Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
sorry...tog weer Linksys WRT54G
killahcal
sorry dat ik weer een nieuwe tread maak voor dit...but it just AINT working for me...
kep netjes alles gedaan wat er staat op de andere treads maar blijkbaar doe ik tog iets verkeerd... Sad

ff voor de duidelijkheid...de opzet;

- LIVEBOX (wanadoo)
->
- LINKSYS WRT54G
->
* PC 1 (etherkabel)
* PC 2 (etherkabel)
* Xbox 360 (etherkabel)
* Laptop (wireless)
* PSP (wireless)
* Wii (wireless)

na het instellen werkt t de eerste dag goed....

maar dan.........

k moet mn alles wat met een ether kabel zit aangesloten een vast ip-adres geven anders werkt mn netwerk nie...maar zodra ik iets aansluit wat wireless is geeft de livebox alles een ander ip-adres...geen netwerk meer en alles ligt weer in de war...oplossing...alles resetten en alles weer opnieuw instellen...en t dan nog een x proberen...met t zelfde resultaat...

iemand???...wat doe ik verkeerd???...kep maar gewoon nix meer aangesloten op mn wireless verbinding...k durf t nie meer...maar dat lost het probleem nie op Cool

Richard
De WRT54G is een router, geen AP.
Die routers kun je voor zover ik me herinner ook niet alleen in AP mode zetten.
Je kunt hem wel als bridge gebruiken zo instellen, maar als je dan combineert met draadloos wordt het toch een stuk moeilijker.

Dan kun je beter de Livebox als een soort bridge gebruiken volgens de methode die in de faq beschreven staat.
Dan hoef je ook geen wireless kaartje voor de LB aan te schaffen.

Greetings, Richard.

killahcal
LB als soort bridge en daarachter mn linksys??
geloof dat ik die tread gemist heb...Frown

mesa57
Ik zou de livebox niet in bridge modus zetten. Dit geeft teveel problemen met o.a. mac adressen. Wat je wel kunt doen is de livebox in 'semi-bridge' mode zetten. Ook aan te raden als je telefonie gebruikt. Semi-bridge houdt in dat je eenvoudig ALLE poorten in de livebox naar de linksys router IP doorstuurt. Let wel op : de linksys IP is het IP dat in de WAN interface van de linksys is ingevuld en niet het IP adres van de linksys zelf. Die moet tevens op een ander subnet (b.v. 192.168.2.x) worden ingesteld. De WAN IP moet op de linksys in het subnet van de Livebox (192.168.1.x) worden gekozen.

Zie ook :

http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=8

Gandhi
Als ik me er even tussen mag zetten:

Als je deze opstelling eens gebruikt:

Internet <-

Livebox (dhcp server uit)

Linksys (dhcp server aan, wan ip op dynamisch, verder geen wan instellingen, lan instellingen: ip-linksys: 192.168.1.x, dhcp pool: 192.168.1.50 - 192.168.1.254) en je wireless op je linksys instellen.

Het klopt inderdaad dat de dhcp server van de livebox niet helemaal lekkr werkt, en met een beetje pech probeert hij ook nog eens een paar keer perdag te updaten en reboot hij waardoor al je private ip adressen veranderen. Dus gewoon lekker die linksys als dhcp server gebruiken.Wink

Richard

LB als soort bridge en daarachter mn linksys??
geloof dat ik die tread gemist heb...

Ja zo'n zoekfunktie kan wonderen doen.Smile

Deze is in de faq terug te vinden en in diverse postings:
http://online.gebruikers.eu/faq.php?cat_id=8 en dan nummertje 4.

Dat werkt nog altijd het beste met zo'n combinatie.

Greetings, Richard.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'sorry...tog weer Linksys WRT54G', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 Oct 2014
Huawei HG655D + Linksys E1200 = doel: VPN netwerk Huawei configuratie en problemen : 3 14 Jun 2014
Huawei achter Linksys, hoe in te loggen? Huawei configuratie en problemen : 9 22 Aug 2013
HG655d icm Linksys WRT160n Huawei meer apparaten aansluiten : 3 22 May 2013
ST706 laat connectie toe en dan weer niet... Speedtouch 706 configuratie en problemen : 4 11 Oct 2011
Advertentie