obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Weer een andere poort scannen door Orange?
Richard
Laatst ondekte ik dat Orange een broadcast of scan deed op een poort, het bleek niets bijzonders te zijn.
Daarop heb ik die poort niet meer totaal geforward doch slechts tot de livebox laten gaan.

Vandaag ontdekte ik weer een nieuwe, deze lijkt me echter iets vreemder.
Orange schijnt ook wat te sturen naar poort 3352. Ik ben eens op zoek gegaan, dit blijkt voor ssq1,ssql te zijn op UDP althans en dat is wat er gebruikt wordt.

Ook dit zie ik elke paar seconden weer voorbij komen.
Heeft iemand enig idee wat Orange met die poort doet of wat dit protocol voor doel heeft?
Greetings, Richard.
 
Optimist
Geen idee wat je bedoelt, Richard. Ik heb mijn firewall log even nagekeken en ik heb er geen last van...

Optimist
 
Richard
Nou zoiets:
Apr 14 23:02:55 mail kernel: gShield (default drop) IN=eth0 OUT= MAC=00:xx:xx:xx:xx:xx:00:xx:xx:xx:xx:xx:xx:00 SRC=xxx.xxx.xxx.2 DST 192.168.1.11 LEN=421 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=59 ID=48618 DF PROTO=UDP SPT=23603 DPT=3352 LEN=401

En dat elke paar seconden. Momenteel is het nog elke minuut.
Gewijzigd door Richard op 15 april 2007, 05:23
Greetings, Richard.
 
Optimist
Wat raar joh... dat xxx.xxx.xxx.2 adres lijkt wel van een gewone gebruiker... Het ip adres resolved naar s5592b102.adsl.wanadoo.nl.

Hmmm...

Optimist
Gewijzigd door Richard op 15 april 2007, 05:22
 
Richard
Dan zou ik even moeten zoeken, want verleden keer was het poort 68, staat nog ergens een topic over, was toen dacht ik ook het .2 ip adres, weet het echter niet meer zeker.
Ik dacht namelijk dat Orange voor hun eigen servers die lage nummers in de ip reeksen gebruikten.
En uiteraard hebben die ook een hostnaam nodig.Smile

Maarja, men wete maar nooit, was deze keer weer bijzonder raak, maar vindt het inderdaad wel vreemd. Eerder is me deze nog niet opgevallen.

Greetings, Richard.
 
Optimist

Quote

Richard schreef:
Dan zou ik even moeten zoeken, want verleden keer was het poort 68, staat nog ergens een topic over, was toen dacht ik ook het .2 ip adres, weet het echter niet meer zeker.

Volgens mij was dat een RFC1918 adres, ofwel private IP adresruimte (in dit geval de 10.X.X.X reeks).

Quote

Ik dacht namelijk dat Orange voor hun eigen servers die lage nummers in de ip reeksen gebruikten.
En uiteraard hebben die ook een hostnaam nodig.Smile

Klopt - ik weet natuurlijk ook niet zeker van wie dat IP adres is. Het viel me alleen op dat in de hostnaam het woordje adsl voorkomt, en dus ging ik er van uit dat het een abonnee zou zijn. Zeker weet ik dat natuurlijk niet...

Quote

Maarja, men wete maar nooit, was deze keer weer bijzonder raak, maar vindt het inderdaad wel vreemd. Eerder is me deze nog niet opgevallen.
Heel raar. Maar ja, er zijn nu eenmaal veel vreemde vogels op het Internet! Wink

Optimist
 
Richard
Misschien weet rrozema of mesa nog wat naders over die poort uit te vissen. Ik weet namelijk wel wat sql is, maar niet wat ssq1 en ssql zou moeten zijn of de laatste zou iets van secure sql moeten zijn.
Greetings, Richard.
 
Richard
Heej Optimist, je had toch gelijk, het was toch een gebruiker van Orange. Ik dacht echt dat ze die lage nummers reserveerden, maar dat doen ze schijnbaar niet van elke range.Wink

Kreeg vannacht een email van een vriend van mij die normaliter een bepaalde verbinding met mij opzet, en hij zich maar afvragen waarom het niet lukte.
Echter... hij is verhuist en is vergeten mij zijn nieuwe ip adres door te geven, dus ik wist ook niet waar het allemaal vandaan kwam.
Temeer daar het DST (destination) poortnummer me helemaal niet aan die verbinding liet denken.

Ik heb dus even het echte ip in jouw en mijn bericht weggeedit.
Maar is nu dus duidelijk waar het vandaan komt en waar het voor bedoeld is. niks aan de hand dus.
Gelukkig.Smile

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Weer een andere poort scannen door Orange?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Poort niet meer open te zetten Zyxel configuratie en problemen : 2 19 dec 2018
Zyxel vervangen door fritzbox 7390 Algemeen : 7 01 dec 2017
Poort 53 UDP geblokkeerd? Storing : 2 05 aug 2017
Overstappen door storingen Storing : 10 23 dec 2016
poort openen Huawei meer apparaten aansluiten : 8 08 dec 2016
Advertentie