obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Trage internet verbinding via wifi
Tullepetaon
Hallo,

Ik heb het volgende probleem waar ik maar niet aan uit kom. Heb een aardig gecompliceerd netwerk denk ik.... Als volgt opstelling: Modem Huawei 655 in meterkast ( wifi uitgezet) daaraan bekabeld airport extreem in brugmodus die staat in de woonkamer. Aan de airport extreme zit vast een bekabelde airport express beneden en een bekabelde airport express naar boven ( via een gigaswitch verbonden) Aan de airport extreme zit de bekabeling als volgt: 1 utp terug naar de meterkast met daaraan een switch ( aan die switch dus die airport extreme naar boven en van essent de e-thermostaat hub die weer draadloos verbinding maakt met de thermostaat)
Aan die extreme zit ook een utp die natuurlijk van de Huawei af komt.
Vanuit de extreme ook een utp kabel naar een andere switch waarop mijn Synology nas zit en een bridge van SONOS.
Vanuit diezelfde switch zitten diverse apparaten: TV / SONOS luidspreker / Apple tv.
Daarnaast heb ik diverse draadloze apparaten: 2x Iphone 2x Ipod /1x Ipad en Asus laptop.
Klacht: Vorige week terug van vakantie en mijn Sonos apparaten vallen uit en internet verbinding is zeer traag. Mail binnen halen duurt eindeloos lang. Ik heb alles al geprobeerd: stroom van modem, extreme opnieuw opstarten en resetten. Kanalen veranderd van zowel Sonos als extreme ( kanaal 1 / 6 of 11 ) en Sonos op ander kanaal. Niets werkt...help. Is er iets met het modem Huawei? Online zegt dat het inkomend signaal gewoon 11 mbps is ( ik heb abo van 20 mbps maar zit te ver weg van paal) Dus inderdaad heb ik al een kleine bundel, maar 8 - 11 mbps zou voldoende moeten zijn...had ik dat maar... Ik kom nu op minder dan 1 mbps!!! Als ik de laptop bekabel aansluit op de Huawei blijft het dramatisch met de speedtest. Ook inssider bekeken en dus diverse andere kanalen geprobeerd....
Ik ben radeloos. Hoe zou in mijn geval de ideale opstelling moeten zijn?
 
Lutz
Waarom lus je een kabel door een airpoort extreem? Kan je het ook zonder doorlussen installeren?

In feite moet je twee situaties apaart bekijen: performance op bedraad netwerk.

Performance op draadloos netwerk.

Je kan ook nog proberen je apparaten in de juiste volgorde optestarten: modem uit, alle switches uit. Modem aan. Vervolgens per minuut een switch erbij aanzetten. Lost het niets op kost het ook niets.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Je hebt inderdaad een complex netwerk.

We moeten ons eerst concentreren op de Huawei.
Je schrijft dat je daar nu heel slechte snelheden meet.
Dan beginnen we met de intrainwaardes van je de Huawei. Hoe zijn die?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Trage internet verbinding via wifi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Advertentie