obey-robots.txt
05 December 2016, 03:23
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Huawei HG655D traag internet

dirkdeneu
Ik heb gisteren mijn Huawei HG655D geïnstalleerd. De LAN/WIFI snelheden zijn naar behoren, maar de up/download snelheid met het nieuwe modem zijn ruim 5x zo laag als met de Livebox. Ik heb het modem meerdere malen opnieuw opgestart en ook gereset. Niks helpt. De resultaten met Speedtest.nl zijn teleurstellend (<250 kb/s download en 12kB upload). Graag zou ik hiervoor een oplossing krijgen, op de fora kan ik ook niks vinden over dit fenomeen.

Ik heb de T mobile handleidingen 10x doorgenomen en het forum doorgespit, maar ik kan nergens iets specifiek vinden over dit probleem. Ik heb nog drie dagen om mijn livebox te houden. Ik dacht dat dat een brak modem was, maar na wat ik vandaag heb gelezen, weet ik niet of de Huawei HG655D beter is.

gr,

Dirk
 
oppie
Post je intrainwaardes eens van beide modems. Zijn te achterhalen via http://192.168.1.1
bij beide modems.

Bij de Huawei door te klikken op "Internet" in het midden bij de pagina die je ziet onder de rode tab diensten. Bij je LB zoek je de soortgelijke waardes, ADSL statistieken heette het daar volgens mij.
 
dirkdeneu
HIer vast de waarden voor de Huawei. Ik zalmorgen de livebox gegevens posten. Ik zal ook even naar de onderstaande erros/fouten kijken. Zegt me niks, maar het lijken er veel te zijn.

Verbindingsstatus
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 07:54:15

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 113
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 7895
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dCool 8.6
Downstream SNR (dCool 7.6
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.2
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.4
Upstream CRC fouten 1795
Downstream CRC fouten 5396
Upstream FEC errors 709485
Downstream FEC errors 1756645

Lijn Demping Status
Upstream demping (dCool 47.9
Downstream demping (dCool 38.5
 
oppie
Ziet er niet goed uit, je upstream zou rond de 1000 moeten liggen. Toevallig een analoge KPN lijn en dus een splitter aangesloten? In dat geval even zonder testen. Indien je waardes met de LB aanzienlijk beter zijn dan lijkt je modem defect. Zou even met Online mailen met alle waardes en verzoeken om een vervangen. Zijn de waardes hetzelfde dan een andere kabel proberen. Ik lees het wel morgen.
 
Samm
Dirkdeneu, heb je wel in dit forum zelf gekeken? Ik heb namelijk hetzelfde probleem: Huawei HG655d en Mac = traag internet
Met het vorige Speedtouch modem (van destijds Orange) + een Icidu wireless router was er niks aan de hand. Maar met de nieuwe Huawei HG655d is alles ontzettend traag. Heb je toevallig een Mac? Ik lees namelijk vaker issues tussen de Huawei en de AirPort.
 
dirkdeneu
Ik heb geen MAC, maar ik had die draad natuurlijk wel bekeken.
Ik had wat vertraging aangezien ik ook mijn nieuwe versterker moest aansluiten. Maar kwam weer terug bij dit probleem toen ik internet radio naar de versterker streamde.
Ik kon ook bijna geen connectie krijgen tussen versterker en Iphone.

Vandaag alle kabeltjes los gemaakt en 1 voor 1 weer teruggeplaatst.

LAN verbinding is goed en WiFI naar laptop ook.

het euvel lijkt zich voor te doen als ik de Netspace2 aansluit op de LAN poort van het modem. Vrij essentieel apparaat voor mij. Dus daar ga ik vandaag induiken. Mocht ik de oplossing vinden, dan zal ik het voor de volledigheid even posten. Mocht ik het niet vinden dan hoort U natuurlijk ook weer.

@oppie bedankt, is erg nuttig om de intrainwaardes te monitoren. Upstream ligt boven de 1000en heb geen splitter.

gr,
Dirk

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 13 2011 12:07:33:
Ik heb Netspace2 met een fixed IP in de DHCP range gezet en alles lijkt voorlopig goed te werken. Zou volgens mij niet mogen uitmaken maar voorlopig werkt het aardig
Gewijzigd door dirkdeneu op 13 december 2011, 12:07
 
I R Baboon
Welkom op het Forum, Dirk Jan.

Soms kan het uitzetten van IPv6 inderdaad problemen oplossen.
Maar dan is er op die bewuste pc iets niet in orde.
Dan is soms verouderde software aanwezig of beveiligingssoftware die foutief staat afgesteld.
Wat precies bij jouw aan de hand is, kan ik vanhier uit niet beoordelen.

Achtergrond:
Bij alle Vista en Windows 7 ps's plus alle recente Linux versies plus alle recente Apple computers, staat IPv6 standaard aan.
En dan zouden erg veel klanten een probleem hebben met hun verbinding.

De Huawei doet niets met IPv6. Dus daar kan het geen effect op hebben.

mvg.
IR Baboon


P.S.
Eén berichtje is meestal voldoende. Je hoeft niet overal hetzelfde neer te zetten op het forum.
Die extra berichten heb ik voor je gewist.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
I R Baboon
Ik zal het nog een keer uitgebreid uitleggen.

Toen je lid werd heb je deze forumregels geaccepteerd -> http://online.geb...laimer.php
Daarbij valt mij op:


Wat een domme fout

Leden van de T-Mobile Online Gebruikers Groep onthouden zich van krachttermen, schuttingtaal of andere grievende/beledigende woorden of teksten op het forum.


Dus veel geouwehoer en weinig help, typisch helpdesk online?.

De T-Mobile Online Gebruikers Groep is onafhankelijk en heeft geen directe banden met de provider.
De T-Mobile Online Gebruikers Groep crew bestaat uit vrijwilligers.

En deze had je ook gemist, want je was weer aan het dubbelposten:
Leden van de T-Mobile Online Gebruikers Groep houden zich aan de Nettiquette. (dubbelposten/hoofdlettergebruik/leesbare teksten).


Je mail van Online zegt precies wat ik schreef in mijn vorige post:
De Huawei doet niets met IPv6. Dus daar kan het geen effect op hebben.

Dus je wilt iedereen duidelijk maken dat ik te dom ben blijkbaar, maar je zet alleen jezelf voor schut.


Terugkomend op je IPv6 kwestie.
Huawei doet NIETS met IPv6. Hoe kan dat dan je verbinding beïnvloeden?
Daarbij trek je onlogische conclusies.
De meeste klanten van Online werken met een actieve IPv6 protocol op hun pc.
Dan zouden toch heel veel klanten problemen moeten hebben met hun verbinding, denk je niet?
Als jij de enige bent waarbij de IPv6 uitzetten daadwerkelijk helpt, dan ligt de oorzaak vrijwel zeker op jouw pc.

Die ander dubbelpost heb ik ook verwijderd.

Je mag gerust hier posten en actief meedoen op het forum.
Maar je moet je wel en beetje fatsoenlijk gedragen hier.

mvg.
IR Baboon


EDIT:

Lid deboerdirkjan is pas over een week weer welkom.
Gewijzigd door I R Baboon op 08 augustus 2012, 17:39
 
okkie70
Aan I R Baboon
Ben ik lekker aan het lezen welke moeilijkheden sommigen hebben zoals deboerdirkjan komt u en gaat eigenmachtig stukken
wissen van deboerdirkjan. Dat riekt naar dictatoriaal gedrag. Zeer teleurstellend en niet democratisch. Bovendien geeft u, misschien
terecht, dit nieuw lid reprimands over zijn gedrag. Dat heft hij wel begrepen denk ik. Maar om hem nu een week te schorsen,
gaat mij te ver.
Ik stel voor om op uw beslissing terug te komen en het nieuwe lid per onmiddellijk weer toe te laten, dus de schorsing ongedaan te maken.
Met vriendelijke groet aan allen, okkie70.
 
I R Baboon
Als deboerdirkjan steeds staat te dubbelposten, dan worden die gewist.
Zijn 'bijdrage' kan je hier gewoon lezen. Dat is niet gewist.

Als deboerdirkjan zich niet aan de regels houd, zal iemand van de Crew ingrijpen.
Als deboerdirkjan grof wordt, is een ban het minimale wat je kan verwachten.
Als deboerdirkjan na een week weer ruzie wilt zoeken, is de ban permanent.

En je hebt volledig gelijk. Dit is geen democratie. Dit is een forum.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655D traag internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 1 04 december 2016, 15:51
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:29:38
| frankvdz04:33:27
| ronald schuit05:06:30
| Wanabo07:12:53
| dutch flash07:17:29
| RichieB07:48:42
| Roroko09:03:25
| Hans10:56:25
| Lutz11:54:20
| Sambala14:01:44
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?