obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer
Berend Botje
Voorheen had ik een Adsl-Livebox waarvan de "Line"-ingang (zonder gebruik te maken van een filter en NIET d.m.v. een vaste Kpn-lijn), verbonden was met de telefooncentrale. Op de enige phone-aansluiting van de Livebox was een Dect telefoon parallel met een alarm DTMF-telefoonkiezer van het merk Elro model SA127 geschakeld. De alarm kiezer werkte naar volle tevredenheid bij alle halfjaarlijkse controles.

Sinds enige tijd heb ik de Huawei HG655D-modem/wireless router. De "Dsl"-ingang is rechtstreeks met de telefooncentrale verbonden en op de "Phone2" is weer de Dect telefoon parallel met een alarm telefoonkiezer aangesloten.
Internet en Dect-telefoon bellen werkt behalve bij de laatste halfjaarlijkse controle bleek dat de alarm telefoonkiezer niet wil bellen. Maakt wel verbinding maar wil geen DTMF-tonen "afgeven".

Vraag: is er bijv. een instelling of iets anders mogelijk om het geheel weer aan het werken te krijgen?

Elke reactie is welkom.
 
Berend Botje
Bedankt voor het snelle antwoord.
Ik zal het testen en melden of het geholpen heeft.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 21 2012 17:10:05:
Getest met DTMF modus op inband: heeft jammergenoeg niet geholpen. De DTMF modus weer teruggezet naar oude instelling.

Door testen ontdekte ik het volgende.
De alarmkiezer werkt wel als met een specifieke telefoon wordt "afgeluisterd". Met afgeluisteren bedoel ik: luisteren met een parallel geschakelde telefoon waarvan de "hoorn van de haak" is. Tijdens de kiestoon, veroorzaakt door de parallel geschakelde telefoon, hoor je (bij alarm) de alarmkiezer een "hoorn van de haak" tik-geluid maken met daarna de telefoonnummers kiezen.
Gewijzigd door Berend Botje op 21 mei 2012, 17:10
 
Wanabo
In feite heb je de weerstand van de telefoon verlaagd. Zet eens een weerstandje parrallel op de telefoondraden.
Experimenteer eens met 1K, 10K en 100K of een draai potmeter.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Berend Botje
Inderdaad, door met een parallel geschakelde telefoon te "afluisteren" wordt de
(belastings-)weerstand verkleint oftewel de Huawei HG655D uitgang wordt zwaarder belast.

Ik probeer de reden van het niet functioneren van de alarmkiezer te begrijpen:
Klopt het..... dat de uitgangs-(of inwendige-)weerstand bij de Huawei kleiner is dan bij de Livebox?

- Zo ja; dan is de werking van een extra belastingsweerstand begrijpelijk.
M.a.w. de alarmkiezer had een hogere uitgangsweerstand bij de Huawei verwacht.
Dan is, vanuit de Huawei gezien, achter "hoorn van de haak"-maakcontact in de alarmkiezer de beste plaats om de weerstand te monteren, waardoor alleen bij een alarm de Huawei zwaarder wordt belast.
Daarbij de volgende vragen:
- Wat is/zou de minimale weerstandswaarde kunnen zijn waarbij de Huawei deze extra belasting ook nog op langere termijn blijvend aankan?
Dit i.v.m. maximale belasting/vermogen/warmte-ontwikkeling in de Huawei.
- Heeft het zin om beide "Phone"-uitgangen van de Huawei te gebruiken en is er een bepaalde voorkeur?
Bijv. de Dect basis-telefoon op Phone1 en de alarmkiezer op Phone2.
Als ik me niet vergis staat ergens bij een van de twee Phone uitgangen de toevoeging "PSTN":
- Wat is dan het verschil tussen beide Phone uitgangen?

- Zo nee; dan is het wellicht mogelijk dat na de enerlaatste controle met de Livebox de alarmkiezer defect is geraakt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: mei 29 2012 17:26:57:
Ter info:
Een extra belastings-weerstand van 280 Ohm, die gelijk is aan oftewel ter vervanging van de (gelijkstroom)belastings-weerstand van de parallel geschakelde telefoon, was geen succes.

Vermoedelijk ligt het aan de wisselstroom belastingsweerstand van de parallel geschakelde telefoon waardoor de alarmkiezer wel functioneerde.
Deze is echter moeilijk te bepalen doordat de Huawei een repeterende kiestoon afgeeft.

Of er is iets mis met de kiestoondetectie van de alarmkiezer.

Voorloping het probleem maar opgelost door (vanuit de Huawei gezien) in de alarmkiezer achter "hoorn van de haak"-maakcontact de bovengenoemde telefoon te monteren.
Kijken of het blijft werken.
Gewijzigd door Berend Botje op 29 mei 2012, 17:26
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie