obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d WiFi trage verbinding
Leon
Hey,

Een lange tijd hadden we in het studentenhuis waarin ik woon de livebox van wannadoo. Totdat WiFi ineens moeilijk ging doen. Op sommige momenten viel het volledig weg, andere momenten was het langzaam. Ervan uit gaande dat dit aan de op dat moment verouderde livebox zou liggen zijn we overgestapt op de huawei. Echter, en nou komt het probleem, het is er niet veel beter op geworden. Draadloos internet is nog steeds traag en valt (nu wel stukken minder dan de livebox) uit.
Nu heb ik al even hier op het forum rond zitten neuzen en gelezen dat een verhitte voeding het probleem kan zijn. Onze voeding is inderdaad warm, klopt dit of zit hier een fout? We hebben bij de nieuwe modem ook een nieuwe stekker gekregen die we dan ook bij de Huawei geïnstalleerd hebben.
De verbinding met de kabel is wel goed, daar zit dus geen probleem, het zit echt alleen in de WiFi.
Bijgevoegd heb ik de log van vandaag gezet. Hierbij had een mac-gebruiker een bijzonder trage verbinding (buienradar kon hij niet laden).
Nu ben ik met een WiFi-analyser het huis doorgegaan en overal in het huis is de verbinding goed (uiteraard de etage waar de modem niet staat is iets minder, maar dit is zeker het probleem niet).

Naar mijn idee hebben we geen gekke instellingen staan, maar als je meer instellingen wil weten, laat dat dan even weten.
Hier nog wat extra info:
Product naam HG655d
Apparaat ID 6E16F0-21530312297S1C004729
Hardwareversie VER.A
Firmwareversie V100R001C02B023
Batchnummer BRC2P0.022.A2pv6bC012d.d22j
Mac-adres AC:E8:7B:CF:20GrinE
Operationeel 44 dagen 2 uur 19 minuten 21 seconden


Heb de log al een tijd eerder aangezet toen het probleem bleef bestaan en heb die van vandaag even in een tekstbestandje gezet. Het probleem bestaat bij meerdere laptops, kans dat het bij de laptops ligt lijkt me dus klein.

Bij voorbaat dank voor het helpen!
Leon
 
I R Baboon
Hoeveel netwerkapparatuur zit dan op het WIFI netwerk aangesloten?
En wat wordt zoal gedaan bij jullie? Downloads? Torrents?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Leon
Op dit moment staan er 10 'apparaten' mee verbonden. Dit is inclusief mobiele telefoons. Van deze apparaten hebben 4 een looptijd. (ik neem aan dat dat de enige actieve apparaten zijn).
Torrents/downloaden gebeurt maar de verbinding valt ook weg als deze pc niet verbonden is (oftewel uitgeschakeld is). Ik neem aan dat u wilt vragen of er een overbelast netwerk is, maar dat is mijnsinziens niet het geval.
 
I R Baboon
En heeft de WIFI analyzer ook iets laten zien van de andere netwerken uit de buurt?
Het kan zijn dat andere netwerken je eigen netwerk proberen weg te drukken.
Aangezien veel WIFI routers zelfstandig hun kanalen kunnen kiezen, krijg je vaker een veranderlijk beeld.
Soms wel prima bereik, soms helemaal geen bereik.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Leon
Er is inderdaad een ander netwerk met een goed bereik op hetzelfde kanaal. Is het kanaal handmatig aan te passen?
 
I R Baboon
Natuurlijk kan je een kanaal handmatig aanpassen.
Dat doe je bij de Wifi instellingen van de router.

Het beste is dat je minimaal 2 kanalen uit de buurt blijft van dat andere signaal.
Wifi kanalen overlappen zich gedeeltelijk.
Probeer het eens uit. Misschien was dat al de oorzaak van alle problemen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d WiFi trage verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie