obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met Livebox en internet snelheid
aliteker
hoi allemaal,
hiervoor had ik best wel vaak problemen met mijn huistelefoon dus uiteindelijk hebben we besloten om binnenkort het huistelefoon af te sluiten

en sinds gisteren klopt mijn internet ook niet helemaal hij breekt het verbinding heel vaak af en haalt het maximale internet snelheid niet.
Soms behaalt hij 2 mb en soms 5 mb
ik hoor normaal gesproken 16 mb binnen te halen weten
reset/opnieuw starte hard reset etc heb ik allemaal geprobeerd.
heb ook online gebeld ze gaan me nu eens keer eindelijk een modem sturen. alleen voor dat ik me modem thuis hebt duurt het wel een aantal dagen en tot die dag heb ik mijn internet nodig
 
dutch flash
Vraagje hoe oud is je livebox ???

Ik had ook telefoon problemen met de livebox.
Had geen internet problemen was altijd stabiel met de livebox.
Heb de helpdesk gebeld en na 4 dagen had ik een nieuw modem binnen Huawei HG655d.
En telefonie werkt weer prima.

Internet is altijd stabiel met livebox en tot nu toe ook met de Huawei HG655d.

p.s.
Mijn livebox was 6 jaar oud.
 
rrozema
De bekendste oorzaak van verslechterende verbindingen met de livebox is een defecte voeding van de livebox. Voel eens aan de adapter van je livebox? Is deze heet, dan heb je waarschijnlijk je oorzaak gevonden: een hete adapter duidt op een overbelaste voeding, waardoor een brom op de voedingsspanning van de router ontstaat. Die brom is extra storing op het signaal waardoor jouw verbinding slechter wordt. Bij telefonie valt dat typisch het eerste op, doordat telefonie geen uitval/vertraging van pakketjes duldt zonder de kwaliteit van het geluid aan te tasten.

Dus, is je voeding heet, trek hem dan even een tijdje uit het stopcontact om hem te laten afkoelen en probeer het na een paar uur nogmaals opnieuw. Wellicht red je het de komende paar dagen door de router uit te zetten als je je verbinding niet nodig hebt (de telefoon gebruik je toch al niet meer, dus daar hoef je hem niet voor aan te laten staan).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met Livebox en internet snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie