obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Laptops en Lan via wifi
JaapDu
Hallo,

Ik ben sinds kort de "ongelukkige" eigenaar van de Thomson gt712. Hiervoor had ik de gewonen livebox van wanadoo en had ik geen problemen met mijn lan.
Ik heb nu een bedrade PC, via een switch, op de router aangesloten, deze heeft netjes internet toegang.
Op de switch staat ook een NAS en deze is netjes te gebruiken via het netwerk. Is nog niet via internet bereikbaar maar daar heb ik me ook nog niet zo in verdiept.
Probleem heb ik met de laptops. ëén laptop heb ik in het netwerk kunnen hangen en deze werkt(e) prima, NAS is te bereiken, internt werkt prima.
Een tweede laptop is met geen paar draadloos te verbinden. De router wordt wel gezien, internet op gaat ook prima maar ik kan niet op mijn eigen netwerk komen. Hij ziet het thuisnetwerk niet.
Ik wordt er nu een beetje gestoord van, had een oude laptop die het niet wilde doen maar dacht dat het aan de laptop lag. De nieuwe netbook doet het dut ook niet.
Ik kan nergens vinden hoe en wat je moet forwarden en hoe je de laptop op het draaloze netwerk moet krijgen.

Wie kan me daar mee helpen, svp in lekentaal want anders snap ik het allemaal niet meer.

JaapDu
 
I R Baboon
Dan zou ik eerst eens de firewall checken op je laptop.
Zeker die veiligheidspakketten die je overal bij krijgt. Die doen soms meer kwaad dan goed.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Laptops en Lan via wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie