obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Opeens geen internet meer
CnC

Quote

Heisa schreef:

Alles is perfect aangesloten.
Modem defect is defect en niks anders.

En jij weet dit zo zeker op basis van.....?
Daarnaast heb ik nog geen antwoord op mijn (algemene) vraag.
 
Heisa
Ik nu ongeveer 35 jaar internet op dit adres heb.
Begonnen met inbelmodem.

Verschillende providers heb gehad en nooit probemen heb gehad.
De hele installatie door vakmensen is aangelegd van een erkend groot bedrijf.

En nu ik sinds 5 weken online heb misschien een week een werkende telefoon en internet heb.
Je bent dus duidelijk een medewerker van online.

DE KLACHTEN STEEDS OP DE KLANT AFSCHUIVEN. Ze begrijpen bij online niet dat klanten daar woedend over worden.


We wachten het nu maar af.
 
Evertvs

Quote

De vraag over het studentenhuis stelde ik omdat het erop leek dat er ergens eerder in de lijn het signaal wordt "afgetapt", dus alsof er een modem tussen jouw modem en het israpunt zit.
Verder geef je aan dat er inderdaad een lange kabel tussen zit. Wat is lang? Het feit dat het al drie jaar gewerkt heeft suggereert des te meer dat het aan de lengte van de kabel ligt. Immers slijt een kabel van binnen, iets wat veel mensen zich niet beseffen. Ik zou zeggen dat je dan drie jaar lang geluk hebt gehad.

Stelregel is: hoe langer een kabel is, hoe minder slijtage er nodig is om een storing te veroorzaken (als het al heeft gewerkt).


CNC, allereerst moet ik zeggen dat ik het jammer vindt dat je mij van oneerlijkheid beticht. Waarom zou ik zaken gaan verdraaien? Het enige wat ik wil is mijn internet weer online!
Volgens de monteur duidt het branden van het dsl-licht op het feit dat er aan de verbinding zelf niets mankeert. Ook de aansluiting beneden was volgens hem perfect en ook de modem zelf was op de juiste manier aangesloten. Conclusie: Probleem ligt niet bij de aansluiting



Quote

Dus nogmaals de vraag, hoe lang is die kabel? Vrees anders dat je slachtoffer bent van een luie monteur.

Het is jammer dat je hier niet helemaal eerlijk over bent. Ofwel blijkt uit de rapportage van de monteur dat de kabel te lang is, ofwel zou het modem volgens de monteur vervangen moeten worden maar dan zal de monteur dit wel even in zijn rapportage moeten melden en deze op moeten sturen, tot die tijd zullen de helpdeskmedewerkers geen nieuw modem kunnen toesturen. Aan de lijn zal het niet liggen want dan zou de monteur dat dezelfde dag repareren. Dus welke van de bovenstaande situaties is van toepassing? Of wil je beweren dat men simpelweg weigert het probleem op te lossen?

Wat gebeurd er eigenlijk als je het modem direct op het aansluitpunt aansluit met een kabel van niet langer dan 1.5m? Bijv. de lange meegeleverde kabel of de korte meegeleverde kabel?


De kabel is ongeveer 10 meter lang denk ik en loopt van de begane grond naar de 2e verdieping. De monteur gaf aan dat hij zou melden dat het probleem niet bij ons lag (een bon zou maken) en dat Online waarschijnlijk wel contact met ons op zou gaan nemen. Omdat internet voor ons essentieel is, hebben we zelf gebeld naar Online. Vervolgens kwam in dit gesprek naar voren dat ze voorlopig niets voor ons kunnen doen. Weet niet of U zelf bij Online werkt, vanwege de felheid waarmee U ze verdedigd, maar het is toch een dramatische service als je sinds woensdag geen internet hebt en er nauwelijks pogingen zijn ondernomen om het probleem op te lossen? Als je op 28 november naar Online belt en er tegen je gezegd wordt dat er naar gestreeft wordt om het probleem op 4 december opgelost te hebben, dan is er wat mij betreft iets fundamenteel niet goed in de dienstverlening.
Ik snap niet precies waar U op doelt in uw laatste zin? Wij kunnen moeilijk een kabel aansluiten op het aansluitpunt, aangezien dat verwerkt zit in een kastje met een gestripte kabel als het ware.
 
Donpedro
Als het DSL lampje constant brand, dan is het modem in sync met de verdeler (Digital subscriber line access multiplexer) in de centrale.
Daar staat een kast waarop alle klanten binnenkomen en die multiplexed elke klant door naar de ISP.
Deze ISP moet via zijn DNS nu per klant een IP uitdelen en als dat gebeurt, komt je internet lampje aan.

Dus kort, wel DSL lampje, maar geen internet lampje .... probleem tussen de DSLAM en ISP!

REF: http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_subscriber_line_access_multiplexer
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opeens geen internet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie