obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer
tempie
Beste,

Gisteren opnieuw op mijn router de firmware instellingen terug gezet naar default waarden.

Het probleem is dat na ongeveer 10min mijn machines geen ip adres meer krijgen van de router. Als ik een statische lijst aanmaak en handmatig daar mijn mac adres invul gaat het beter, maar dit kan niet de oplossing zijn.

Ook merk ik dat de router (ook na firmware reset) nog steeds onstabiel is. Voorbeeld hiervan is het instellen van poort forwards, na het toevoegen blijft het scherm in een eeuwige wacht staan en komt niet meer terug bij de pagina (moet browser refreshen).

Kortom lijkt iets niet helemaal goed te zijn met de firmware van deze router.
De router heb ik ingesteld als dhcp server met de volgende instellingen:
ip: 10.0.0.1
dhcp range: 10.0.0.10 t/m 10.0.0.255
Wifi staat uit

Model Number: VMG8324-B10A
Firmware Version: 1.00(AASL.8)C0

Iemand ideen? Is er misschien nieuwe firmware beschikbaar?
 
Techguy
volgens mij wordt de 10.x.x.x range ook gebruikt voor IPTV diensten binnen het online.nl netwerk. Deze kun je dan beter op de 192.168.x.x range houden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie