obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
ST706 laat connectie toe en dan weer niet...
Martyin
Vreemd,
Na het aansluiten van dit modem, configureren van de juiste poorten etc doet zich een vreemd euvel voor.
De verbinding vanaf internet naar de AIM / Jabber server aan de binnenkant, komt tot stand en na een paar berichten te hebben uitgewisseld
valt de verbinding weg.
De rest, alle andere zaken, blijven schijnbaar wel werken.
Voor een week terug begaf mijn oude trouwe livebox het. Daar werkte alles als een zonnetje.
Niets veranderd aan de server, behalve de default gateway. Die kon ik niet veranderen in het ST706 modem.
De default gateway staat dus nu op 192.168.1.254 en was 192.168.1.1
Ik vind het erg vaag waarom dit gebeurt. Software bug in Modem?
Iemand ervaring met dit gegeven? Modem is beperkt aan alle kanten.
Graag jullie hulp

M.
 
I R Baboon
Heel lastig om hierop een antwoord te geven.
Het euvel kan echt overal in zitten.

Ik stel voor dat je alle instellingen in de router en de server opnieuw instelt.
Dus gewoon met een schone lei beginnen.

Gebruik je een vast ip adres voor de server?
En maak je gebruik van Port Triggering of gewoon NAT?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Martyin
Ok, Na veel lezen en van all proberen ben ik er uit.
Het is vermoedelijk een softwarebug, maar ik heb een weg gevonden die werkt.

Op zich was ik misschien niet volledig in de uitleg, maar de vraag bedoeld, is gesteld er vanuit gaande dat de kennis voor wat wel en niet kan aanwezig is. Als je dat in ogenschouw neemt kom je op de ST706 uit, waar weinig kennis van was op het moment van implementatie.
(Nood breekt wetten, de server moest online, het modem wat trouwe dienst deed was overleden en er moest snel gehandeld worden.)

De oplossing:
Eigenlijk simpel. Als je poorten gaat toewijzen kun je dat op meerdere manieren doen.

Wat deed zich voor: Ik moest voor de iChat server (Overigens praten we over MacOSX Lion Server) poorten open zetten.
Je geeft een naam, iChat, en vervolgens de poort op.
Maaaarrr.. Nu is het bij iChatserver niet zo dat je kan volstaan met het open zetten van slechts 1 communicatie poort. Er zijn een hele batterij poorten die je moet of kan openstellen.
Dit kun je doen door ze gegroepeerd open te zetten onder hun eigen item naam.
Dus bijvoorbeeld

smtp poortrange
pop poortrange

ichat session build. (poortnummer)
ichat Server to server (poortnummer)
ichat file transfer (poortnummer)
Enzovoort.

Je krijgt dan een behoorlijke lijst met items / toewijzingen.

Daar gaat het dus mis. Ik was in de veronderstelling dat het bij de ST706 zo moest omdat in de lijst bij de standaard fabrieksinstellingen dit ongeveer zo gaat voor andere protocollen. Maar schijnbaar kan hij er niet mee overweg als je het zo doet.
Het opbouwen van een sessie kwam tot stand, maar vrijwel direct of enige tijd later verbrak hij weer en kwam je er niet in. Alsof het modem niet kon kiezen tussen de aangemaakte groepen poorten die waren ingesteld.
Waarom weet ik niet, misschien was de lijst te lang... maar de oplossing is simpel.
Ik heb 1 "hoofdgroep" gemaakt en vervolgens alle bijbehorende poorten er bij ingevoerd.

Nu staat er dus:
Mail
poortrange1
poortrange2

iChat
poortrange1
poortrange2
poortrange3
poortrange4
enzovoort

Hierdoor wordt het geheel ook nog eens een stuk overzichtelijker en werkt het nu wel goed.

Ik hoop dat andere lezers er ook iets aan hebben. Wink

Bedankt voor de reactie.

PS
Ik heb overigens gewoon twee firewalls achter elkaar draaien, wat gewoon goed werkt.

Wel zorgen dat de routes kloppen,... Wink
Gewijzigd door Martyin op 10 oktober 2011, 11:49
 
I R Baboon
Is het niet simpeler om gelijk alle poorten in één keer te forwarden naar je server?
Dan hoef je maar één poort rule aan te maken. (poortrange 1 tot 65.535)
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ST706 laat connectie toe en dan weer niet...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie