obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
adsl 2+ router vergelijkingssite gezocht
rrozema
Ik wil ook mijn livebox aan de wilgen gaan hangen en hem vervangen door een router die wel aan mijn eisen voldoet. Heeft er iemand suggesties voor:
- een goede vergelijking tussen adsl2+ routers,
- een lijst met adsl2+ routers met ondersteunde features,
- een lijst met routers die i.c.m. Family gebruikt kunnen worden.

Ik heb al wel een kort lijstje welke het niet worden, maar ik ben er nog niet uit wat het dan wel moet gaan worden.
 
mesa57
Een dergelijk site ben ik nog niet tegengekomen.
Ik gebruik zelf een speedtouch, maar Richard vindt die maar niks (alhoewel ik hoger intrain dan de livebox en het ding al bijna 3 maanden zonder onderbreking draait).
Als je echt wilde dingen wilt, is de speedtouch minder geschikt.
Een duits forum waar heel veel over hardware gediscussierd wordt is hier te vinden : http://forum.mhilfe.de/

Verder jammer dat je de LB weg wilt doen, dan zijn we namelijk een LB telnet expert kwijt .... Frown
 
Richard
Hoofdreden dat ik niets aan de Speedtouch vindt is dat hij bij stroomuitval zijn instellingen verliest.
Daarnaast missen een aantal modellen de optie om hem remote te benaderen en zijn ander dingen wat ingewikkelder dan nodig.

Je zou eens kunnen kijken op routershop.nl of zoiets.
Het is me niet bekend hoe hoog die dingen kunnen intrainen, maar ze hebben wel enorm veel opties, dan spreek ik over een aanta Draytek modem/routers.
Deze zijn helaas wel aan de prijzige kant.

Je houdt ook graag van die nat-loopback funktie en helaas weet ik niet zo uit mijn hoofd welke modem/routers dat nog meer ondersteunen.

Greetings, Richard.
 
Fedora
mijn speedtouch draait nog zonder vastlopen nu zo een 3 weken

De f..ing#$% lb was in die tijd al 10x vastgelopen..hahaha

GrinGrin
Uptime: 20 days, 22:18:53
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.019 / 19.003

Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 100,28 / 97,27Cool
 
Richard
Ja het probleem is dat de LB niet consistent genoeg is, veel mensen waar ie gewoon goed draait en veel mensen met veel problemen.

Greetings, Richard.
 
Optimist

Quote

Richard schreef:
Hoofdreden dat ik niets aan de Speedtouch vindt is dat hij bij stroomuitval zijn instellingen verliest.

Bij mij is dat niet zo, Richard. Misschien toevallig bij jouw model wel? Ik heb dat ding van mij zo vaak van de netspanning gehaald en weer aangesloten, en nog nooit ervaren dat hij zijn instellingen kwijtraakt.

Uiteraard moet je de instellingen na een wijziging wél even opnieuw saven, zeker als je de CLI gebruikt!

Quote

Daarnaast missen een aantal modellen de optie om hem remote te benaderen en zijn ander dingen wat ingewikkelder dan nodig.

Huh!?

Optimist
 
Optimist

Quote

Richard schreef:
Ja het probleem is dat de LB niet consistent genoeg is, veel mensen waar ie gewoon goed draait en veel mensen met veel problemen.
De Livebox geeft inderdaad veel te veel problemen. Dat men bij Orange er niet helemaal gek van wordt! Shock

Optimist
 
Richard
@Optimist: Nou ik heb het bij twee stuks meegemaakt, een 510 of 510i als ik me niet vergis en een 546 of 746 of zoiets.

Saven na een wijziging is normaal, ook bij andere routers.
Het kan natuurlijk zijn dat andere typen Speedtouch hier geen last van hebben, net zoals er ook Speedtouch modellen zijn die wel remote te bedienen zijn.
Jij schreef daar "huh?" bij. Ja, de meeste routers kun je allemaal of afstand bedienen, daar is een optie voor te activeren, E-tech heeft dat, Linksys, zelfs die goedkope routertjes, maar een paar modellen van Speedtouch dus niet.
Van afstand bedienen noem ik "remote benaderen", maar is in feite hetzelfde.

Greetings, Richard.
 
Optimist
@Richard: De SpeedTouch 716 heeft er in ieder geval geen last van. Eigenlijk verbazingwekkend dat andere modellen dat euvel hebben! Frown

Optimist
 
Puma
Mijn ervaring is dat de veelgeprezen Linksys een hell is om mee te werken.
Vaak wilt het gewoon niet wat jij wilt doen en dat kan een simpele portforwarding wezen!
Maar als het eenmaal draait! Dan blijft het ook draaien.

E-tech: ik heb er zelf eentje gehad voor 2 jaar lang en nog nooit problemen ermee gehad!
D-link: zeer goed en simpel

Wil je echt top kwaliteit, dan moet je Draytek nemen! Het kost wat, maar dan heb je ook wat!

Speedtouch: is wel goed, maar eerste configuratie is een hell. Je moet per sé met drivers werken om het aan de praat te krijgen!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'adsl 2+ router vergelijkingssite gezocht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Advertentie