obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Inventarisatie "livebox hangt"
rrozema
De livebox heeft een aantal problemen, dat hebben we met z'n allen hier al wel aangetoond. Maar welke problemen zijn er nou eigenlijk? Ik wil graag een lijst samenstellen met verschillende manieren hoe de livebox 'dood' kan zijn, hangen dus. Ik ga proberen dit bovenste topic steeds bij te werken om jullie reacties samen te stellen tot een uitvoerige lijst waarin elke manier benoemd wordt en waar je hem aan herkent. Mogelijk weet je ook wanneer het optreedt.

Ik wil iedereen daarom vragen suggesties en opmerkingen als reacties toe te voegen zodat we hier een volledige lijst krijgen.

Allereerst een lijstje met dingen waar we op kunnen letten:

De lampjes:
1 - het @-lampje: is uit / brandt continue / knippert snel / knippert langzaam,
2 - het telefonie lampje: is uit / brandt. Vermeld wel of je Telefonie in je abbo hebt.
3 - het groene lampje bij de utp poort(en): is uit / brandt continue / knippert met netwerkverkeer,
4 - het WAN verkeer >>-lampje: is uit / brandt / knippert,
5 - het uitroepteken-lampje: is uit / brandt / knippert,
6 - het antenne-lampje: is uit / brandt / knippert,
7 - de grote witte W: is uit / knippert.

De functies:
1 - internet verkeer: werkt / werkt niet,
2 - telefonie: werkt / wel uit bellen, niet inbellen / wel inbellen, niet uit bellen / werkt niet,
3 - "ipconfig /all" geeft aan dat je pc een ip adres, netmask en dns heeft gekregen van de dhcp server in de livebox: ja / niet de juiste gegevens / nee,
4 - reageert op "ping 192.168.1.1": ja (0% loss) / soms / nooit (100% loss),
5 - reageert op http://192.168.1.1 in internet explorer: ja (configuratie scherm komt) / niet goed (configuratie scherm komt, maar werkt niet goed) / nee (configuratie scherm komt niet),
6 - werkt telnet "telnet 192.168.1.1" nog: nee (geen reactie) / ja (user:, password: en kan inloggen)
7 - werkt de bridge tussen utp-rood, utp-geel, usb, bth en (evt wireless) nog? d.w.z. kun je andere apparaten die op de livebox zijn aangesloten nog pingen?

Welke gegevens heb je nog meer:
1 - firmware versie,
2 - heb je telefonie in je abo,
3 - heb je het wireless pakket bij je livebox,
4 - Wat is je lan configuratie: gebruik je een extra router achter je livebox, heb je een wireless access point, (geen switch, wireless access point, of router die als switch wordt gebruikt),
5 - op welke poorten van je livebox heb je wat aangesloten: utp-rood, utp-geel, usb, usb acc, bth, line, phone, pcmcia-slot, wireless card, vertel evt. ook wat je er op hebt aangesloten,
6 - hoe lang (in cm) is je line kabel en waar heb je hem op aangesloten, heb je nog andere apparaten op datzelfde punt aangesloten (splitter, alarm, telefoon in de slaapkamer, o.i.d.)


Dan nu de lijst: welke manieren van 'hangen' kent de livebox?

1 - alles werkt, behalve internet.
Alle lampjes en functies lijken goed te werken, zelfs telefonie werkt (voor zover die in het abo zit). Zelfs opnieuw intrainen en telefonie aanmelden werkt, wanneer de line aansluiting wordt los gehaald en opnieuw aangesloten. Ook de groene utp lampjes knipperen bij LAN verkeer. Wat werkt niet: reageert niet op ping 192.168.1.1, telnet of http verzoeken vanaf het lan, dhcp server geeft geen reactie, dns geeft geen reactie. Enkel een power cycle van de LB lost het probleem op. Gemeld door: rrozema, irony, Tinka, Optimist

2 - livebox blijft steeds opnieuw opstarten.
5 lampjes gaan aan, lampjes gaan op rij aan en uit en vervolgens begint het proces weer opnieuw. Geen oplossing bekend, livebox is vervangen door Orange. Gemeld door: ?

3 - ´freeze´
Lampjes patroon verschilt per keer, maar geeft geen enkele reactie of knippering. Niets werkt meer, geen enkel lampje knippert; lampjes patroon is statisch. Livebox is alleen weer werkend te krijgen door een power cycle van de LB. Gemeld door: rrozema.

4 - livebox + ethernet kabel = dood
De livebox, inclusief telefonie, werkt zolang er geen ethernet kabel is aangesloten. Zodra er een computer met ethernet kabel wordt aangesloten is de livebox dood. Gemeld door: spatieman.
Gewijzigd door rrozema op 20 mei 2007, 10:29
 
spatieman
count me in
usernaam spatieman.
het gedonder begint weer hier.
 
rrozema

Quote

spatieman schreef:
count me in
usernaam spatieman.
het gedonder begint weer hier.


ok, beschrijf even wat jouw livebox doet en welk abbo je hebt.
 
irony
Ook bij mij crasht mijn LB nu regelmatig (elke dag, onderhand elke 2 uur na een poosje niet gebruiken).

Symptomen:

De lampjes branden normaal
DHCP functioneert niet meer
LB reageert ook niet meer op pings vanaf statisch geconfigureerde pcs

Software:

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_22204A
Referentie 3202WNLB_22204A

Heb telefonie, geen wireless

Ik heb achter de router een SIP device hangen dat mijn PC telefoon actief houdt. Deze hangt aan een kleine switch achter de UTP-rood poort.

Het apparaat lijkt te bevriezen.

Hoop dat we hier iets mee kunnen.
 
Optimist
@Tinka: dat is het bekende probleem. Livebox hangt gewoon qua Internet. De Livebox zelf is niet meer te pingen. Dat probleem had ik ook, maar gelukkig heb ik geen Livebox meer en is het probleem dus ook weg. Brak ding, die Livebox.

@rrozema: Livebox hing bij mij bijna dagelijks. Telefonie werkte dan nog wel, en ik vermoed dan ook dat de Internet verbinding zelfs in orde was. Ik kon echter de Livebox niet eens meer pingen. Vermoedelijk een probleem met de Livebox Ethernet poorten.

Ik had de laatste firmware en het ADSL Family abonnement.

Optimist
 
rrozema
@Tinka, irony en Optimist. Dank jullie wel. Ik heb jullie meldingen voorlopig onder categorie 1) geplaatst. Volgens mij is er voldoende overeenkomst tussen deze fout situaties. Mochten jullie meer informatie hebben die aantoont dat jullie situatie anders is dan die beschreven onder 1, post die info dan even,

rrozema
 
rrozema

Quote

Tinka schreef:
... --> spa 3000 ...


Aha!
Dit is duidelijk situatie 1.
Die spa 3000 heb ik ook. Haal 'm eens van je lan af en je zal zien dat je livebox niet meer zo vaak hangt.

Ik kreeg juist vandaag een telefoontje van de orange technische dienst over mijn hulp vraag. De beste man is er van overtuigd dat het probleem in de voeding van mijn livebox zit en stuurt mij nu een nieuwe livebox incl voeding op. Zelfs nadat ik de situatie heb uitgelegd bleef hij er van overtuigd dat dit de enige remedie is. We gaan het zien...
 
rrozema
Het heeft echt iets met udp verkeer te maken. Ik had voor de test mijn dns instellingen eens veranderd om niet langer de dns-relay in de livebox te gebruiken, maar de beide orange dns servers rechtstreeks ingesteld. Nadat ik 3 dagen ben weggeweest, hangt de livebox weer (en dat is zonder de spa er aan.) Ik heb dus nu 2 reproduceerbare manier om de livebox te laten hangen:
1 - hang de spa aan de lan kant,
2 - laat mijn dns server niet de dns-relay gebruiken, maar rechtstreeks de orange dns-servers benaderen.

Ik krijg een 'nieuwe' livebox opgestuurd, want volgens de helpdesk zouden mijn problemen aan de voeding liggen (bullsh*t!). Ik hoop voor ze dat ik er niet een zonder bluetooth krijg, want dan gaat die 'nieuwe' gelijk retour i.p.v. m'n huidige en kunnen ze weer een andere sturen.
 
spatieman

Quote

rrozema schreef:

Quote

spatieman schreef:
count me in
usernaam spatieman.
het gedonder begint weer hier.


ok, beschrijf even wat jouw livebox doet en welk abbo je hebt.


family met de telefonie hell.
effe op een rij..
deze maand, mei dus.
al 20x uitval gehad.
waarvan alleen van 00 uur, tot nu, 3 uur 30, al 9x.

het gedonderjaag van 3 maanden terug begint weer.
plus..
ze hebben me 145 euro afgeboekt voor het feit dat ik mijn livebox heb geretouneerd.

nog effe, en ik wil mijn KPN lijn terug.

iig, ik heb nu een customer email adres.
die meel ik iederekeer plat als hier de zooi uitvalt.
geloof me,ze zijn er niet blij mee.
want de email worden steeds grimmiger Smile
 
spatieman
p.s
in de tussentijd weer 3x uitgevalen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Inventarisatie "livebox hangt"', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox hangt gruwelijk. Storing : 22 10 apr 2007
Advertentie