obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
thomson tg712 poorten time out
remichi2
Ik weet niet wat er is gebeurd. maar mijn ftp werkt niet meer op mijn NAS die aan de tg712 hangt.

Als ik met whatsmyip.org een test van de basic poorten doe dan geven ze allen een time-out aan. wat is er gebeurd met mijn tg712 en hoe fix ik dit?

edit: zie in thomson instellingen dat port21 is aangepast. heb ik niks aan veranderd naar mijn weten.

maar wat hoort er te staan bij port21? Er staat links "any", dan 2 lege vakken boven elkaar, daarnaast een leeg vak, weer "any" en nog een leeg vak. waar moet ik wat invullen?

Het is dus van links naar rechts: Protocol, Poortbereik, Omzetten naar...., Triggerprotocol, Triggerpoort.
Gewijzigd door remichi2 op 29 maart 2011, 23:29
 
I R Baboon
In die twee lege vakken onder elkaar vlak naast "any" moet je in beide 21 neerzetten.
Dat is alles.

Dan wel de poort regel toewijzen aan je NAS.

Hier vind je de complete uitleg: http://portforward.com/english/router...87/FTP.htm
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
rrozema

Quote

Levent schreef:

Hallo ik heb een vraag ik hen ook een thomson tg712 modem ik wil radio luisteren op net flatcast maar ik kreeg elke keer een melding van dat poort UDP met poort nummer 40123 niet open is maar ik doe open geeft nog zelfde melding moet ik ook mijn ip nummer ook schrijven als dat zo is waar moet ik dat doen a.v.b


Voor het beluisteren van een net radio station hoef je geen poort forwards in te stellen. Enkel wanneer je zelf een radio station wilt starten hoef je dit soort dingen te doen. Ik vermoed dat het station waarop je probeerde "af te stemmen" niet goed is ingericht, dan wel niet meer actief was. Probeer het eens met een andere zender en kijk of dat wel werkt.
 
rrozema
Ok. Zoals je ziet moet je, om goed geholpen te worden, wel volledige informatie leveren. In dit geval zag ik dat je informatie niet kon kloppen, maar wij kunnen natuurlijk niet met ons toverstokje zwaaien en zo de problemen voor je oplossen. Jij moet ons vertellen wat er fout en goed gaat en dan kunnen wij je de goede kant uit wijzen.

Begin maar eens door op te schrijven welke software (naam en versie) je gebruikt voor je radio station en geef ons een link naar de informatie pagina's van die software op het internet.
Vertel ook gelijk welke versie van Windows je gebruikt op de machine waarop je je radio station software wilt draaien en of je nog meer computers in je netwerk hebt. Een laptop of een andere 2e computer er bij in je netwerk maakt het een stuk eenvoudiger om bepaalde dingen te controleren.
Je hebt al verteld dat je een thomson tg712 router hebt, maar we moeten ook weten of je nog andere routers in je netwerk hebt, tussen je thomson en je radio pc in. En verder willen we ook nog weten of je firewall software op die radio pc hebt draaien.

Je zult straks een paar commando's moeten uitvoeren en de output hier posten. Sommige van die commando's moeten op je 'radio pc' gestart worden en andere moeten op een '2e pc', een andere pc in het zelfde netwerk, uitgevoerd worden. Daarnaast zou het heel handig zijn als je ook nog een mogelijkheid hebt om de '2e pc' (of een 3e pc) vanaf een ander netwerk naar je radio pc te laten 'kijken', bijvoorbeeld door je mobiele telefoon tijdelijk als modem te gebruiken. Dit laatste is grotendeels om het eind resultaat te controleren; je kan dit ook door een vriend of familie lid laten doen, maar dan moet jij ze precies kunnen uitleggen wat ze voor je moeten doen... Plus je kan een deel ook al testen door middel van gratis diensten op het internet, zonder zo'n extra netwerk verbinding. M.a.w. zo'n extra verbinding is dus handig, maar niet onmisbaar.

Als jij ons de nodige informatie geeft, praten wij met z'n allen je er wel doorheen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'thomson tg712 poorten time out', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten : 7 01 jul 2015
geen 'down time' met overstapservice en ontvangstbevestiging klacht Opleveringsproblemen : 5 01 apr 2015
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen : 34 31 mrt 2015
Poorten openen Zyxel configuratie en problemen : 3 10 mrt 2015
Trage verbinding, modem Reset soms zelf TG712 Klacht over Online : 2 10 jan 2015
Advertentie