obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Online introduceert FiberFast, snel VDSL abonnement.
MohKraats
Yep,

Maar besef wel dat Online de instel mogelijkheden hoogstwaarschijnlijk zal beperken.
Aan de ene kant een noodzakelijk kwaad, aan de andere kant ook zelfbescherming.

De eerste update met veranderingen is reeds geweest.Shock

Noodzakelijk omdat er wel heel erg veel instellingen open zijn, zoals de instellingen van de dsl kant.
Als je niet weet wat je doet heb je zonder enige moeite je verbinding omzeep.Frown
Voor de gemiddelde gebruiker is het zeker wenselijk om dit soort settings dieper weg te stoppen of te dis-eebelen. (mooi neder-engels he?Wink)

Zelfbescherming:
Ik verwacht dat Online de Voip settings drastisch zal beperken, zodat men zelf geen accounts meer kan toevoegen.
Men heeft mij reeds te kennen gegeven dat het gebruik van Voip via een andere provider als Online contractueel verboden zou zijn ?!?!?! Men verwijst naar de algemene voorwaarden.Shock
Daarbij moet ik wel zeggen dat met de huidige nieuwe wetgeving (men mag niet meer selectief internet aanbieden) zo een beperking tegen de wet zal zijn.Smile

Groeten,

Mohammed
 
MohKraats
Als het goed is geld er voor een telefonische verkoop een afkoelings periode van een week.
Dat houd in dat je er nog vanaf kunt als je binnen een week aangeeft niet te willen.

Het beste kan je meteen op de e-mail reageren met een mail terug (en stuur ook een aangetekende brief) waarin je aangeeft toch van de koop af te zien.
Wacht hier niet mee.
 
Jeff
Wanneer is die update dan gekomen, die chinees draait nog op V100R001C02B023 ?
3343509335
 
MohKraats
De laatste update is al weer even terug.
Ik heb uitgebreid contact gehad met Online over dit modem.
Ze hebben dit ding zo ingekocht en Online heeft mij aangegeven dat ze het menu nog in studie hebben, en dat ze Huawei evt aanpassingen wilden laten maken in het menu.
Van bugfix heb ik weinig gemerkt. Bij mij was het modem stabieler met de oudere versie firmware.
Wat betreft de Voip werd mij door de Online helpdesk verzekert dat het gebruik van derde partij voip tegen de qlgemene vporwaarden ingiing. Dat heb ik verder niet gecheckt....
 
MohKraats
Toen ik een tijd terug net dat ding had, heb ik met verschillende mensen van de technische helpdesk van Online uitgebreid aan de telefoon gezeten, waarbij ik aan hun moest uitleggen dat je eigen voip accounts kan toevoegen.

Dit modem is gewoon een standaard product van de plank bij Huawei.
Ze hebben een hele serie van dit soort en andere producten.

het is een leuke gedachte dat Online dat speciaal voor de klanten zou doen.
Maar helaas onzin.
Men werd bij Online zelfs lichtelijk agressief toen het ze duidelijk werd dat ik een eigen voip account wilde configureren.
Logisch, want dat kost ze veel geld.
Heb jij hun buitenland tarieven wel eens bekeken?
Dat is echt geen pretje.

De Online helpdesk heeft mij expliciet aangegeven dat ik geen voip mocht gebruiken van derden.
Men schermde zelfs met contractbreuk en afsluiting....

Misschien dat ze ondertussen erachter zijn gekomen dat ze dan wel erg veel klanten de deur zouden moeten wijzen...
 
MohKraats
Ik heb de voorwaarden niet bestudeerd, daar schiet ik niks mee op.
Ik vermoed dat ze ook gewoon hebben gebluft met dat argument.
Heb jij de algemene voorwaarden doorgespit op dit soort argumenten? En let wel, de poort 5060 hoeft daar niet specifiek genoemd te worden. Er kan ook een verwijzing zijn naar het gebruik van de verbinding op een bepaalde manier die niet geaccepteerd wordt, waar dit dan onder verstaan kan worden. Bv "het gebruik van de verbinding op een dusdanige wijze dat de belangen van Online geschaad worden" zou het gebruik van een voip account bij een derde partij al afdekken.

Ik weet echter wel dat er versschillende providers zijn die bepaalde poorten blokkeren om traffic binnen te houden.
5060 is er zo een, maar ook de poort om pop3 mail binnen te halen (of specifieke filtering of dit tyupe verkeer) word soms geblokkeerd om te dwingen om gebruik te maken van het default mail account op de server van de provider om maar wat te noemen.
Dat soort dingen kom je achteraf pas achter.
Ik dacht altijd dat Online een van de weinigen was die alles open hadden staan. Maar helaas.
Alhoewel het niet beschikbaar zijn van 5060 nu te wijten is aan de manier waarop de Huawei werkt.
 
MohKraats
Hallo Oppie,

Allereerst blij te horen dat jij tevreden bent met de Huawei.
Zelf heb ik er niet echt een hekel aan, maar vind ik het ook niet echt een geweldig ding.
Wat ik tot zo ver schreef mag onzin wezen, maar dan moet je niet bij mij zijn.
Wat ik schreef is op basis van informatie die Online mij verstrekte en op basis van eigen ervaring.
Om hier verhaaltjes op te hangen heeft weinig zin niet dan?

Mijn ervaring met de Huawei sinds de update (ik weet zeker dat er een update geweest is, omdat Online mij peroonlijk gebeld heeft om te vragen het modem te resetten om de update actief te krijgen. Dit immiddels zeker twee maanden terug.)
Ik he het modem moeten resetten omdat ik geen internet had, een keer omdat ik geen telefoon had en een keer omdat ik geen wireless had en een keer omdat slechts een deel van mijn wireless apparaten internet had.
Met de Thomson heb ik daar het laatste jaar dat ik die gebruikte nooit last van gehad.
Eigenlijk was de Thomson bij mij zeer stabiel. Dat was en hele verademing sinds de Livebox.

Wat betreft het verhaal van wat wel en niet in de menu zit en waarom, is gebaseerd op de informatie die ik van Online kreeg.
We praten dan over ong. maart dit jaar. Ik heb dit modem sinds begin maart.
Als je wilt weten wat er echt waar is, zal je bij hun moeten zijn.
Als jij andere info van hun hebt, moet je niet tegen mij zeggen dat ik onzin verkoop, maar moet je bij Online zijn.
Ik heb ook de nodige jaren in de telecom gewerkt, en ik weet hoe apparatuur ingekocht wordt, en ik moet zeggen dat de info die ik van Online heb niet onwaarschijnlijk klinkt.
Ik weet ook dat het weer de nodige investering en vooral moeite is om een andere custom firmware los te krijgen. Dat (en dit is mijn eigen vermoeden) zou ook nogal wel eens een overweging kunnen zijn om de dingen te laten zoals ze zijn. En het staat natuurlijk mooi om een modem te verkopen waar de klant zelf extra voip accounts in kan voeren en dan te zeggen dat je dat speciaal voor de klant doet.
En zeg nou zelf, als je dat speciaal voor de klant zou doen, dan zou je er ook voor zorgen dat 5060 vrij is, niet dan? Dan zou je je eigen dienst op en andere poort zetten.

Maar goed, ik brij er een eind aan en kom er ook niet meer op terug.
Deze discussie worden een mens niet blijer van.

We moeten blij zijn dat de functionaliteit er in zit, wat ever de reden.

Ik hoop dat iemand een stukje achtergrond heeft voor het dialplan.
Ik heb standaard regels gebruikt, maar de Huawei gebruikt hier een afwijkend script.
Het standaard ingesteld dialplan voor de Online voip ziet er ook vreemd uit als je normale dialplan regels volgt.

Misschien dat jij daar wat meer weet Oppie?
 
Cheiron
Sinds een weekje deze modem icm een fiberfast abonnement. De snelheden zijn goed te noemen (2.8MB per seconde op een 30Mbit lijn).
Ik kom nog van de oude Wanadoo Livebox, en dan zijn de twee extra utp poorten een welkome verandering.

2 dingen die ik wel vreemd vond:
- Mijn Android telefoon kon pas via Wifi connecten nadat ik de beveiliging van "TKIP+AES" naar alleen "TKIP" heb gezet. Duurt even voordat je dit door hebt kan ik vertellen, en ik snap ook niet waarom het niet met de eerste functie werkt

- Ten tweede werkt mijn mediaserver (PS3) niet meer, deze geeft aan dat UPNP niet available is, terwijl dit in de modem wel aangevinkt staat. Dit heb ik nog niet op kunnen lossen.
 
leogti16v
Ik heb hoop ik komende week van Online af. In januari had ik mijn ADSL extra omgezet naar Fiberfast. Eerst dacht ik OK 1 MB/s happy. Toen bleek ik ineens terug gezet te zijn naar ADSL extra. Niks geen belletje of mail. Ok geen ABO aanpassing. Heeft me nu een week geduurt en 6 keer bellen voordat men eindelijk accepteert dat ik van ze af wilt. En dat is alleen maar omdat ik kwaad werd.

Wat een ellende en misleiding. Fiberfast zonder dat het een glasverbinding is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online introduceert FiberFast, snel VDSL abonnement.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie