obey-robots.txt
21 September 2017, 21:24
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 37% [73 stemmen]
37% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [127 stemmen]
64% [127 stemmen]

Stemmen: 200
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Voordeelcode: gebruikers2017 I-Telligent Usenet
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verloop bestelling ADSL Family

Optimist
Ik dacht dat het aardig zou zijn om eens het complete bestel- en leveringsproces in beeld te brengen vanuit het perspectief van de klant. En dus ben ik deze reeks berichten begonnen zodat toekomstige nieuwe klanten kunnen zien wat je kunt verwachten gedurende het bestelproces.

Uiteraard is dit slechts één ervanring van een enkele klant -- de ervaringen van andere kunnen verschillen.


Een paar weken geleden probeerde ik on-line Orange ADSL Family aan te vragen, maar de aanvraag bleef op een onduidelijk technisch probleem hangen. Na het invullen van een aantal schermen met informatie kreeg ik de melding dat door technische redenen de aanvraag niet kon worden behandeld en dat ik het later nog eens moest proberen.

Vandaag lukte het om de aanmelding wél goed te doorlopen. Grappig om te zien dat de e-mail accounts al direct actief zijn en dat je het leveringsproces kan volgen.

Ik heb voor de zekerheid de helpdesk even gebeld en die konden in hun systemen al zien dat de installatie aangevraagd/gepland is voor 28 december. Dat is tien dagen na aanvraag en dat is toch netjes, als alles loopt zoals verwacht.

Ik zal even bijhouden hoe het proces verder verloopt en daar melding van doen in dit forum.

Mijn huidige Demon Internetverbinding doet het nog prima, en zal dat ook wel tot de 28e blijven doen. Pas na migratie naar Orange ga ik dat abonnement opzeggen.

Optimist
Gewijzigd door Optimist op 20 december 2006, 09:31
 
Wanabo
Bedankt voor het op de hoogte houden!
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Optimist
Toeval... of niet? Vanochten was mijn Demon ADSL verbinding ongeveer veertig minuten onbeschikbaar. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de overstap, want ik heb nu weer een verbinding en het IP adres is nog steeds hetzelfde (van Demon).

Optimist
 
Optimist
On-line statusoverzicht, twee dagen na het opstarten van de bestelling via de website van Orange:
zie http://www.jonk.n...status.jpg.

Optimist
Gewijzigd door Optimist op 31 december 2006, 11:05
 
Optimist
Zojuist rolden er maar liefst drie bevestigingsbrieven in de bus. Elke brief zat in een aparte envelop:

1. Bevestiging abonnementsgegevens;
2. Bevestiging abonnementsgegevens Telefonie Basis;
3. Bevestiging abonnementsgegevens.

De derde brief heeft hetzelfde onderwerp als de eerste, maar bleek een brief te zijn waarin het porteren van het nummer van KPN naar Orange bevestigd wordt.

Het lijken standaard brieven te zijn waarin onder andere gemeld wordt dat Orange verwacht binnen vier weken tot levering te kunnen overgaan (dit is anders dan de datum van 28 december die door een helpdesk medewerker werd gemeld).

Optimist

Bewerkte versies van de brieven zijn via onderstaande URL's beschikbaar:
http://www.jonk.n...-1van2.jpg
http://www.jonk.n...-2van2.jpg
http://www.jonk.n...-1van2.jpg
http://www.jonk.n...-1van2.jpg
http://www.jonk.n...-1van2.jpg
http://www.jonk.n...-1van2.jpg

Gewijzigd door Optimist op 31 december 2006, 11:06
 
Optimist
Rinaldo schreef:
Ik had al 3 dagen voor de geplande opleveringsdatum al adsl van orange.


Dat is perfect natuurlijk! :-)

Ik zal het vrij snel merken als de switch van Demon naar Orange plaatsvindt. Mijn huidige 'modem' is geschikt voor ADSL2+, maar het IP adres zou veranderen en mijn server thuis zou van buitenaf niet meer bereikbaar zijn.

Dank voor je berichtje,

Optimist
 
mesa57
Je krijgt eerst de livebox hoor.
Mijn omzetting was binnen 2 weken gepland op een maandag.
Zonder mededeling hebben ze de omzetting op de vrijdag ervoor uitgevoerd.
 
mesa57
deadbox schreef:
Dat IP-adres verandert in het vervolg iedere keer als je je modem uit
en weer aan zet.

Bij mij niet.

deadbox schreef:
Dat, en de blokkade van poort 25 (je kan alleen de Orange mailservers op die poort bereiken) zijn waarschijnlijk de enige verschillen, qua verbinding dan.

Bij mij is poort 25 gewoon open.
 
Optimist
deadbox schreef:
Dat IP-adres verandert in het vervolg iedere keer als je je modem uit en weer aan zet.


Als dat zou gebeuren, zou er wat mij betreft niet zoveel aan de hand zijn, want ik kan eenvoudig mijn DNS aanpassen aan steeds veranderende IP adressen. Ik lees echter dat de meeste mensen daar geen last van hebben (?).

Dat, en de blokkade van poort 25 (je kan alleen de Orange mailservers op die poort bereiken) zijn waarschijnlijk de enige verschillen, qua verbinding dan.


De snelheid zal ook hoger dan mijn huidige verbinding hoor! Smile Uitgaande e-mail relay ik naar mijn server in een datacenter die ik op een andere poort laat luisteren. Geen probleem. Bovendien zijn er ook mensen die geen blokkering hebben op uitgaande TCP/25 connecties.

Als je de LB gaat gebruiken zijn er nog wel meer verschillen, over het algemeen niet in het voordeel van de zwaardere gebruiker (type eigen server e.d.)


Leg eens uit wat je daarmee bedoelt? Ik ben van plan om de Livebox inderdaad te gebruiken, maar zal alle poorten waarschijnlijk forwarden naar mijn Linux server die meerdere Ethernet interfaces heeft:

ADSL2+ --> Livebox --> Linux Server --> LAN & WLAN

De Linux server gaat dan NAT/PAT en eventueel UPnP (zie http://linux-igd....forge.net/) doen. De Livebox hoeft alleen IP packets te forwarden naar de Linux server en weer terug. Alle meer geavanceerde taken worden dan door de Linux host afgewikkeld. Dan ding staat toch 7x24 aan.

Edit: als je telefonie van Orange gaat gebruiken MOET je wel de LB inzetten.


Ja, dat snap ik! Smile

Zeker voor inkomende telefonie is het ding essentieel.

Op de Linux server heb ik Asterisk draaien en ook een Digium TDM11B (TDM400P met 1x FXS en 1x FXO. Asterisk heeft verbindingen met meerdere SIP providers en door middel van een dialplan kies ik de beste route (dat zal in veel gevallen uitgaand niet Orange zijn).

De FXO poort gaat naar de Livebox en op de FXS wordt het DECT setje aangesloten.

Het grappige is dat je Asterisk zo mooi kunt programmeren qua menu's en de dagen/tijden waarop je bereikbaar wilt zijn c.q. mensen wilt doorgeleiden naar een voicemail box.

Optimist
 
Optimist
deadbox schreef:
- Firmware updates gebeuren zonder dat je daar zelf invloed op hebt, diep in de nacht
- Als zo'n firmware update is geweest blijken sommige meer geavanceerde settings weg te zijn
- In mijn geval is dan ook je IP-adres veranderd


Dat zijn lastige dingen! Het is natuurlijk niet zo prettig als de Livebox zomaar gaat resetten, zelfs als de verbinding dan alleen maar tijdelijk weg is. Je zou maar in een belangrijk telefoongesprek zitten!

Indien dit echt vaak zou voorkomen, dan kan ik altijd nog overwegen om mijn huidige router te gebruiken in plaats van de Livebox.

- De LB doet geen loopback naar het eigen publieke adres


Doet mijn Thomson router ook niet. Is wel eens vervelend, maar niet echt onoverkomelijk...

Als je bereid bent om met deze beperkingen, ehm, eigenschappen, te leven (de oplossing met de Linux server helpt al), dan kan je voor minder geld dan de concurrentie wel een snellere verbinding krijgen.


Het blijft een gewoon consumenten product natuurlijk. Je kunt niet verwachten dat je heel veel support krijgt voor een dienst die zoveel levert en zo weinig kost!

Ik ga wat dat betreft de uitdaging aan -- ik denk dat het wel goed komt, want ik kan zelf de meeste issues oplossen.

Optimist
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verloop bestelling ADSL Family', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen 5 25 augustus 2017, 22:15
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen 10 02 februari 2017, 22:02
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions 5 31 december 2016, 12:51
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 125 30 november 2016, 20:16
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo03:36:32
| Jan En Marie-...05:00:49
| Techguy 1 dag
| dutch flash 1 dag
| Tiger 1 dag
| Lutz 1 dag
| WillemWilliams 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

17 augustus 2017, 07:35
Ik kan niet meer inloggen in mijn online webmail sinds gisterenmiddag.

24 maart 2017, 23:32
@Menooh zou b52 moeten zijn denk ik. Daar draait mijn oude nu op.

17 maart 2017, 20:27
grijze balk aan de bovenkant gezien? of beginnende blindheid?

13 maart 2017, 16:53
ik zoek de zoekfunctie op de site maar kan 'em nergens vinden, is er geen zoek veld of ligt het aan mijn oude ogen? :-)

12 december 2016, 20:59
Online is aardig doof in geval van problemen. In mijn geval heeft het melden van problemen niet 1 keer geleid tot iets. Zelfs het indienen van een klacht wordt niet op ingegaan. Na diverse tevreden ja