obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Loopt - Geen internet & orange telefoon
R-online
Afgelopen vrijdag middag (jaja de 13e) viel onze internet en online telefoon verbinding in Purmerend ineens weg.


Bij het ophalen van o.a. mijn emails kreeg ik gelijk allerlei verbindings foutmeldingen.
Ben naar mijn live box gelopen en zag alleen het @lampje snel knipperen.
Dit gebeurt zoals bij iedereen wel eens een keer dus:

Livebox 2x opnieuw opgestart.
Zelfde probleem

tot de avond gewacht en livebox nog twee opnieuw opgestart.
Dus de storing duurt nu wel wat langer dan normaal...

Zaterdag ochtend nog steeds geen signaal en nu maar de helpdesk gebeld en na een langdurig
keuze menu eindelijk een helpdesker aan de lijn.
Op zijn verzoek toch nog een keer een Livebox hardware reset uitgevoerd maar zoals ik verwachte
nog steeds het zelfde probleem. Ondanks dat ik had aangegeven dat de livebox al bijna 5 jaar
onveranderd had gewerkt, wou de helpdesker toch z´n standaard vragenlijstje over de isra punt en
bekabeling aansluiting afwerken (oke, zijn feestje).
Na 10 minuten checken en vragen stellen kwam ie er achter dat het niet aan de aansluiting in
huis kon liggen maar dat het buiten huis of in het modem moest zitten. Daarna vroeg hij of ik wist of
andere buren ook misschien via online het zelfde probleem hadden? Alsof ik zou weten welke buur bij welke
provider aangesloten is... Maar oke, m´n buurman zit op een kpn abbo, en ik wist intussen dat die het nog deed...
Nu zou hij het probleem doorgeven aan de tech. dienst en die zouden er dan vanaf vandaag (maandag) en 13
werkdagen op terug komen ???
Verder kon hij op dat moment niets meer voor ons doen, en bij een evt. update van gegevens /probleem
status zou ik per telefoon op de hoogte worden gehouden.

Intussen nog wel regelmatig de livebox gereset, maar nog steeds geen connect.
Gelukkig doet de kpn - telefoonlijn het verder wel, dus wij blij dat we voor inkomende telefoon verkeer
nooit volledig zijn overgestapt op het orange / online nummer (was toen een bewuste keuze).
Alleen uitbellen wordt nu een beetje duurder omdat de (gratis bellen) online telefoonlijn dus ook dood is.

Maar na een aantal soortgelijke verhalen hier te hebben gelezen, heb ik niet zoveel vertrouwen in een helpdesk.
En de Livebox en telefonie hebben bij mij tot nu toe altijd goed gewerkt. (behoudens de incidentele resets
van de livebox dan.)

Dus nu de vraag... hoe lang zal dit nu gaan duren ??
Of moet ik morgen dan maar vast beginnen om een nieuwe modem te vragen. Liveboxie is intussen
al 5 jaar dag en nacht actief, en mag aannemen dat deze dan is afgeschreven.
Gewijzigd door R-online op 16 augustus 2010, 11:52
 
orange07
Ik ben blij dat ik bij die toko weg benSad

Altijd gezeik met de telefoon verbinding, 2 liveboxen gehad.
Heb lkr contract verbrokenWink
 
I R Baboon
Heb je geen ander modem om uit te proberen?

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
R-online
Kwam er maandag in de namiddag achter dat de verbinding weer was hersteld.
Had om de paar uur een modem reset uitgevoerd, en deze was hij bij de laatste check weer actief.

SmileSmileSmile

En werd zowaar ook gisteren (dinsdag) gebeld dat de storing verholpen zou moeten zijn.
Het probleem lag hem dus (zoals ik al dacht) in de KPN telefoon / verbindingspunt.
Er zou daar een defect hebben gezet, en omdat er meerdere mensen uit mijn wijk hadden
geklaagt hadden ze er dus haast mee gemaakt.

Al met al dus een oplossing naar tevredenheid. Alhoewel ik het toch een beetje raar vind dat
de storingsdienst niet gewoon ook in het weekend werkzaam is om dit soort klachten te
onderzoeken. De storingsmonteurs van de KPN / telefonie werken toch ook 7x24 uur !!!
Gewijzigd door R-online op 18 augustus 2010, 02:49
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Loopt - Geen internet & orange telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie