obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet
KL643
Vorige week is de wet eigen modem ingegaan en heb ik een Fritzbox 7590 aangesloten. De internet configuratie ging vanzelf (Online gekozen bij providers) en werkte gelijk, net zoal de televisie. Voor de telefonie gegevens moest ik bij Online zijn en die heb ik inmiddels ontvangen. Nu heb ik de gegevens ingevoerd in de FB maar het werkt niet (authenticatie probleem). Online kan niets voor mij doen (wij ondersteunen geen eigen modem) en bij de Fritz helpdesk zeggen ze dat alles goed staat en het probleem bij online ligt..

De gegevens die ik van Online heb gekregen :

Telefoonnumer: 31XXXXXXXXX
SIP server: en.telio.nl
Poort: Standaard (5060)
Sip-account: 31XXXXXXXXX
Wachtwoord: xxxxxxxxxxxxxxxx

Iemand een idee om dit voor elkaar te krijgen?
 
Wanabo
In dit onderwerp staan ook sip instellingen, probeer het daar eens mee.
post# 7

De sip server is in de tussentijd veranderd naar wat ook in jouw post staat. Wellicht toch interessant om nog even na te lezen.

In deze post is een oplossing beschreven waar je mogelijk meer aan hebt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
KL643
Held!

Met de 2de post is het gelukt Smile

Top, heel erg bedankt
 
Wanabo
Super!
Kun je nog aangeven wat er veranderd is om het te laten werken? Dan hebben toekomstige zoekers naar oplossingen er ook wat aan.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
KL643
Telephone provider = Other provider

internet telephone number = jou telefoon 10 cijfer telefoon nummer ( dus zonder landnummer 0031 )

Username = jou telefoon 10 cijfer telefoon nummer ( dus zonder landnummer 0031 )

Password = jou password welke je van online hebt ( zichtbaar in jou Huawei modem met firefox webdeveloper )

Registrar = en.telio.nl

Proxy server = en.telio.nl

(TELEPHONE NUMBER FORMAT)

DTMF transmission = Automatically

vink aan: Always register via an internet connection.

Zelf had ik mijn nummer met 31 gedaan en de username ook. Tevens een vinkje geplaatst bij always register via an internet connection. De registar stond wel goed bij mij alleen wist ik niet zeker of ik de proxyserver ook in moest vullen.

Wel jammer dat deze toch wel simpele info en oplossing niet gedeeld wordt door Online.nl helpdesk / info via hun website.

Ter info :

Internet en televisie werkte gelijk met het aansluiten van de Fritzbox. Meteen Online kiezen als service provider (in de opties) en binnen no time werkt het. Nu met deze info om de telefonie werkend te krijgen, is het heel simpel om de Online modem te vervangen door een Fritzbox Smile Je moet wel eerst even de telefoon gegevens opvragen bij Online (password etc)
Gewijzigd door KL643 op 05 februari 2022, 12:19
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Advertentie