obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Bemoeizucht van M$ is echt vermoeiend!:@
Richard
Nja, dat heb ik weer.
Zit ik wat ip camera's in te stellen, moet daarvoor een ActiveX script geinstalleerd worden als je die camera's via de browser gaat bekijken.
Wat denk je?
Juist, IE weigert die te installeren omdat ze geen handtekening hebben.

Dus dan maar de benodigde site als vertrouwde site gezet en echt ALLES in beveiliging aangeschakeld wat er maar aan te schakelen valt. Bij windows ME hielp dat.

In XP dus niet.Sad

Uiteindelijk was er dan nog de methode (via de helpfunktie van de handleiding) om de gewone internet settings van "standaard" op "laag" of "zeer laag" te zetten.
Vroeger kon dat, maar nu? Jammer dan. Als je die schuifregelaar naar omlaag doet, krijg je een melding dat dit nooit lager dan standaard zou moeten zijn uit veiligheidsoverwegingen.
Je kunt dan alleen op OK klikken, waarbij de schuifbalk automatisch weer op "normaal" komt te staan.

Als dat geen idiote bemoeizucht is!Angry
Waarom niet gewoon een optie erbij maken van "toch doen" net als bij driver installatie?

Het scriptje downloaden van de website hielp ook niet, dan gaat IE weer mauwen dat ie verlopen is want er staat 2002-2003 bij.
Gewoon om moe van te worden echt waar.

Dus dan maar naar de backup, Firefox. Heel mooi, daar krijg ik te zien wat ik zien moet, maar dan moet je een knopje drukken (taalkeuze) en wat dacht je? Juist. Er valt niks te klikken.
Dus klaarblijkelijk kan Firefox 1.5.0.9 (trouwens 2.0 ook niet) er niet mee om gaan.

Dit zal met Vista nog wel erger worden, die bemoeizucht van Microshit, maar onderhand word het wel erg vermoeiend op die manier.
Pffffffffff......
Greetings, Richard.
 
mesa57
Ik kan alleen het schuifje niet op zeer laag zetten bij websites met beperkte toegang en normale internet sites (IE6). Dus je site bij vertrouwde websites zetten zou moeten helpen.
Gewijzigd door mesa57 op 17 januari 2007, 20:38
 
Optimist
Tja, ik was het gezeur met Microsoft zo zat, dat ik nu ruim twee jaar geleden besloot om helemaal over te stappen op Debian Linux! Smile

Ik weet dat je daarbij vervolgens een aantal functies verliest, maar ik kan nu wel stellen dat het me enorm meegevallen is. Uiteraard blijf je tegen compatibiliteitsproblemen aanlopen van sites die ActiveX gebruiken enzo, maar die bezoek ik dan maar niet meer.

Ik ben ook veel kritischer geworden over de hardware die ik aanschaf. Ik wil alleen nog maar hardware hebben die ondersteunt kan worden met Open Source software. Er zijn producenten die Linux drivers meeleveren.

Weg met al die producten waarmee je je onlosmakelijk verbindt met Microsoft en waarbij je voor de verdere ontwikkeling afhankelijk bent van producenten van software. Zélf kan je dan niets veranderen of bijdragen aan oplossing van problemen.

Optimist
 
Richard
@Mesa57:

Quote

websites met beperkte toegang en normale internet sites (IE6).

Klopt maar ik schreef dan ook over "internet sites", bij vertrouwd is het geen probleem, maar daar maakt het dus niet uit of ik hem op zeer laag zet, of aangepast niveau neem en zelf alles op enabled zet dat wil niet helpen.

@Optimist: Tja, Linux wil ik al lang naar toe, maar is gewoon nog niet goed genoeg om bij mij als workstation te dienen, te weinig compatibiliteit met vooral games die ik graag speel.
Dat met die ActiveX heb ik gewoon nodig vanwege die ip-camera's.
Als je niet zo'n grote gamer bent, dan is Linux gewoon de betere keuze voor op je pc, ben ik meteen met je eens.
Mijn beide servers draaien ook onder Linux (alleen console, geen X/KDE want dat heb je op een server niet nodig) enwel Centos, daar kan gewoon geen windows tegenop.

Die Microsuf mag er graag uit, maar dan moet er wel een alternatief zijn dat ook alles kan want ik met die windows kan en dat is er gewoonweg helaas nog niet of in elk geval onvoldoende.
Uiteraard voor mijn persoonlijke situatie. Het ligt er aan waar men de pc voor gebruikt, want voor zat mensen zal Linux de betere keuze zijn.

Dat is ook waarom ik er een beetje doodziek van wordt dat zo'n bedrijf met van die camera's, wat op zich trouwens verder heel handig werkt (automatisch email met foto bij beweging instelbaar met 1 foto per x minuten of seconden), niet iets fatsoenlijkers neemt dan ActiveX of dit script beter uitvoert.
Van een beetje gerenommeerd bedrijf verwacht je toch dat je het op zijn minst dan met meerdere browsers kunt bekijken of bijv. ook vanaf Linux en Mac kunt gebruiken.

Greetings, Richard.
 
Arjan_S
Je hoeft me geen M$-proleet te gaan noemen, maar ze proberen je computerervaring zo veilig mogelijk te maken. Soms is het gewoon beter als er geen workaround voor beveiligingsinstellingen is, ook al lijkt het idioot.

"Weet u zeker dat u wipedisk.exe wilt installeren?" Ehh ja, doe maar dan, in de beschrijving staat "e-mail scanner"..

Hetzelfde geintje met drivers en plugins, het is niet Microsoft die Windows moet aanpassen, maar leveranciers moeten goeie programma's schrijven! :p
 
Richard
Ik begrijp wel dat ze proberen de computers zo veilig mogelijk te maken omdat vooral de meeste thuisgebruikers toch leken zijn en hackers, trojans en spyware steeds meer op komt.
Daar heb ik op zich geen problemen mee, ik was dan ook gelukkig met SP2 want daarvoor kon je bij vrijwel iedereen zo op de pc komen.

Doch men moet beheerders ook mogelijkheden geven andere dingen te doen of hier geen gebruik van te maken naar keuze c.q. dit te omzeilen indien nodig.
Natuurlijk moeten leveranciers maar goede programma's schrijven, maar het gebeurt vaak genoeg dat M$ tussendoor zijn policy wijzigt of weer iets anders verandert.
Daarnaast vindt ik het sowieso ook een beetje onzin dat de hele hardwarewereld zich aan Microsoft moet aanpassen terwijl er al drivers zijn mag MS de fabrikanten ook wel een beetje tegemoet komen en dat blijft ook vaak uit.

Dus dat ze zich ergens mee bemoeien, is nog tot daar aan toe, maar dat het zelfs voor beheerders onmogelijk word om die bemoeizucht te omzeilen, da's ronduit belachelijk.
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bemoeizucht van M$ is echt vermoeiend!:@', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lees dit aub ben het echt zat! Storing : 10 27 mei 2014
ik mis echt technische informatie over telnet login Wat ontbreekt er op dit forum? : 2 12 mrt 2010
Zou het dan echt...? Snelheid : 2 29 mrt 2008
Het is nu echt bagger Algemeen : 5 24 mrt 2008
Wanadoo family echt traag.... Snelheid : 21 23 mei 2006
Advertentie