obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Zyxel modem adsl lampje brandt niet
Medina
Beste leden,

Ik ben van mijn huidige abonnement met 20 mb internet overgegaan naar 100 mb.
Vanaf dag 1 doet mijn internet het niet. Wat bleek na tig keer bellen, dat mijn huidige huwai modem de nieuwe snelheid niet aankan. Dus wachten op een nieuwe modem. Ik heb nu de ZyXel gekregen. Na het aansluiten en 2uur wachten inmiddels (8uur) heb ik geen verbinding met internet. Ik heb alles goed aangesloten, reset gedaan. Verschillende kabels uitgeprobeerd. Eerlijk gezehd heb ik geen zin om nog een aantal dagen op de monteur te wachten.
Wat kan er mis zijn?
Alvast bedankt

medina
 
Tiger

Quote

Medina schreef:

Beste leden,

Ik ben van mijn huidige abonnement met 20 mb internet overgegaan naar 100 mb.
Vanaf dag 1 doet mijn internet het niet. Wat bleek na tig keer bellen, dat mijn huidige huwai modem de nieuwe snelheid niet aankan. Dus wachten op een nieuwe modem. Ik heb nu de ZyXel gekregen. Na het aansluiten en 2uur wachten inmiddels (8uur) heb ik geen verbinding met internet. Ik heb alles goed aangesloten, reset gedaan. Verschillende kabels uitgeprobeerd. Eerlijk gezehd heb ik geen zin om nog een aantal dagen op de monteur te wachten.
Wat kan er mis zijn?
Alvast bedankt

medina

Ik heb dit in het begin ook gehad nadat ik voor de Huawei een Zyxell modem had gekregen ik heb meer dan een halve dag moeten wachten eer de Zyxell verbinding maakte.
Als het niet lukt zou ik Online in gebreke stellen.
Bij Online is geduld een goede zaak omdat die organisatie erg stug is en je niet wordt behandelt zoals het zou moeten probeer nog eens een hardreset en wacht af.
Het heeft ook geen zin om tijdelijk het Huawei modem aan te sluiten zodat je tijdelijk internet hebt want dat lukt niet meer omdat het macadres van de Zyxell aan je profiel gekoppelt is.
Succes
 
Medina
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een hard reset gedaan.
Jammer dat ze je issn het begin niet informeren en een nieuwe modem versturen tijdens het overgaan naar een nieuwe abonnement.
Nu lijkt het erop alsof ik in de diepte een oranje/rood lampje zie, heel vaagjes en gedeeltelijk van het wereldbolletje. Ik zal dan nog even afwachten.
Ik laat het weten.
 
Lutz
Je kan bij wijze van proef nog een keer je oude modem aansluiten en kijken of het DSL lampje brandt. Ermee kan je testen of er wel of niet DSL signaal binnenkomt. Internet zal je niet krijgen op de Huawei. Maar ik vrees dat bij het omzetten wat mis is gegaan. Oplossing: weer met online bellen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Medina
Bij de oude modem brandt dsl lampje ook niet meer. Zowiezo komt er woensdag een monteur. Ik zit echter sinds donderdag zonder internet wat helaas onmisbaar is.
 
Lutz
Wat denkt de monteur over je internet?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Medina
De monteur is langs geweest. Ik had alles goed aangesloten en de modem werkte gewoon. KPN moest een nieuwe lijn vrijgeven aan ons. Bij de hoofdtelefoonaansluiting kwam nog een oude signaal binnen. De monteur moest naar de KPN centrale om de nieuwe lijn vrij te geven. Nadat hij dat had gedaan hadden wij gelijk internet.
Online heeft later contact opgenomen. De extra kosten die ik heb gemaakt wordt door hun vergoed. En de volgende dag kreeg ik heerlijke chocola in een hartvorm opgestuurd.
 
Medina
En ik wil hier iedereen bedanken die snel antwoord hebben gegeven op mijn hulpvraag.
Fijn dat deze Online Forum bestaat.
Heel veel liefs.
Medina
 
Tiger

Quote

Medina schreef:

En ik wil hier iedereen bedanken die snel antwoord hebben gegeven op mijn hulpvraag.
Fijn dat deze Online Forum bestaat.
Heel veel liefs.
Medina

Medina bedankt voor je antwoordThumbs Up
 
Medina
Graag gedaan Tiger Thumbs Up
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel modem adsl lampje brandt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Advertentie