obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet en telefoon valt steeds weg
cramnij
Hallo,
Heb sinds een maand een aansluiting bij Online, zowel internet als telefonie.
Tot nu toe ging alles van een leien dakje, maar vandaag (20 juli 2010) valt de internet verbinding en de telefoon uit (regio Amsterdam). Er zijn geen storingen bekend bij Online.
Krijg verschillende keren vandaag zogenaamde "xDSL linestate down" meldingen, dit heb ik kunnen aflezen in het gebeurtenissen menu van mijn Thomson TG712 modem.
Heb contact gezocht met de Online helpdesk, krijg je natuurlijk de standaard vragen van kabeltje, aansluiting, etc.. Maar kan volgens mij de oorzaak niet liggen, want een maand lang is alles goed gegaan en er is niks veranderd in mijn huis. Verder heeft men nog wat testjes uitgevoerd bij de helpdesk van Online, volgens hem zag alles er goed uit. Maar in de loop van de dag is de verbinding weer verschillende keren uitgevallen.
Men heeft er wel een officiele melding van gemaakt en ik wordt terug gebeld. Ben benieuwd.
Ergens ben ik nog op internet tegengekomen de mogelijkeheid om aan Online te vragen voor een zogenaamde "Reset van de lijnkaart in de centrale". Zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Groet,
cramnij
 
I R Baboon
Een reset kan je hiermee niet helpen.
Heb je geen hitte probleem?
En voel ook eens aan de stroomadapter.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
cramnij
Hitte valt volgens mij wel mee. Die adapter is niet zo warm en de hitte in huis valt ook wel mee, is de afgelopen weken wel heter geweest en toen werkte alles nog prima. Overigens de afgelopen uren doet alles het weer prima. Ik houd jullie op de hoogte van ontwikkelingen op dit front!
Gewijzigd door cramnij op 20 juli 2010, 20:33
 
kaatthuis
Hallo Cramnij,
Is dat wegvallen van het gesprek eenzijdig, dus dat jij de ander nietmhoort maar hij jou wel?
Ik heb dat namelijk ook sinds een maand en heb nog de oude livebox, dan zou het dus niet aan het modem liggen.
Was overigens net van plan om om die reden de TG712 te bestellen, maar als dat nu dezelfde problemen geeft....
Hoor graag van je.
Gr. Kaatthuis
 
cramnij
Hallo,
Inmiddels zijn we weken verder.
Verbinding is nog verschillende keren weggevallen. Ben er inmiddels acxhter dat je dat ook kunt zien in het router menu in het gebeurtenissenlogboek.
Raar overigens dat deze logs maar een zeer beperkte tijd blijven staan. Hert wegvallen kwam echetr zo sporadig voor dat ik er niet echt meer last van heb gehad. En inmiddels is mijn verbinding weer stabiel.
Dus wat mij betreft zie ik dit als afgehandeld en g er een slotje op.
Mocht er weer iets gebueren dan begiun ik wel een nieuw toppuic.
Groet,
cramnij
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet en telefoon valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie