Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
HTTP server achter Livebox + Router
JB
Ik heb een heleboel topics doorgelezen in dit forum maar ik kom er nog niet helemaal uit.

Doel: HTTP/HTTPS server (lighttpd) van buitenaf (IP: 85.147....) toegankelijk maken via poort 80/443

Huidige situatie: Het netwerk ziet er nu als volgt uit --> [Internet] -- [Livebox (192.168.1.1)] -- [Linksys WRT54G (192.168.1.10 en Lokaal:192.168.100.1)] -- [PC (192.168.100.103)]

Livebox instellingen: Firewall staat uit, DHCP staat uit, alle poorten (1 tot 65535) zijn geforward naar de Linksys router op zijn Internet IP Address: 192.168.1.10 (op lokaal 192.168.100.1 werkt het ook niet), UDP en TCP met interface mer0 (klopt dit wel?).

Linksys WRT54G instellingen:

Router:
Login Type: Static IP
IP Address: 192.168.1.10
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
DNS 1: 192.168.1.1

Local Network:
MAC Address : 00:14:BF:36:49:72
IP Address : 192.168.100.1
Subnet Mask : 255.255.255.0
DHCP Server : Enabled
Start IP Address : 192.168.100.100
End IP Address : 192.168.100.149

Poorten 80 en 443 zijn geforward naar 192.168.100.103, Linksys firewall staat uit.

De http server is nu bereikbaar op http//192.168.100.103/ (uiteraard Wink) en op http//192.168.1.10/.
Dus de Linksys router forward netjes door naar de pc (192.168.100.103).

Hoe zorg ik ervoor dat de Livebox die poorten forward naar de Linksys router, zodat ik met mijn externe ip adres hier bij kan komen?

Richard
Router instellingen die zijn correct.

Hoe zorg ik ervoor dat de Livebox die poorten forward naar de Linksys router, zodat ik met mijn externe ip adres hier bij kan komen?

Dat gaat niet lukken middels de livebox, daar is ook in een paar topics over geschreven, maar dat is ook weer wat moeilijker terug te vinden.

Ik weet niet meer de exacte naam van die techniek, ben hem effe kwijt, maar die zorgt er dan voor dat je via je domeinnaam toch erbij kan op je externe ip adres. De Livebox kent die techniek dus niet.

Een andere oplossing is om de proxy te gebruiken in je browser, dan zou het wel moeten lukken.

Of de hosts file in je windows pc aanpassen maar dan met intern ip adres bijv.

127.0.0.1 localhost
192.168.100.103 jouw.domeinnaam.nl

Greetings, Richard.

JB

Richard schreef:
Router instellingen die zijn correct.

Dat gaat niet lukken middels de livebox, daar is ook in een paar topics over geschreven, maar dat is ook weer wat moeilijker terug te vinden.

Ik weet niet meer de exacte naam van die techniek, ben hem effe kwijt, maar die zorgt er dan voor dat je via je domeinnaam toch erbij kan op je externe ip adres. De Livebox kent die techniek dus niet.

Een andere oplossing is om de proxy te gebruiken in je browser, dan zou het wel moeten lukken.

Of de hosts file in je windows pc aanpassen maar dan met intern ip adres bijv.

127.0.0.1 localhost
192.168.100.103 jouw.domeinnaam.nl

Ja, ok, Hosts aanpassen is niet echt de oplossing die ik zoek.
Ik wil het mogelijk maken dat andere mensen (en mezelf) toegang krijgen van buitenaf.

Een vast IP adres heb je toch niet voor niets Wink

Ik begrijp niet dat als de Livebox alle poorten forward naar de Linksys router dat webpanel nog steeds tevoorschijn komt bij het externe IP.

Zou dit anders ook nog met andere poorten op te lossen zijn, of telnetten naar de livebox om daar een en ander aan te passen?
Gewijzigd door JB op 28 April 2007, 22:31

annabelle15nl
J.B.

Ik zit zelf met bijna hetzelfde probleem als U/jij.
Ik gebruik alleen geen router achter de lifebox maar een Lacie ethernetdisk.

Ben nog met verschillende settings aan het proberen. Intern lukt alles maar van extern inloggen gaat alleen met ftp en niet HTTP(S).

Mijn situatie:
Alle 5 PC's thuis op internet waarvan één rechtstreeks met kabel uit de LB, de rest WIFI. Een Lacie ethernetdisk rechtstreeks aangesloten op de 2de poort van de LB.

Wat werkt er:
FTP Bullitproof active mode op poort 22
FTP Laciedisk active mode op poort 21
Alle programma's zoals bareshare, kazaa en torrentproggies werken op alle PS's waar ze hiervan gebruik willen maken (welliswaar allemaal op andere poorten ivm portforwarding).

De Laciedisk is buiten een FTP server ook HTTP en mailserver, maar deze krijg ik momenteel niet bereikt van buiten af.

In diverse berichten staat iets vermeld van open zetten van DMZ in de LB, maar de LB kent dit niet. Hierop zouden zoals U/jij gedaan hebt alle poorten 1 t/m 65535 geforward moeten worden naar het interne IP adress van mijn Laciedisk.
Daar er geen poorten dubbel geforeward kunnen worden houdt dit direct (volgens mij dan) een probleem in voor de andere computers van mijn/ons netwerk.

Zullen we elkaar op de hoogte houden van ontwikkelingen en dingen die we hebben uitgeprobeerd via dit forum? Zodoende hoeven we geen dubbele dingen te doen cq uit te proberen !

Groetjes,

Annabelle (ja alweer één met blonde ogen en blauwe haren Cool )

rrozema

annabelle15nl schreef:
J.B.

Ik zit zelf met bijna hetzelfde probleem als U/jij.
Ik gebruik alleen geen router achter de lifebox maar een Lacie ethernetdisk.

Ben nog met verschillende settings aan het proberen. Intern lukt alles maar van extern inloggen gaat alleen met ftp en niet HTTP(S).

Mijn situatie:
Alle 5 PC's thuis op internet waarvan één rechtstreeks met kabel uit de LB, de rest WIFI. Een Lacie ethernetdisk rechtstreeks aangesloten op de 2de poort van de LB.

Wat werkt er:
FTP Bullitproof active mode op poort 22
FTP Laciedisk active mode op poort 21
Alle programma's zoals bareshare, kazaa en torrentproggies werken op alle PS's waar ze hiervan gebruik willen maken (welliswaar allemaal op andere poorten ivm portforwarding).

De Laciedisk is buiten een FTP server ook HTTP en mailserver, maar deze krijg ik momenteel niet bereikt van buiten af.

In diverse berichten staat iets vermeld van open zetten van DMZ in de LB, maar de LB kent dit niet. Hierop zouden zoals U/jij gedaan hebt alle poorten 1 t/m 65535 geforward moeten worden naar het interne IP adress van mijn Laciedisk.
Daar er geen poorten dubbel geforeward kunnen worden houdt dit direct (volgens mij dan) een probleem in voor de andere computers van mijn/ons netwerk.

Zullen we elkaar op de hoogte houden van ontwikkelingen en dingen die we hebben uitgeprobeerd via dit forum? Zodoende hoeven we geen dubbele dingen te doen cq uit te proberen !

Groetjes,

Annabelle (ja alweer één met blonde ogen en blauwe haren Cool )

Annabelle, als je even een eigen thread opent, dan help ik je wel. dit is iets anders dan JB's situatie.

rrozema
@JB: je http server zal het nu waarschijnlijk gewoon doen als je hem vanaf het internet benadert. Je kan hem alleen niet zelf benaderen via je externe ip adres. De reden is, zoals Richard al zei, dat de livebox geen NAT-loopback ondersteunt.

Doordat de livebox niet echt in bridge mode staat, gebruik je nu nog steeds de nat van de livebox. Als je hem echt in bridge mode zou zetten (dan kun je je livebox dus o.a. niet meer pingen en heb je geen orange telefonie meer) dan zou de wan poort van je router jouw externe ip adres krijgen en zou je wel zelf ook op je web server kunnen komen. Blijkbaar ondersteunt jouw router wel nat-loopback, dat heb je namelijk al getest door via het wan adres van je router naar je http server te gaan.

JB

rrozema schreef:
@JB: je http server zal het nu waarschijnlijk gewoon doen als je hem vanaf het internet benadert. Je kan hem alleen niet zelf benaderen via je externe ip adres. De reden is, zoals Richard al zei, dat de livebox geen NAT-loopback ondersteunt.

Doordat de livebox niet echt in bridge mode staat, gebruik je nu nog steeds de nat van de livebox. Als je hem echt in bridge mode zou zetten (dan kun je je livebox dus o.a. niet meer pingen en heb je geen orange telefonie meer) dan zou de wan poort van je router jouw externe ip adres krijgen en zou je wel zelf ook op je web server kunnen komen. Blijkbaar ondersteunt jouw router wel nat-loopback, dat heb je namelijk al getest door via het wan adres van je router naar je http server te gaan.

Ok, dat is jammer.
Over bridgemode had ik al gelezen, maar aangezien ik telefonie erbij heb gaat dat niet door.

Bedankt, alles is nu duidelijk. Smile

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HTTP server achter Livebox + Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 Jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 Sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 Feb 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 Aug 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 Jul 2019