obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
DSL en internet lampje brandt opeens niet meer... internet dood
Haradeas
Nooit problemen gehad altijd perfect gewerkt. Sinds woensdag namiddag is het internet dood. Ik ben zelf een icter + op een helpdesk gewerkt dus ik ken er wel wat van ^^

DSL + internet lampje werken niet meer.

Nooit iets veranderd, aansluitingen in orde enz enz

Reeds met de helpdesk gebeld. Zei ons de standaard dingen te doen zoals resetten. Natuurlijk al lang gedaan niks geholpen. Er komt geen signaal meer binnen naar de modem. Dus het probleem zou van buitenaf moeten komen.

Ze zouden pas op 27 dec een technieker sturen.... alleen was dit beetje vaag... hij zou de dingen "doormeten"... hoelaat hij zou komen niet gezegd, wat hij precies zou doen niet gezegd, ik neem aan dat die ook bij ons binnen komt kijken... niks over gezegd. hier laat ik het dus niet bij...

Is er ook de mogelijkheid dat de modem stuk is ? Wat mij sterk lijkt, heeft iemand ervaringen ermee dat dsl of internet lampje niet meer werkte , deze vervangen heeft en het probleem opgelost was ?

Groetjes ^^
 
I R Baboon
Het is mogelijk dat het modem defect is.
Een spanningspiek of bliksem kan je modem veranderen in een nutteloos apparaat.

Heb je geen ander ADSL modem bij de hand?
Dan kan je het een en ander uitsluiten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Donpedro
Neem aan dat je nog toegang hebt tot het moden via de LAN op 192.168.1.1?
Heb je nog in het logfile gekeken of er meldingen staan die doen vermoeden dat het modem zelf defect is?

Branden alle andere lampjes nog wel, zoals je LAN en WLAN?

Neem aan dat je alle conecties vanuit de contactdoos uit de muur al hebt nagelopen als ICT-er ... want de pmerking 'en je stopt de stekker erin' is snel gemaakt Grin
 
dirkovic
@Haradeas,
Sinds deze week heb ik precies hetzelfde probleem. 's ochtends doet modem het nog gewoon, kom 's middags thuis, ineens geen DSL en internist signaal meer, lampjes brandt niet... oorzaak???

helpdesk gebeld a 15 eurocent/min (hoezo moet ik betalen om een defecte dienst te laten repareren? =slecht) en hebben 3dg later teruggebeld met opmerking dat er met de lijn tot aan het ISRA punt niks aan de hand is, of ik al een harde reset heb geprobeerd? Ja, maar maakt allemaal niets uit.

Oorzaak defect modem???

Helpdesk belt me vanavond terug. ben benieuwd....
 
Lutz
Haal de netvoeding eraf, wacht een minuut of langer, en plaats de netvoeding weer terug. Welke lampjes branden dan nog of weer?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
nadimt
Beste mensen, ik heb hetzelfde probleem. van de ene op de andere dag geen internet meer. Dsl lampje gaat knipperen en valt weer uit. Dit is met de nieuwe modem die ik na heen en weer bellen heb mogen ontvangen. Probleem is gebleven. Dit wordt de 2e week dat ik niet kan internetten of bellen. Online belt me op onmogelijke tijden op, wanneer ik niet thuis ben. Via mail kan ik niks replyen dus ze blijven wachten tot ik weer terugbel. Ik snap hun policy en standaardoplossingen niet. Vriendelijke mensen aan de telefoon maar, oplossingsgerichtheid is behoorlijk vaag. zeker als het eerder gewoon een jaar lang heeft gewerkt. Alsjeblieft help mij...want, het begint nu behoorlijk irritant te worden.
Gr.
Nadim
 
dirkovic
Gisteren uiteindelijk nieuwe Huawei modem ontvangen, nu werkt alles weer zoals vanouds. Blijft alleen de vraag hoe lang die Chinese spullen het blijven doen, eerste modem dus na anderhalf jaar stuk.

Ook bijna 2 weken geen internet gehad, moet zelf herhaaldelijk achter online.nl aanbellen om het voor elkaar te krijgen, slecht...
 
nadimt
Mijn probleem is opgelost. Eerst een monteur van Baas over de vloer gehad. Die kon het niet oplossen. Bleek dat het aan de kpn kast in de buurt lag. Blijkbaar had iemand mijn aansluiting ontkoppeld. Heeft wel lang geduurd. kpn service is wel een stuk klantgerichter. 7 dagen per week bereikbaar en met een normaal telefoonnummer. Per sms een referentienummer ontvangen en direct de volgende dag opgelost. Volgens mij kan online beter direct een kpnmonteur op de klanten afsturen ipv via Baas bv. Zonde van de tijd. Ik heb ook nog een halve dag vrij moeten nemen. om het pas de volgende dag te laten oplossen door een kpn monteur.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DSL en internet lampje brandt opeens niet meer... internet dood', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Advertentie