obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
draadloos achter livebox
jas21
hello,

net dit forum ontdekt, ben enthousiast, en zie direct hoe weinig ik weet.

Wil met nieuwe laptop draadloos gebruikmaken van livebox, die nu nog met draad alleen aan pc hangt. Heb van alle gelezen en bestudeerd. Is er iemand die me kan zeggen wat nu het beste is om te doen?
Een router is volgens mij niet nodig, enkel een accesspoint of een switch (is dat hetzelfde)?
Welk product is aan te raden?

Dank.
 
jan groen

Quote

pinnhead31 schreef:
je zou het wifi setje van orange kunnen nemen


maar daar moet je wel iedere maand voor betalen. Ik heb gewoon een draadloos accespoint aan de livebox gehangen. Werkt prima!
 
rrozema
Een access point is eigelijk alles wat je nodig hebt. Echter, van veel merken is een volledige router incl. wireless access point goedkoper en beter verkrijgbaar dan een access point van hetzelfde merk, simpelweg omdat de router meer verkocht wordt. Er staan hier op het forum meerdere voorbeelden genoemd van de beide methoden die je kunt gebruiken om zo'n router als wireless access point te gebruiken. Een goed startpunt voor informatie zijn de FAQ pagina's hier op het forum. Welk merk je moet nemen, verschilt per persoon aan wie je het vraagt. Ik kan je wel aanraden om voor een bekend(er) merk en type te gaan.

Een switch is een veredeld verdeelkastje zodat je meerdere utp kabels op elkaar aan kunt sluiten. De livebox heeft 2 utp poorten, daardoor kun je nu zowel je pc als je laptop bedraad aansluiten. Zou je nog een computer willen aansluiten, dan sluit je een switch aan op 1 van de beide utp poorten van de livebox en hangt vervolgens meerdere pc's aan die switch. Aan een switch hoef je (meestal) niets in te stellen. Een hub is vrijwel hetzelfde, alleen verdeelt een switch het verkeer beter dan een hub.
Gewijzigd door rrozema op 08 mei 2007, 23:32
 
jas21
Waarvoor dank!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloos achter livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Een IP camera draadloos aansluiten op een Zyxel VMG8324-B10A Zyxel meer apparaten aansluiten : 19 01 feb 2017
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Advertentie