obey-robots.txt
04 December 2016, 23:24
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen verbinding/Telefonie

Jeff
Hallo,

Ik heb problemen met telefoneren via de Livebox. De laatste tijd (weken) ligt regelmatig de livebox plat voor telefoneren. Na vele malen resetten lukt het me toch steeds maar weer om het een en ander op de rit te krijgen. Dit kost me heel veel tijd en moeite (ergernis!!)Angry
Dit moet toch normaal goed werken? Of niet soms?? Gisteravond was het weer zover, alweer plat. Dit is heel vervevelend, kunt niet bellen of gebeld worden, en als het eenmaal weer op gang is dan is een een echo op de telefoonlijn aanwezig die zo erg is dat ze je maar amper verstaan aan de anderekant van de lijn

mijn abbo:

Orange ADSL Extra Family
met de sagem livebox.

Dit is wat orange zegt:

Geachte heer van Esch,

Naar aanleiding van uw e-mailbericht hebben wij de technische details van uw account bekeken. Daaruit bleek dat uw verbinding aanzienlijke afwijkingen op de ruiswaardes vertoont. Dit wijst normaal gesproken op een fysiek defect, meestal in de bekabeling van uw netwerk of in uw telefoontoestel. De problemen op uw telefonieverbinding die u ervaart worden mogelijk daardoor veroorzaakt, dus wij verzoeken u om de kabels en het toestel te controleren op correcte aansluiting en eventueel te vervangen. Ook kan het zijn dat de kabel die loopt tussen de modem en het KPN-aansluitpunt te lang is. Indien deze kabel namelijk langer is dan 1,5 meter kan het snelheidsverlies en problemen op te telefonielijn veroorzaken, omdat het telefonie signaal gevoeliger is dan het internet signaal dat over dezelfde lijn loopt. Indien dit het geval is verzoeken wij u die kabel in te korten.

Indien dit het probleem niet oplost willen wij u ook vragen om de adapter van uw Livebox te controleren. Als deze erg warm aanvoelt kan deze ook de problemen veroorzaken. Als dit zo is verzoeken wij u om het modelnummer op deze adapter (een nummer beginnend met KSAFD onderop de
adapter) en de productiedatum (een viercijferig getal dat ook op de adapter gegraveerd staat) te noteren en aan ons te melden in een antwoord op dit e-mailbericht. Aan de hand daarvan kunnen wij u mogelijk een nieuwe toezenden.

Als dit ook geen oplossing voor het probleem oplevert, verzoeken wij u weer contact op te nemen met Online via een antwoord op dit e-mailbericht of via onze telefonische klantenservice, bereikbaar op het nummer 0900-9515 (EUR0,15/min), zodat wij onze technische dienst kunnen inschakelen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Online

ADSL statistieken

Status ADSL-lijn
Verbonden
ADSL standaard
G992_3_A
Upstream
1020 Kb
DownStream
6344 Kb
Afname
Dichtbij : 41.7 (dCool
Ver weg : 22.0 (dCool
SNR-marge
Dichtbij : 5 (dCool
Ver weg : 9 (dCool
HEC-teller
430
Firmware
0xe15080a
ES-teller van 15 min
0
CRC-fouten
200
ES-teller van 1 dag
0







Software

Naam
F@st3202
Software versie
3202WNLB_22204E
Referentie
3202WNLB_22204E
 
TCP_IP
Vraag maar meteen om een nieuwe adapter.
Je SNR marge ligt veel te laag en een nieuwe adapter is toch gratis en meen binnen 3 dagen bezorgd al.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Jeff
Lost dat het probleem op ??
mijn bekabeling is namelijk langer dan de 1,5 meter
namelijk 2 meter kan wel eens proberen om in te korten?

en wat doet de afname
Afname
Dichtbij : 41.7 (dCool
Ver weg : 22.0 (dCool
??Smile

dit zijn mijn huidige resultaten

520647386
Gewijzigd door Jeff op 19 juli 2009, 14:33
 
TCP_IP
Geeft aan hoeveel het signaal verzwakt. Er is trouwens hierbij ook een formule

41.7 gedeeld door 13.81 = 3.01 KM woon je van je wijkcentrale ongeveer.

ADSL waardes? wat moet ik ermee?

Kort de kabel voor de zekerheid in en test het dan.

Wat de adapter betreft, er schijnen er nogal wat slechte in omloop te zijn. Deze beginnen na verloop van tijd incorrecte voltages af te geven aan de livebox waardoor deze vreemd gaat reageren. Heeft o.a. invloed op telefonie en downloadsnelheid.


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Jeff
Heb net de kabel ingekort en dit zijn de nieuwe resultaten: Smile

ADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_3_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 6264 Kb
Afname Dichtbij : 41.8 (dCool
Ver weg : 22.0 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 7 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 592
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 76
ES-teller van 1 dag 0

snelheid:
521267673

Mijn ''LINE'' kabel is nu 90 cm en de ''PHONE'' is niets aan veranderd
qua snelheid betreft ben ik niet echt vooruit gegaanSad
 
TCP_IP
Ik zou voor de adapter gaan Cool (blijft weliswaar een gok, maar kijk maar eens op dit forum hoeveel problemen dat opgelost heeft Wink )
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Jeff
inderdaad, kabel inkorten heeft tot ergernis gelijdSad
namelijk de draadloze werkt niet meer alleen als je de adressen zelf ingeeft dan wel
en echo op telefoonlijn is ook nog aanwezig.
ook bij inkorten van kabel dus heb oude situatie hersteld en het is nog exact het zelfde.
 
rrozema
De lengte van de 'line' kabel heeft echt helemaal niets met het al of niet verkrijgen van een ip adres door je pc's. Als je pc's ineens geen ip adres meer krijgen nadat je die kabel hebt teruggebracht tot de aanbevolen lengte dan moet dat ofwel puur toeval zijn, of je hebt ook nog iets anders veranderd. Je pc zal namelijk zelfs een ip adres krijgen als de 'line' kabel helemaal niet is aangesloten.

Reset daarom je livebox eens naar z'n fabrieksinstellingen en begin eens met alleen 1 bedrade pc aan te sluiten op de livebox. Die pc moet een ip adres in de range 192.168.1.x krijgen. Als dat werkt, dan weet je dat de livebox goed z'n ip adressen uitdeelt. Als je straks met een andere pc geen ip adres krijgt dan moet er iets mis zijn met ofwel die pc of de verbinding tussen die pc en de livebox.

Het meest voorkomende probleem met draadloze verbindingen is dat je het apparaat niet goed hebt aangemeld bij de livebox. Elk nieuw apparaat moet de eerste keer op een speciale manier aangemeld worden bij de livebox. De livebox slaat dan het zgn. mac-adres van dat apparaat op in z'n geheugen zodat hij weet dat dat apparaat al is aangemeld. Reset je de livebox naar z'n fabrieksinstellingen dan wis je ook dat geheugen, dus moet je na een reset al je apparaten weer 1 keer opnieuw aanmelden. Bij het aanmelden heb je 2 dingen nodig:
1 - de WEP-sleutel, windows zal je hierom vragen zodra je je apparaat aanmeldt bij het draadloze netwerk (bij de livebox staat de wep-sleutel op een sticker onderop de livebox)
2 - de 1e keer dien je de reg-knop in te drukken vlak voordat je de pc aanmeldt bij het draadloze netwerk. Wanneer de livebox is gereset naar z'n fabrieksinstellingen moet je dit opnieuw doen. Als de livebox alleen maar uit is geweest, onthoudt hij de lijst wel gewoon.

Dit zijn echter allemaal zaken die gerelateerd zijn aan je interne netwerk. Jouw echo op de telefoonlijn is een ander probleem, dat hieraan niet gerelateerd zal zijn; dat kan wel degelijk wel veroorzaakt worden door een verkeerde 'line' aansluiting. Aangezien je dat kabeltje al eens, zonder succes, vervangen hebt blijven enkel nog de livebox of de verdere verbinding tussen jouw huis en de centrale over als storingsbron. TCP_IP's suggestie om een nieuwe adapter aan te vragen lijkt een zinnige optie; veel liveboxen vertonen kuren doordat de voeding niet (meer) in orde is en vaak is dat te verhelpen door een nieuwe voeding. Online kent dit probleem ook en stuurt al vaak zo'n voeding op. Als dat niet helpt, dan kan ook nog de gehele livebox door een ander exemplaar vervangen worden. Maar, als ook dat niet helpt, dan is er mogelijk iets mis met de grond kabel, of de aansluiting in de centrale. Beiden vallen echter onder de verantwoordelijkheid van KPN. Online kan en mag daar zelf niets aan wijzigen. Online kan wel de lijn 'meten' om te zien of er storing op de lijn of misschien zelfs een breuk in een van de aders zit. Als je lijn niet optimaal blijkt zal Online een verzoek moeten doen bij KPN om de oorzaak daarvan op te sporen en te verhelpen. Dat kan echter wel even duren, vooral omdat er in de praktijk nogal wat mis blijkt te kunnen gaan met de communicatie tussen beide partijen. Online probeert daarom altijd eerst alle andere oorzaken uit te sluiten en pas als zo het probleem niet verholpen kan worden wordt er een monteur gestuurd die ter plekke de problemen komt nakijken.
 
Jeff
Heb gister een mail terug gestuurd naar orange, met daarin het verzoek om een nieuwe adapter te sturen.
Ben nu in afwachting van een reactie terug van hunSmile,

de draadloze apparatuur weer aanmelden op de livebox gaat een tijdrovend klusje zijn.
heb dan wel 5 draadloze apparaten in huis en bedraad heb ik er 2 ,dus dat zal niet echt een probleem zijn.
Maar het weer open zetten van poorten gaat ergernis worden.
 
Jeff
Heb een mail terug gekregen van online:

Geachte heer van Esch,

Zeer goed dat u opmerkt dat de voeding warmer is dan de voeding van
andere apparaten. Dit kan inderdaad oorzaak zijn van uw problemen.
Wij zien daarnaast als tweede symptoom ook een lage intrain snelheid van
uw modem.

Wij hebben u een nieuwe voedingsadapter opgestuurd, en verwachten dat
deze AS. woensdag bij u aankomt.

De reden dat een voeding telefonie problemen geeft, is dat de voeding
geen constante stroom levert (in geval van een defect) en het modem
daardoor minder gaat functioneren. Internet is in de regel wat beter in
staat om de verbinding te behouden dan telefonie.

Met vriendelijke groeten,
Online

nu nog wachten op de ''nieuwe'' adapterWink
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding/Telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 1 04 december 2016, 15:51
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:30:48
| frankvdz00:34:37
| ronald schuit01:07:40
| Wanabo03:14:03
| dutch flash03:18:39
| RichieB03:49:52
| Roroko05:04:35
| Hans06:57:35
| Lutz07:55:30
| Sambala10:02:54
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?