obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP
Roro
Hoi!

Ik heb een nieuw modem van Online gekregen, omdat ze geen/niet optimaal support kunnen geven als ik mijn Fritzbox gebruik.

De Fritzbox regelt mijn VOIP tot nu toe, ik heb geen telefonie van Online, alleen ADSL.

De Zyxel moet een SIP gedeelte hebben. helaas is dat nu gedeactiveerd.

Dat zou ik graag actief willen zetten, maar ik zie niet waar ik dat zou kunnen doen in het admin gedeelte.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Thxs!

Best,

Robert
 
jms319
Als je alleen ADSL van Online afneemt kun je overwegen de FB te blijven gebruiken ondanks dat Online je geen/niet optimaal support kan geven. Voor het geval je verbindingsproblemen (losse draad in de central of zoiets) tegenkomt, bewaar je de ZyXel.

Zelf heb ik een FB7390 draaien en dat geeft eigenlijk nooit problemen (ik neem ook alleen VDSL2 af). Ik heb geen telefonie van Online en ook geen TV-app. Heb je een nieuwere FB dan de 7390 (bv. 7490 of nieuwer) kun je Online zelf instellen als provider. Bij de 7390 kan dat nog niet.

Als ik jou was, zou ik proberen de FB aan de gang te krijgen bij Online. Ik vrees dat de ZyXel zo is uitgekleed dat het SIP-menu is verwijderd uit de modem en alleen door Online kan worden ingesteld...

Succes in elk geval! De instellingen voor een FB vind je met wat zoekwerk wel op dit forum ;-).

jms319
 
jms319
Heb je het inmiddels weer werkend kunnen krijgen? Hoe heb je het kunnen oplossen als het je is gelukt?
 
Roro
Hoi!

Excuses ik heb opleiding gehad voor mijn nieuwe werk en ben daardoor niet antwoorden toe gekomen.

Ik ga je advies volgen en laat de FB staan en de Zyxel voor als er storingen etc zijn.

Ik ben er inmiddels achter dat het VOIP gedeelte van de Zyxel inderdaad ontoegankelijk is gezet door Online.

Super bedankt voor je reactie!

Groet,

Robert
 
jms319
Hallo Robert,

Bedankt voor je berichtje. Wat goed dat je een nieuwe baan hebt en een opleiding hebt gekregen. Dat is heel fijn in deze tijd.

Ik was benieuwd of het je inmiddels was gelukt met de modem, vandaar mijn berichtje. Goed om te horen dat alles goed werkt. Van de FB heb je vast meer plezier dan van de (uitgeklede) ZyXel ;-).

Succes en groet,

jms319
 
Roro
Zeker blij om weer werk te hebben!

Jammer dat Online het voip gedeelte niet ondersteund.

Het prima met de FB!
 
jms319
Als je van Online telefonie af zou nemen, werkt het VOIP-gedeelte voor zover het hun eigen VOIP betreft, maar kun je niets (of vrijwel niets) zelf instellen. Het is blijkbaar (nog) niet de bedoeling dat je met hun modem VOIP van derden VOIP ;-). Helaas hebben ze waarschijnlijk daarom het hele VOIP-menu maar verwijderd, ook om te voorkomen dat ingebroken wordt in hun modem en een dure telefoonrekening volgt - en een discussie volgt wie dat gaat betalen. Gelukkig zijn de VOIP-menu's bij een FB (of ander eigen modem) niet verwijderd.

Zelfs bij KPN mag je tegenwoordig -na vele jaren wachten- je eigen modem gebruiken inclusief VOIP van KPN (als je dat zou hebben/willen) en waarvoor je vroeger met geen mogelijkheid de login-gegevens kon lospeuteren. Echter, ook daar geen support voor eigen modems.

In elk geval werkt je FB weer goed en dat is de hoofdzaak :-). Ik denk dat je er meer plezier van zult hebben dan van de uitgeklede ZyXel.

jms319
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel VMG8825-T50 - VOIP', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8825-T50 Remote Management Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 02 mrt 2022
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Advertentie