obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655D modem - WLAN internet valt continu uit
MCAN
Beste mensen,

Ik heb Snel Internet abonnement van Online. Aanvankelijk was de internetverbinding zowel voor LAN als WLAN vrij stabiel en het WLAN signaal was redelijk. Maar de afgelopen 4 weken heb ik het probleem dat de WLAN verbinding op mijn Windows XP laptop continu wegvalt. Het komt zelf voor dat ik even (ongeveer 30 seconde) internet heb, daarna valt de verbinding weer wegvalt. Ik moet continu het internetverbinding herstellen of de modem van de stroom halen of resetten om weer internet te krijgen. Dit is echt vreselijk irritant, omdat je niet eens een simpel e-mailtje kan tikken. LAN verbinding daarentegen is wel in orde.

Vreemde is dat het signaalsnelheid volgens WLAN symbooltje van XP op 24 MBps en soms zelfs op 54 MBps staat. Ik heb ook de laptop recent geformatteerd om eventuele virus etc. buiten te sluiten, maar helaas geen succes.

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen? Als er aanvullende informatie nodig is, hoor ik het graag. Alvast bedankt.

Groet,

Can
Gewijzigd door MCAN op 10 november 2012, 00:06
 
nail
Ik herken dit probleem ook en ik heb dezelfde modem.
Aan een draadje is de verbinding stabiel. Overigens werk ik met Windows 7.
Ik zal er een plaatje bijdoen als het lukt.

http://img4.imageshack.us/img4/9339/d...loadhs.jpg

Aan een oplossing kan ik je niet helpen.
Hou me wel aanbevolen.
 
I R Baboon
Aangezien LAN prima werkt, is het probleem uitsluitend op je WIFI verbinding.
Meestal ligt de oorzaak bij je signaal dat last heeft van andere WIFI netwerken in de buurt.

Download inSSIDer (Google daar eens op) en check wat er allemaal in je buurt zit.
Het is dan zaak om in de router je WIFI kanaal met de hand in te stellen op een vrij kanaal.
Dat is bij de meeste mensen de oplossing.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
nail
Sorry, mcan dat ik het overneem.
Ik was aan het googelen over mijn probleem en kwam bij jou draadje uit.
Mss kan de mod er een apart item van maken?

I.R. bedankt voor je reactie.

http://img266.imageshack.us/img266/25...oad2gl.jpg

Zou zo te zien geen probleem moeten zijn.
Ik ben de enige op kanaal 4.
 
Lutz
Dat is een misverstand! Je gebruikt een breendbandspectrum vanaf kanaal 2 t/m kanaal 6. Oplossing: kan je overschakelen naar 5GHz, of anders terugvallen op een enkel kanaal. Nu gebruik je bundeling, omdat je 270Mbps kan overdragen. Zou het verder kunnen, dat je alle twee signalen op kanaal 4 uitzendt? Dan stoor je jezelf...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
In dit topic staan ook enkele nuttige tips en wetenswaardigheden.
http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=4809

Heb je ook eens gekeken naar een update van de driver voor je WLAN kaart?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
nail
Lutz, bedankt
Wat bedoel je met bundeling? En 270 Mbps haal ik toch van de lang zal ze leven niet, dus kan wel wat minder.
Waar moet ik dat instellen? En de 5GHz, ziet die op de HUAWEI?
Ik heb de modem handmatig op kanaal 4 gezet,mede omdat het nogal druk is bij mij in de buurt en dat het minst gebruikte kanaal is.

http://img820.imageshack.us/img820/28...ifi1fv.jpg

En voor die tips van I.R. Bedankt,ik ga die beveiligingssterkte wel proberen te veranderen, kijken of dat verbetering geeft.
En proberen met WPS uit?
Maar die beveiliging zit er toch niet voor niks?
 
Lutz
Je moet de 11n bandbreede veranderen in 20MB in plaats van 40MB. Ik ben bang dat de Huawei de 5GHz niet aan kan.

Ik verwacht al een verbetering door het reduceren van de bandbreede.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
De Huawei kan alleen zenden/ontvangen over de 2.4 GHz band.

Ik vermoed dat je niet MB bedoelt, maar MHz.


WPS is een handig, maar gevaarlijk gedrocht gebleken.
Beveiligen doe je via WPA2 en dergelijke, niet via WPS.
Dat is alleen om de luie consument de moeite te besparen om zelf niet de netwerksleutel in te stellen in je netwerkapparatuur.
Verder heeft die functie geen nut.
Maar je bent wel vatbaar geworden voor een hack op je beveiligde netwerk.
Er zijn nu tools beschikbaar waarmee je via WPS elke netwerksleutel kan kraken. Zelfs WPA2 AES sleutels!
Wat heb je nu aan zulke functies die een beetje gebruiksgemak verruilen voor een open deur op je netwerk?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
nail
OKE wps uitgezet.

De bandbreedte op 20 Mhz gezet.

De verbinding is nu wel stabieler, kan soms gewoon een youtube filmpje afkijken zonder dat er opnieuw wordt bijgeladen.
De snelheid mag nog wel wat omhoog maar dat zal wel een droom blijven, als je 6 km bij de centrale vandaan zit.
Tot zover bedankt voor jullie hulp.
Ik hoop dat de starter van dit onderwerp, MCAN, er ook iets aan heeft.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655D modem - WLAN internet valt continu uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie