obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Gaat dit nu wel of niet ?
Gman2018
Heb eens een vraag
Van online heb ik alleen Internet echter wordt ik doodziek van die Huawei modem/router deze wil ik dan ook eruit gooien en deze ervoor in de plaats nemen
echter gaat dat wel ?
Gaat om dit modem/router
http://www.dlink.com/nl/nl/products/d...dem-router

Want ik weet niet precies wat het is maar die is me toch wel helemaal de pis aan het lauw maken
zie hier wat ik bedoel
Zoals je kunt zien gaat het dan goed en dan helemaal mis en zo is ook de verbinding met internet rete traag en dan weer pijl snel
heb hier al alles uitgeprobeerd zelfs het modem oproepen via 192.168.1.1 duurt soms 30 se en dan weer 1 sec
3 verschillende pc's allemaal exact hetzelfde probleem dus moet het wel de Huawei zijn ondanks dat deze netjes is ingetrained
Gman2018 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Gman2018 op 04 maart 2018, 03:23
 
Gman2018
hier het plaat je van de router
en een ping achter elkaar zie de tijd oplopen
en een pathping die duidelijk aangeeft dat de router/modem het niet aan kan 11% verlies
Gman2018 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Gman2018 op 04 maart 2018, 14:12
 
jms319
Hallo Gman2018,

Als je alleen internet van Online afneemt, kun je waarschijnlijk de Huawei wel vervangen door een eigen modem. Ik heb ook alleen internet van Online en gebruik al jaren een Fritz!box voor de verbinding en dat werkt prima. Als je ook TV en/of bellen via Online hebt, is de kans dat je dat aan de gang krijgt een stuk kleiner omdat de gegevens die je daarvoor nodig hebt, door Online (terecht) niet vrij worden gegeven. Uit de Huawei kun je soms de benodigde gegevens nog wel achterhalen voor telefonie.

Ik denk echter dat je het beste even contact kunt opnemen met de helpdesk van Online. Zij kunnen in de Huawei nagaan of daar het probleem optreedt dat je meldt en je ook verder helpen. Misschien ben je al geholpen als ze je een ZyXel-modem sturen om de Huawei te vervangen. Ik denk niet dat ze de Huawei nog aan klanten sturen.

Als je een eigen modem aansluit, kun je helaas van Online geen hulp meer verwachten als er problemen optreden (dus de Huawei moet je er zeker niet 'uitgooien' maar koesteren op zolder als je toch een eigen modem besluit te kopen)! Op het forum vind je echter de instellingen die je in een eigen modem moet doen om internet van Online aan de praat te krijgen (hoewel de benaming van de instellingen in verschillende modems wel verschillen zal). Maar daar kom je vast wel uit. Ik zou echter eerst even kijken of Online je verder kan helpen.

Misschien ook een idee om één computer rechtstreeks bedraad aan de Huawei te hangen als je dat nog niet hebt gedaan en te kijken of de snelheid dan nog zo slecht is. Misschien dat een firewall op je computer of een draadloze verbinding de snelheid een stuk naar beneden haalt. De max snelheid van ~27 mbit van mijn 30-mbit-abonnement die ik boven bedraad wel haal, haal beneden via twee 85 mbit Devolo dlan adapters niet (zie schermafdruk). Daar blijft ongeveer maar 13! mbit van over en als ik de spaarlamp in dezelfde stekkerbak aanzet wordt dat nog een stuk langzamer, ongeveer 6 mbit, (homeplugs in hetzelfde stopcontact als je computer is geen succesformule!). Probeer dus zeker even een bedrade verbinding met een netwerkkabel uit!

In elk geval hoop ik dat je het probleem snel opgelost krijgt!

Succes en groet,

jms319
jms319 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Gman2018
Hoi jms319

Allereerst bedankt voor het antwoord hierop
Om daar op terug te komen
Ik heb ALLEEN internet meer niet
TV via SAT en bellen doe ik mobiel

Dit modem van Huawei heb ik gekregen naar contractverlenging van 20Mbit naar 100Mbit op 31-7-2017 dus 7 maanden geleden
De optie om 1 computer er rechtstreeks op aan te sluiten heb ik al geprobeerd is precies het zelfde effect
Firewall uitgezet zowel op PC als in Modem ook geen verschil
De DNS in het modem op zowel de DNS van ONLINE geprobeerd als op die van GOOGLE ( 8.8.8.8 - 8.8.4.4 ) ook geen verschil
Leerde trouwens ergens op Internet dat dit modem sowieso maar tot een max van 88Mbit aankan dus deze is altijd overbelast aan het werken

Nou hoor ik iedereen zeggen je moet gegevens hebben om een andere modem te gebruiken echter over welke gegevens hebben ze het dan ?
TEL en TV heb ik niet alleen Internet

Nou ben benieuwd of jij misschien weet wat ik er dan moet uithalen
 
Gman2018
heb eens een pingplotter gedaan ow jee

ZCByBX97RN2
 
jms319
Hoi Gman2018,

De instellingen vind je in dit draadje: https://online.gebruikers.eu/forum/vi...post_53532

Weliswaar voor de FB maar in de D-Link vind je die instellingen ook terug. Het VLAN-ID is 1001, VPI 8 en VCI 35. Je hebt geen accountinfo nodig. De encapsulation zet je op Bridged en het ip-adres laat je door Online via DHCP uitdelen. Dan zou het moeten werken. Moeilijk is het niet als je alleen internet van Online hebt.

Je kunt in de online handleiding van de D-Link alvast nakijken of je de instellingen kunt vinden voor je hem koopt.

Je kunt ook Online nog om hulp vragen want voor hetzelfde geld ligt de storing tussen jouw huis en de centrale of in de centrale. Dat kan alleen Online controleren.

Jouw snelheid hoort bij lange na niet bij het abonnement waarvoor jij betaalt! De modem is van Online dus zij moeten ook zorgen dat je een modem krijgt dat de snelheid van jouw abonnement aankan. Ik zou zeker contact met de helpdesk opnemen.

Succes,

jms319
 
Gman2018

Quote

Je kunt ook Online nog om hulp vragen want voor hetzelfde geld ligt de storing tussen jouw huis en de centrale of in de centrale. Dat kan alleen Online controleren.

Dat hebben ze gedaan lijn tot aan mijn huis 105Mbit dus die is helemaal ok

Ze zijn met mijn verhaal in zee gegaan en sturen nu een andere modem op die wacht ik af en meld me dan weer opnieuw !
 
jms319
Hoi Gman2018,

Goed dat je een nieuw modem krijgt van Online. Ik hoop dat het probleem daarmee straks is opgelost. Zou zonde zijn als je zelf een modem koopt en het probleem zou niet opgelost zijn. Als het nieuwe modem prima werkt, kun je altijd nog overwegen om een eigen modem te kopen als je dat nog zou willen en heb je nog altijd een goed modem achter de hand.

Succes met het aansluiten van de nieuwe modem! Laat maar weten hoe het afloopt!

Grt,

jms319
 
Gman2018
is binnen en dit is het resultaat

7120130022


66Vu82B7zXg

nou kijken of deze het ook zo blijft doen Smile
Gman2018 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Gman2018 op 08 maart 2018, 02:22
Huawei HG655D eruit en een ZYXEL erin
beter nu
 
jms319
Hoi Gman2018,

Het probleem lag dus inderdaad aan de Huawei. Heb je goed uitgevonden! Fijn dat het probleem met de nieuwe modem is opgelost, zelfs zonder dat het je geld voor de aanschaf van een nieuw modem heeft gekost plus de tijd die het je zou hebben gekost om die modem in te stellen. Met zo'n resultaat kun je heel tevreden zijn. Je bent er goed op vooruit gegaan in snelheid en vooral met de verbinding.

Voor de ZyXel is ook een draad met handige info: https://online.gebruikers.eu/forum/vi...orum_id=39. Het schijnt niet handig te zijn om de modem zelf te updaten met firmware van de ZyXel-site. Maar misschien heeft Online die mogelijkheid inmiddels bij een update van de firmware verwijderd uit de modem. De modems van Online (waarschijnlijk bij de meeste providers) draaien vaak een aangepaste versie van de firmware waardoor je minder kunt instellen dan in een zelf gekochte modem.

Succes in elk geval met je nieuwe modem en bedankt voor het terugmelden van het resultaat!

Groet,

jms319
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gaat dit nu wel of niet ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie