obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Livebox hangt gruwelijk.
spatieman
ok, ik heb dan wel nu een ander modem draaien.
Maar herkent iemand de volgende situatie.

Livebox gaat aan.
doet even disco met de verlichting.
je hebt 5 minuten of korter internet.
en dan branden alle 5 de leds op het modem
EN de interne verlichting gaat zenuwachtig mee knipperen.

Volgens de HELLdesk van orange is dit normaal, en kan 24 uur duren.
nou..
ik heb het ding nu al 3 dagen zo staan hier.
kan dus niet zeggen dat het normaal is.

webinterface is ook niet bereikbaar.

iemand een idee.
 
Wanabo
Een firmware update is het niet!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Richard
Het lijkt wel op een firmware update. Ik neem aan dat de Helpdesk maar wat raadt en denkt dat het om de 24u timeout van het macadres gaat.
Maar ik zou hem gewoon zelf eens een paar keer van de stroom afhalen, paar seconden wachten en dan weer insteken.
Trek evt. zolang de utp kabel uit de netwerkaansluiting zodat hij tijdens het opstarten niet van het interne netwerk aangesproken word.

Misschien helpt het wel, proberen kost niks.Smile
Greetings, Richard.
 
mesa57
Ik zou eerst nog even een harde reset doen.
Jammer voor de instellingen, maar dan begin je tenminste in fabrieksstatus.
 
acdc
Ik heb zelf dit probleem ook gehad , ik kan geen firmwareupdate vinden . 24 uur wachten is sowieso onzin , maar ja , die helpdesk he . Ik kon ineens geen mail meer ontvangen : bellen , zegt de helpdesk dat er problemen zijn met de SMPT server ? Ophalen gaat met POP , maar goed .De box werkt nu al 2 weken probleemloos , ik gaf 'm inderdaad 'n hardware reset , was de enige manier . Lelijk ding overigens .Sad
 
spatieman
de LB is en blijft een puinhoop geval.
het is jammer dat alternatieve modems geen H232 gebruiken voor voip.
ik zit hier nu al 6 weken zonder telefonie.

ik heb alle zinloze raad van de HELLdesk uitgevoerd.
zelf dat ding meer as 36 uur in die discomode laten staan knipperen.
afgelopen maandag (2 april) heb ik de oude LB terug gestuurt, met een leuke brief erbij.

ze krijgen TOT 1 mei de tijd om internet en telefonie aan de praat te krijgen.

en er voor te zorgen dat alles stabiel blijft lopen ZONDER dat het ook maar een keer uitvalt.

luktze dat niet, dan sluiten ze KPN maar weer aan op HUN kosten.
en kunnen te telefonie ook meteen in hun * duwen.

het is voor de zotte dat ze er niets aan kunnen doen, of willen doen.
mijn omgekat Etech modem draait perfect, buiten dat iedere 5e dag Orange effe internet hier uitschakelt om zogenaamd de LB te forceren om updates te zoeken, en daarna lekker te gaan hangen.

ik ben benieuwd,ik sluit vrijdag avond de LB er weer es aan kom te kijken of ze iets uitgevoerd hebben.

het ergste is, je kan via advanced menu, bij statestieken bekijken wat de SN marge is, valt deze onder de 5dB ,dan is het afgelopen.
ik kon hier gewoon zien hoe die, algelang hoe de zon scheen, dat deze per minuut van 9dB naar 5 dB liep, en daarna alles uitviel en vast liep.


huidige status Etech modem.
System Uptime: 65 hours 4 minutes
DSL Status: Connected
DSL Speed: 896/6944kbps
en deze snelhied HAAL ik dus ook daadwerkelijk !


network stats ADLS:

transmit

Tx PDUs 4627749
Tx Total Bytes 2147483647
Tx Total Error Counts 0
Receive

Rx PDUs 3821098
Rx Total Bytes 1521086388
Rx Total Error Counts 22

die 22 errors zijn veroorzaakt door de 5 dagelijkse uitval.

Modem status.:

Modem Status

Connection Status Connected
Us Rate (Kbps) 896
Ds Rate (Kbps) 6944
US Margin 12
DS Margin 10
Trained Modulation GDMT
LOS Errors 0
DS Line Attenuation 34
US Line Attenuation 15
Peak Cell Rate 2113 cells per sec
CRC Rx Fast 0
CRC Tx Fast 0
CRC Rx Interleaved 24
CRC Tx Interleaved 2
Path Mode Interleaved
DSL Statistics

Near End F4 Loop Back Count 0
Near End F5 Loop Back Count 0

netjes toch ,voor een omgekat ISDN ADSL2+ modem Smile
Gewijzigd door spatieman op 03 april 2007, 13:16
 
spatieman
P.S
http://www.e-tech.nu/Product_Detail.php?prodtitle=&SET_ID=1261&GET_LANG=N&LANG=N&SUB=Voip

na flashen ook H232 wat door Orange wordt ondersteund.
ik ben op antwoord van E-tech het wachten, als dit werkt, koop ik me zo'n ding, en dan geef ik wel feedback hier..

Dan kan orange zijn LB lekker bruin weg steken, als dit werkt.
 
Wanabo
Interessant!!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
Als orange een van deze codecs gebruikt inderdaad :
Ondersteunt o.a. G.711 A-/U-law, G.723.1, G.729A/B, G.728, G.726 en iLBC codecs
 
Richard

Quote

de LB is en blijft een puinhoop geval.

Nja, ik blijf dat toch een ongenuanceerde uitspraak vinden. Er zijn zat van die dingen die gewoon goed lopen.
Dat hij niet onder de noemer "prima" of "uitstekend" mag vallen is duidelijk, maar het is dan ook een nieuw apparaat en die hebben allemaal wel eens kinderziektes.
Maar ik ken er diverse die gewoon goed werken en geen rare problemen hebben.

Het nadeel van die dozen is dat er teveel verschil in zit, bij vele mensen gaat ie goed, bij velen ook niet, er is dus onvoldoende consistentie.

E-tech is in het verleden ook genoeg op gescholden. Heb er hier een modem/router van gehad, prima ding verder (nee niet uitstekend), maar owee als je daar de "w" firmware in zette, dan was het ook een puinbak. Na vele klachten hebben ze toen oudere firmware online gezet maar helaas niet meer die wat het beste werkte, de "p" geloof ik, gelukkig zat die wel nog in mijn modem.
Ding draait nu nog ter vervanging van een onwelwillende Speedtouch ergens.

Maar ben wel heel erg benieuwd of telefonie van Orange via een ander modem aan de praat te krijgen is. Wat dat het beter kan dan de Livebox staat als een paal boven water.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox hangt gruwelijk.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie