obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Traag zonder router
boter
Hallo allemaal,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik heb onlangs ADSL family van Wanadoo aangeschaft, maar ik haal de haalbare snelheid bij lange na niet. Op speedtest.nl kom ik meestal op een snelheid down van onder de 100 kBps uit en een upsnelheid van 80 kBps. (ik weet dat speedtest.nl niet geschikt is voor de hoge snelheden) Wanadoo heeft "de poort" in mijn wijk al gereset en ze hebben er al meerdere keren naar "gekeken", maar daar kom ik geen stap verder mee. Ze gaan nu een nieuwe livebox opsturen, maar ik betwijfel of dat gaat helpen.

Hier een foto van mijn ISRA-punt;
(mocht dat nog iets uitmaken, geen idee nl)

Foto-EENAI6FR



en hier de gegevens uit de livebox;

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 17412 Kb
Afname Dichtbij : 25.2 (dB )
Ver weg : 7.6 (dB )
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB )
Ver weg : 11 (dB )
HEC-teller 2084005
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 20108
ES-teller van 1 dag 0


Bij het installeren, na bijna-voltooing krijg ik nog de vraag welk modem ik wil gebruiken; wan-minipoort of direct parallel, daarna (bij beide) volgt een foutmelding, die zo snel verdwenen is dat ik die niet kan lezen.

Ook heeft het Wanadoo-pictogram in de taakbalk een roodwit rondje met een rode streep er door heen. De Wanadoo-software heb ik nu gede?nstalleerd op aanraden van een helpdeskmedewerker van Wanadoo.

Ik ben er nu achter gekomen, dat, als ik mijn router na de livebox aansluit en hier mijn pc & xbox op aansluit dat ik ineens een hoge snelheid heb, 1750 kB met een download accelerator, verder geen instellingen veranderd of wat dan ook, puur kabelchange.

Heeft iemand een idee hoe mijn snelheid zo laag kan zijn en wat ik er aan kan doen?

grt Sander
 
Wanabo
Je downstream ziet er goed uit! Dus lijkt me het ISRA punt in orde. Wat beperkt je dan in snelheid?

Ik heb gelezen dat het uitzetten van de firewall, duidelijke snelheidsverbeteringen geeft. Ook tcpoptimizer geeft goede resultaten. Via zoekopdracht wel te vinden op dit forum.

Verder ben ik nooit voorstander van het installeren van software wat je bij een product krijgt. Eerst kijken of het nodig is en dat is het vaak niet.

Ik kom later nog terug op livebox en router, nu eerst mijn zoon naar bed brengen.Wink

Inmiddels zoon naar bed gebracht.

Kijk ook hier even naar als je een router na de livebox plaatst.

http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=22&thread_id=9#post_12
Gewijzigd door Wanabo op 08 juli 2006, 23:29
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
boter
Thnx voor je reply.

ik weet dus niet wat me in snelheid beperkt, met router & livebox is het 1750 kB en werkt alles prima, terwijl ik in theorie 2100 kan halen.
Zonder router is het dus echt waardeloos, dus direct acces to livebox; 100 kB Sad
TCpOptimizer doet nix voor me helaas

Firewall maakt ook nix uit, heb ik goed geconfigureerd verder; Agnitum Outpost

grtz
Gewijzigd door boter op 06 april 2006, 19:08
 
mischa
Ik wil niet vervelend doen, maar het ISRA punt ziet er uit als een rommeltje.
overigens iedere verbinding is verlies, dus hoe meer verbindingen (overgangen) tussen de wijkcentrale en jouw livebox beinvloeden de snelheid.
Ik vind de LSA-strook niet echt een goede doorverbinding geven.
Zeker niet als de bedrading vast gezet wordt met verkeerd gereedschap (bijv. een schroevendraaier)

Advies: houd de benodigde bedrading zo kort mogelijk met zo min mogelijk connectoren en andere vebindingen.
als het mogelijk is soldeer dan de verbindingen.

Mischa
Gewijzigd door mischa op 06 april 2006, 23:51
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
Richard
ISRA punt is een kleine puinhoop, maar lijkt mij hier niet het probleem te veroorzaken omdat het met een router wel goed werkt.

Andere vraag.... als je die router aansluit... gebruik je dan andere bekabeling? Word je livebox verplaatst etc.? Want kabellengte etc. kan inderdaad van invloed zijn.

Heb je al eens een andere kabel geprobeerd van je livebox naar je pc? Is het ook een goede UTP (geen crossover) en ook 1236 aangesloten en niet 1234? Daarmee bedoel ik de kleurcode. Of heb je de kabel niet zelf gemaakt en kant en klaar gekocht?

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag zonder router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Webmail is heel erg traag Algemeen : 1 09 dec 2018
Advertentie