem kan zijn. Dus als het kan sluit livebox eens direct daar op aan inderdaad (zonder kroonsteentje).

En ter bevestiging, JA. Als jij direct op de hoofdaansluiting zit die geheel schoon is en waarbij je livebox EN andere modem zelfde waardes geven mag je de conclusie trekken dat jij alles hebt uitgesloten.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Downstream
Bedankt voor je antwoord.
Wat is (het beste) aansluitschema voor het stekkerdoosje?
Ik kan het uiteraard herleiden uit het doosje wat ik nu gebruik maar dat vertrouw ik niet erg.
1 draadje is niet aangesloten. (3 wel dus)
1 draadbrug is gemaakt.
1 draadbrug lijkt los te zijn.

Kortom teveel onzekere factoren om serieus mee aan de slag te gaan.

Moet ik bepaalde aders twisten? Ze steken ongeveer 20cm uit de mantel.
Gewijzigd door Downstream op 02 juni 2009, 21:42
 
TCP_IP
Ben niet bepaald een monteur dus ik zie het niet zo voor me, toevallig vanmiddag wel zo'n doos in en uit elkaar moeten halen omdat ik een quattrovox weg moest halen.

Je bedoelt toch dat vierkante blok waarin de 2 draadjes moeten en je daar dan een RJ11 stekkertje erin kan duwen?

Heb toen een foto gemaakt bedenk ik me nu, niet extreem duidelijk maar zal eens kijken of ik hem kan posten

edit gelukt Pfft ff met resizer.exe ff wat kleiner gemaakt. Hij is wel erg wazig, dit was de beste van de 2 (^&*camera van me telefoon ook Pfft)

Bovenin gaat het RJ11 plugje erin, daaronder zit een opening waar je de 2 draadjes naar binnen kan duwen.
Links blauw en rechts rood, 2 aansluiten dus maar.

Op het plaatje zie je onder ook blauw en rood aangesloten, negeer dat maar. Dat was daar een extra vertakking naar boven toe.

**Klik op het plaatje om een vergroting te zien**
TCP_IP voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door TCP_IP op 02 juni 2009, 22:07
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Downstream
Het is zo'n ouderwets wit rond opbouwdoosje met 4 gaatjes.
Alleen maar schroefjes geen connector aansluiting.

20726955-telefoondoos-opbouw-rond-met-4-polige-insteek-wit
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid 300KByte/s lager', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid : 10 02 mei 2016
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen : 61 15 nov 2015
Advertentie