obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box Fon WLAN 7270
SmellyCat
Hallo,
Binnenkort wordt ik aangesloten op online.nl
Ik gebruik op dit moment bij een andere adsl provider mijn FRITZ!Box Fon WLAN 7270.
Ik heb wat informatie over de configuratie van deze modem voor online.nl gevonden, en ik wilde graag weten of dit nog steeds klopt.

Als eerste moet ik de mac adres instellen op de fritz zoals deze om de onderkant van de livebox staat vermeld.
Daarna de volgende instellingen gebruiken:

*
VPI/VCI: 8/35
*
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
*
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
*
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)
*
QoS: UBR


Klopt dit allemaal? Die mac adres instellen is echt nodig?
 
SmellyCat
Dan zal ik het eerst zonder mac adres proberen.
Telefonie van online.nl heb ik niet genomen. Ik heb verschillende andere voip sip providers.
 
rogervdh
Is Online reeds opgeleverd en heb je kunnen testen met de FRITZ!Box Fon WLAN 7270?

Ikzelf heb Online (20Mb/s, Internet-only) met een FRITZ!Box Fon WLAN 7050 Annex A en dat werkt perfect. (MAC adres hoef je trouwens niet te veranderen). Ik wil binnenkort echter upgraden naar de FRITZ!Box Fon WLAN 7270. Een uit Duitsland en dan de 7270 v3 en die is heel eenvoudig werkend te krijgen voor Annex A.

Ikzelf gebruik ook andere SIP providers (bijv. Budgetphone, Voipstunt, Sipgate.de). Verder ben ik enorm tevreden over Online. Stabiel, snel, goedkoop...én prima helpdesk.
Gewijzigd door rogervdh op 30 juni 2010, 20:05
 
SmellyCat
Het werkt nu met de fritzbox.
Echter is er iets fout gegaan met het leveren van de aansluiting en uiteindelijk de meegeleverde modem gebruikt die ook niet werktte.
Pas 5 dagen later een werkende internet verbinding gekregen. De helpdesk was goed bereikbaar, maar het heeft me wel veel geld gekost door het moeten bellen met een mobiele telefoon naar de dure helpdesk.
Ik ga er nog achteraan waar ik deze kosten kan declareren.
 
rogervdh
Tijdens de oplevering (Overstap van Telfort -> Online) had ik nog een onderliggende KPN Belbudget lijn. Oplevering ging ook niet goed. Verder verwees Online naar KPN, KPN naar Online, etc. Heb toen ook meerdere keren moeten bellen, maar telkens snel geholpen. Ook nog ge-e-mailed met de klantenservice en telkens binnen één dag antwoord. Totaal 4 euro kosten (Online + KPN samen) gemaakt en dat ging nog wel. Heb nu een Internet verbinding voor € 20,00 inclusief lijnhuur. Zodra het werkt, is het stabiel en super goedkoop.

Ik neem aan dat jij geen KPN abonnement meer had ten tijde van de overstap? Als je de KPN lijn ná overstap beëindigd (zoals in mijn geval, na overstap heb ik het vaste nummer naar Budgetphone geporteerd), kun je nog een verrassing op de factuur verwachten. Heeft me ook nog wat energie gekost, maar allemaal via e-mail recht getrokken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box Fon WLAN 7270', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen : 41 20 nov 2016
Advertentie