obey-robots.txt
08 December 2016, 06:55
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verloop bestelling ADSL Family

Optimist
Ik dacht dat het aardig zou zijn om eens het complete bestel- en leveringsproces in beeld te brengen vanuit het perspectief van de klant. En dus ben ik deze reeks berichten begonnen zodat toekomstige nieuwe klanten kunnen zien wat je kunt verwachten gedurende het bestelproces.

Uiteraard is dit slechts één ervanring van een enkele klant -- de ervaringen van andere kunnen verschillen.


Een paar weken geleden probeerde ik on-line Orange ADSL Family aan te vragen, maar de aanvraag bleef op een onduidelijk technisch probleem hangen. Na het invullen van een aantal schermen met informatie kreeg ik de melding dat door technische redenen de aanvraag niet kon worden behandeld en dat ik het later nog eens moest proberen.

Vandaag lukte het om de aanmelding wél goed te doorlopen. Grappig om te zien dat de e-mail accounts al direct actief zijn en dat je het leveringsproces kan volgen.

Ik heb voor de zekerheid de helpdesk even gebeld en die konden in hun systemen al zien dat de installatie aangevraagd/gepland is voor 28 december. Dat is tien dagen na aanvraag en dat is toch netjes, als alles loopt zoals verwacht.

Ik zal even bijhouden hoe het proces verder verloopt en daar melding van doen in dit forum.

Mijn huidige Demon Internetverbinding doet het nog prima, en zal dat ook wel tot de 28e blijven doen. Pas na migratie naar Orange ga ik dat abonnement opzeggen.

Optimist
Gewijzigd door Optimist op 20 december 2006, 09:31
 
Wanabo
Bedankt voor het op de hoogte houden!
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Optimist
Toeval... of niet? Vanochten was mijn Demon ADSL verbinding ongeveer veertig minuten onbeschikbaar. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de overstap, want ik heb nu weer een verbinding en het IP adres is nog steeds hetzelfde (van Demon).

Optimist
 
Optimist
On-line statusoverzicht, twee dagen na het opstarten van de bestelling via de website van Orange:
zie http://www.jonk.n...status.jpg.

Optimist
Gewijzigd door Optimist op 31 december 2006, 11:05
 
Optimist
Zojuist rolden er maar liefst drie bevestigingsbrieven in de bus. Elke brief zat in een aparte envelop:

1. Bevestiging abonnementsgegevens;
2. Bevestiging abonnementsgegevens Telefonie Basis;
3. Bevestiging abonnementsgegevens.

De derde brief heeft hetzelfde onderwerp als de eerste, maar bleek een brief te zijn waarin het porteren van het nummer van KPN naar Orange bevestigd wordt.

Het lijken standaard brieven te zijn waarin onder andere gemeld wordt dat Orange verwacht binnen vier weken tot levering te kunnen overgaan (dit is anders dan de datum van 28 december die door een helpdesk medewerker werd gemeld).

Optimist

Bewerkte versies van de brieven zijn via onderstaande URL's beschikbaar:
http://www.jonk.n...-1van2.jpg
http://www.jonk.n...-2van2.jpg
http://www.jonk.n...-1van2.jpg
http://www.jonk.n...-1van2.jpg
http://www.jonk.n...-1van2.jpg
http://www.jonk.n...-1van2.jpg

Gewijzigd door Optimist op 31 december 2006, 11:06
 
Rinaldo
Ik had al 3 dagen voor de geplande opleveringsdatum al adsl van orange.
 
Optimist
Rinaldo schreef:
Ik had al 3 dagen voor de geplande opleveringsdatum al adsl van orange.


Dat is perfect natuurlijk! :-)

Ik zal het vrij snel merken als de switch van Demon naar Orange plaatsvindt. Mijn huidige 'modem' is geschikt voor ADSL2+, maar het IP adres zou veranderen en mijn server thuis zou van buitenaf niet meer bereikbaar zijn.

Dank voor je berichtje,

Optimist
 
mesa57
Je krijgt eerst de livebox hoor.
Mijn omzetting was binnen 2 weken gepland op een maandag.
Zonder mededeling hebben ze de omzetting op de vrijdag ervoor uitgevoerd.
 
deadbox
Optimist schreef:
Ik zal het vrij snel merken als de switch van Demon naar Orange plaatsvindt. Mijn huidige 'modem' is geschikt voor ADSL2+, maar het IP adres zou veranderen en mijn server thuis zou van buitenaf niet meer bereikbaar zijn.


Dat IP-adres verandert in het vervolg iedere keer als je je modem uit en weer aan zet.
Dat, en de blokkade van poort 25 (je kan alleen de Orange mailservers op die poort bereiken) zijn waarschijnlijk de enige verschillen, qua verbinding dan. Als je de LB gaat gebruiken zijn er nog wel meer verschillen, over het algemeen niet in het voordeel van de zwaardere gebruiker (type eigen server e.d.)

Edit: als je telefonie van Orange gaat gebruiken MOET je wel de LB inzetten.
Gewijzigd door deadbox op 20 december 2006, 19:19
 
mesa57
deadbox schreef:
Dat IP-adres verandert in het vervolg iedere keer als je je modem uit
en weer aan zet.

Bij mij niet.

deadbox schreef:
Dat, en de blokkade van poort 25 (je kan alleen de Orange mailservers op die poort bereiken) zijn waarschijnlijk de enige verschillen, qua verbinding dan.

Bij mij is poort 25 gewoon open.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verloop bestelling ADSL Family', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen 3 20 mei 2016, 23:43
ADSL problemen, overstappen naar VDSL? Snelheid 6 30 april 2016, 12:13
Overstappen Online ADSL naar Glasvezel Email 4 26 november 2015, 23:30
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:19:17
| Ronsworld07:49:28
| earlgrey7209:12:55
| Hans09:58:20
| Wanabo10:13:52
| Ano10:28:27
| dutch113:10:47
| RichieB13:57:04
| Memooh18:44:01
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.