obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
zakelijke PC - Router gaat op standby
Ben25TG
Ik heb sinds kort Online als provider met een Zyxel router en alles werkt naar behoren.
Maar mijn zakelijk laptop (Lenovo zonder citrix) krijgt geen verbinding met wifi of netwerkkabel op de router.
Wat nog vreemder is dat bij een verbindingspoging van deze laptop de router compleet uit gaat en opnieuw probeert op te starten. Dat lukt niet zolang de Lenovo nog aan staat.

De IT van mijn werkgever heeft geen opties en verwijst naar Online, die heeft ook geen oplossing en wijst naar Citrix als oorzaak. Maar dat zit er dus niet op.

Iemand nog een goed idee ??
 
jms319
Hallo Ben25TG,

Dit schijnt wel vaker te gebeuren heb ik na wat googlen uitgevist (want zelf heb ik dit probleem nooit ondervonden). Misschien heb je iets aan de volgende linkjes.

https://fixingblog.com/windows-laptop...ss-router/

https://superuser.com/questions/97077...onstantly#

Een echte oplossing heb ik niet gevonden maar misschien helpt het om de ZyXel eerst helemaal te resetten naar fabrieksinstellingen en te proberen eerst alleen de laptop te verbinden met de modem en te kijken of je zo het probleem kunt oplossen.
Daarna kijken of je ook de andere apparaten weer kunt toevoegen.
Volgens het eerste bovenstaande linkje helpt het soms om de drivers voor netwerk etc. te updaten maar of dat met de laptop van je werk ook lukt/mag is de vraag.

Hopelijk heb ik je zo toch op weg geholpen - en kun je het probleem met de laptop lossen.

Groet en succes!!

jms319
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zakelijke PC - Router gaat op standby', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Gaat dit nu wel of niet ? Huawei configuratie en problemen : 10 08 mrt 2018
Advertentie