obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Storingen in Nieuwegein sinds 19 maart 2013?
boukat
Ik gebruik sinds kerst een Speedtouch 546 modem in bridge modus en een TP-Link WR2543ND router.
Dit heeft 2,5 maanden super gewerkt, maar sinds een paar dagen (dinsdag 19 maart 2013) valt de internet verbinding regelmatig uit. De TP-Link router werkt prima (alle wired en wireless apparaten zijn prima bereikbaar) maar de ST546 modem heeft dan geen verbinding: 1 power lampje groen i.p.v. 4 lampjes groen. De TP-Link router heeft dan (logischerwijs) geen IP adres.
Modem resetten werkt soms, maar soms niet. De storingen waren dinsdag en woensdag langdurig, donderdag alleen 's middags en vrijdag werkte het 's ochtends een uur lang helemaal niet.

Dit lijkt op een storing aan de ISP-zijde (ADSL apparatuur in KPN telefooncentrale).
Zijn er Online werkzaamheden / storingen in Nieuwegein/ Utrecht?
Hoe kan ik dit vaststellen? Omdat mijn modem in bridge modus (pure modem) staat, heeft hij geen IP-adres en kan ik de modem status niet bekijken. Of kan dat wel?

Mijn vrouw kan overdag vaak niet meer werken. 's Avonds werkt de internetverbinding/modem altijd (voor zover ik weet).
Hoe kan dit probleem worden opgelost?
 
I R Baboon
Als de DSL lamp niet brandt op de Speedtouch, is er geen verbinding met de centrale.

Houdt ook rekening met de mogelijkheid dat de Speedtouch defect is.
Heb je die al eens gereset naar fabrieksinstellingen?

Zolang de Speedtouch in bridge modus zit, kan je niet inloggen op de Speedtouch.
Dus dat is normaal.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storingen in Nieuwegein sinds 19 maart 2013?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overstappen door storingen Storing : 10 23 dec 2016
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing : 9 27 nov 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Sinds 1 mei problemen - Geen oplossing tot dusver + teveel belletjes Storing : 4 13 mei 2015
sinds 09-01-2015 geen internet- & telefoonverbinding Storing : 8 15 mrt 2015
Advertentie