obey-robots.txt
06 December 2016, 13:04
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet valt uit met klik?

Roy
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een heel vervelend probleem met mijn Speedtouch.
Ik heb dit modem nu een maandje of 3, en sindsdien stapelen de problemen zich alleen maar op.
Mijn probleem dit keer is, dat om de 30 minuten ongeveer ik een luide 'klik' hoor uit mijn modem, en dan mijn verbinding volledig wegvalt.
En dan ongeveer 2 minuten later hoor ik weer diezelfde klik, en dan doet hij het weer.
Valt dit onder garantie o.i.d, of is het makkelijker op te lossen?

Bvd,
Roy Koeleman
 
I R Baboon
Tja, kan van alles zijn.
Speedtouch kapot, voeding kapot, slechte lijn.


Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
xot88
Ik heb precies hetzelfde probleem! Heb dit ook gehad met mijn vorige router van online. Toen is er dus een nieuwe opgestuurd. Een tijdje goed gegaan en weer hetzelfde gezeik! Ligt dit nou aan de router of hoe zit t? Begin het nou wel erg vervelend te vinden..
 
TCP_IP
Als je echt een oplossing voor dit probleem wilt hebben is er veel meer achtergrondinformatie nodig.
Bijvoorbeeld:

- Waar zit je ISRA punt (waar het signaal je huis binnenkomt)
- Welke modemrouter heb je en hoe oud is deze
- Wat zijn je DSL statistieken(erg belangrijk)
- Wat heb je zelf al gedaan om dit op te lossen?

Specifiek voor dit soort topics waar weinig of geen informatie word gegeven is er een kort stappenplan geschreven om ons van informatie te voorzien en op basis daarvan de oorzaak te achterhalen.

Klik hier !
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
xot88
ISRA punt is in de woonkamer
Router: Thomson TG712, hebben we ongeveer 2 maanden
ADSL statistieken:
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 20:56:15
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 238 / 8.508
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 209,64 / 994,14

Internet

Verbindingsinformatie

Actief: 0 dagen, 20:56:52
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/GB]: 210,21 / 2,40
IP-adres: 85.150.225.29


Ik heb nog niets geprobeerd om dit op te lossen, behalve de router opnieuw opstarten. Ik zou niet weten wat ik er anders aan moet doen..
Gewijzigd door xot88 op 28 mei 2010, 17:12
 
oppie
Je upload is veel te laag, zou rond de 1000 moeten liggen. Controleer je kabels en aansluitpunt en zorg dat alles goed vast zit en je niet het ISRA in de meterkast over het hoofd zien, dan hoort namelijk daar het modem te staan, Indien je alles gedubbelcheckt hebt zou ik bellen met Online.
 
xot88
Dat idee had ik dus ook! (dat de upload te laag is) Heb nog eens gekeken, maar er is geen punt waar ik het zo kan aansluiten zoals in de woonkamer (met stekker). Dan zou ik de kabels los erop aan moeten sluiten ofzo, maar dat zou betekenen dat er geen kabel meer naar de woonkamer toe loopt. Bovendien hebben wij internet en bellen in 1. Dat zou dus betekenen dat de telefoon ook in de kast zou moeten komen te staan. Lijkt me sterk allemaal. Wat kan ik hier verder nog aan doen dan?

Wanneer ik m'n verbinding op internet via een speedtest test zegt ie dat ik zo'n 9 mbits download heb en 0,7 mbit upload, terwijl we toch echt voor 20mbit betalen! Volgens mij klopt er ergens iets niet.. Nog andere tips misschien?
Gewijzigd door xot88 op 29 mei 2010, 00:26
 
Tiger
@xot88,

Je geeft aan dat je betaald echt voor 20 Mbit maar je betaald voor een verbinding en het staat er ECHT TOT 20 Mbps en dat kan varieren van 4 Mbps tot 20 Mbps dit is afhankelijk van een aantal factoren o.a. bekabeling en afstand van de centrale.

Het simpele woordje TOT wordt vaak over het hoofd gezien (gelezen) en dat maakt wel degelijk iets uit in snelheid die je denkt te krijgen.
 
xot88
@ Tiger

Ik ben niet achterlijk hoor, dat snap ik ook wel. Maar een dermate lage upload slaat echt nergens op. Ik zou een veel hogere upload moeten hebben. Download interesseert me eigenlijk vrij weinig. Het gaat me er trouwens ook helemaal niet om dat ik die 20 mbit niet zou halen. Mijn probleem, zoals al eerder aangegeven is dat mijn internet steeds uitvalt met een klik van de router.

Bedankt dat je me terecht wil wijzen enzo, maar daar heb ik niks aan als ik m'n echte probleem wil verhelpen. On topic a.u.b.
 
oppie
Tiger geeft wel een nuttige reply, de toon van zijn reply daargelaten. Het feit dat je nergens anders een contactdoos met 4 gaatjes kunt vinden betekent niet per definitie dat je ISRA zich niet in je meterkast/gang of kelder bevindt. Doorgaans een blauwe kabel met KPN/PTT kastje of buisje. Indien dat het geval is, sluit daar je modem aan. Wanneer je zeker bent van de aansluitwijze bij je thuis zul je zoals eerder gezegd contact moeten opnemen met Online zodat er een dossier kan worden aangemaakt. In eerste instantie zal KPN de verbinding in de wijkcentrale nakijken. Mocht blijken dat daar alles OK is dan kan er eventueel een monteur bij je thuiskomen. Indien blijkt dat je thuisaansluiting brak is of je het modem op een verkeerde plaats hebt staan dan zijn de kosten voor die monteur voor jezelf, vandaar mijn benadrukking om alles nogmaals goed na te lopen.

Laat even weten wat de uitkomst is.
Gewijzigd door oppie op 29 mei 2010, 01:48
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet valt uit met klik?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Trage internet Snelheid 4 23 oktober 2016, 14:49
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey72< 5 mins
| Wanabo00:14:03
| Tiger02:55:14
| dutch flash03:12:42
| Ano03:20:05
| RichieB04:50:18
| funkyduck05:00:32
| frankvdz12:55:19
| Hans13:16:07
| mountainmaster14:08:52
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?