obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Vragen omtrent snelheid en abonnement.
Nickeles
Hallo beste mensen.

Om te beginnen, heb ik het Internet Snel 20Mb/s + bellen abonnement in combinatie met de HG655d.

Verbindingsstatus

DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 01:02:04

Lijnstatus

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1020
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 15876
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dCool 8.8
Downstream SNR (dCool 8.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.3
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 162
Upstream FEC errors 223522
Downstream FEC errors 229466

Lijn Demping Status

Upstream demping (dCool 9.9
Downstream demping (dCool 19

De afstand tot de centrale is volgens BBned 1890 meter,
Maar nou dacht ik ergens gelezen te hebben dat je de afstand kon berekenen door je downstream demping door 13.8 te delen. Dan kom ik uit op 1377 meter. Of is dit ook met enige marge?
Ook zie ik dat de FEC errors vrij hoog zijn. Heeft dit veel invloed en wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?

Ook heb ik een vraag omtrent de befaamde download snelheid.
Ik maak veel gebruik van nieuwsgroepen (met payserver, 60Mbit). Hiermee behaal ik een maximale constante snelheid van 1.6Mb/s. Bij een grotere http download van bijv. Microsoft ook.
Nu heb ik in het verleden weleens een paar weken kunnen downloaden met 1.9Mb/s. Dit is afgelopen jaar 2 keer gebeurt.
Nu is mijn vraag, waar ligt dat aan? ligt dit aan modem/pc instellingen of heeft dit te maken met het netwerk?

En dit is écht de laatste vraagBlush
Ik kijk nu toevallig op de website van Online, en lees dat ze de abonnementsvormen hebben gewijzigd. Ik zie er één van 10Mb/s en één van 30Mb/s. Mijn vertrouwde 20Mb/s lijn staat er niet meer tussen en ik heb geen bericht gehad betreffende een snelheidswijziging. Is dit recent veranderd?
En ik blijf natuurlijk een Nederlander, word mijn abonnement gewijzigd in 30Mb/s of gebeurt dit pas aan het eind van mijn contract?

Alvast bedankt Wink
 
I R Baboon
De afstanden van BBNed komen uit een database.
Die data kan ook fout zijn.
Dan zal waarschijnlijk de echte afstand meer bij 1377 meter zitten dan 1890 meter. Het blijft altijd een ongeveer.
De enige manier om het zeker te weten is: nameten.

Waarom je een piek had tijdens downloaden? Weet het niet.
De normale snelheden komen wel overeen met de intrainwaardes.

Bestaande contracten en snelheden wijzigen niet.
Ook na afloop van je eerste of tweede jaar.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vragen omtrent snelheid en abonnement.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Wijziging abonnement Algemeen : 29 04 jun 2017
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen : 16 04 nov 2016
Advertentie