obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Met spoed hulp nodig INTERNET TRAAG-UITVAL
Jean76
Beste leden,

Vanaf begin januari dit jaar maak ik gebruik van Online ADSL Extra 20 mb (zonder telefonie) en mijn modem is de Thomson ST706 zonder wifi. De laptop die ik gebruik is direct verbonden met de modem, en op mijn laptop draait Kaspersky Internet Security.
Bijna 2 maanden draait m'n internet zonder enkele probleem, tot gisteren.
In die 2 maanden heb ik veel gedownload, het meeste via uTorrent die met een tcp/udp port geforward was naar m'n laptop.

Gisteren stond uTorrent nog te downloaden, en viel het internet weg.
Heb ik de modem gereset, en uTorrent aan laten staan, dat hielp niet.
Sinds ik uTorrent heb afgesloten (en de port forwarding heb verwijderd) en niet meer gebruik, is mijn internet helemaal naar de klote, de snelheden zijn het laagste van het laagst.
Verder wil ik erbij zeggen, naast uTorrent draai ik geen zooi of wat dan ook, geen programma's die mijn modem in de problemen zouden kunnen brengen.

Omdat ik nog wel internet heb nu, is het zo traag dat ik er weinig aan heb, kan alleen wat internetbrowsen.
Heb letterlijk alles geprobeerd, alles.. ik ben nu 30 uur zonder te slapen bezig geweest om m'n oude snelheden terug te krijgen, en een paar keer is dat gelukt... maar dan kan ik 1 minuut snel internetten en dan valt het internet weg.
Nu zit ik dus op heel traag internet, en dan valt hij niet weg.

In de bijlage een screenshot die ik meteen had gemaakt nadat hij weg viel.

Deze logs zitten de problemen, dat moet haast wel:

GRP Default destination is not routed anymore via gateway *****

DHCC IP address 85.***** deleted: ok

xDSL linestate down

CONFIGURATION saved by TR69

GRP Default destination is routed via gateway 85.*****

DHCC lease ip-address 85.***** bound to intf Internet

DHCC IP address 85.***** (255.255.252.0) set on intf Internet: ok.

FIREWALL event (1 of 1): disabled rules

FIREWALL event (1 of 1): enabled rules

Ook zie ik deze logs soms voorbij komen:

IDS scan parser : tcp syn scan: 192.168.1.65 scanned at least 20 ports at 85.*****. (1 of 1) : 192.168.1.65 85.***** 0052 TCP 50795->54047 [S.....] seq 2358261848 win 8192

FIREWALL icmp check (1 of 3): Protocol: ICMP Src ip: 81.***** Dst ip: 85.***** Type: Destination Unreachable Code: Communication with Destination Host is Administratively Prohibited

FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 81.***** Dst ip: 85.***** Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable

Wat moet ik doen, alvast bedankt.
Jean76 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Jean76 op 01 maart 2009, 10:52
 
KdeG
zet is je gegevens erin uit de router

noise margin upstream:
output power downstream:
attenuation upstream:
noise margin downstream:
output power upstream:
attenuation downstream:
 
TCP_IP
Zegt me zo ook niks bijzonders.
Waardes die in je screenshot staan zijn niet slecht ofzo.

info over TCP SYN SCAN
http://www.networkuptime.com/nmap/page3-2.shtml
Volgens mij heeft dit met UPnp te maken.

En volgens mij geeft je log gewoon aan dat je internet constant verbroken word.

Omschrijf eens hoe het allemaal aangesloten is, even een totaalplaatje maken. Misschien valt daar nog iets aan op te merken.


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Met spoed hulp nodig INTERNET TRAAG-UITVAL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie