obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox
Ubaghs
bestaande werkende setup:
fritzbox 7170 met voip en wifi 802.11 g / dhcp aan / SSID: ssid1
laptop via wifi op fritzbox
vaste computers via netwerk kabel op fritzbox

Nu hebben we een huawei hg655d ontvangen van online en ik wilde deze inzetten om de laptop via de wifi van de huawei aan te sluiten op het internet aangezien laptop en de huawei wifi 802.11 n hebben. ik wil de huawei via een netwerk kabel aansluiten op de fritzbox. kabel vanuit fritzbox LAN naar LAN poort op de huawei.

het lukt me om de huawei aan te passen naar de ip range van de fritzbox.
fritzbox 192.168.176.1 / 255.255.255.0 / DHCP aan / SSID: ssid1
huawei 192.168.176.2 / 255.255.255.0 / DHCP uit / DHCP relay aan / DHCP relay adres 192.168.176.1 / SSID: ssid2

Nou kan ik via de laptop bedraad naar de huawei internetten, ik krijg een dhcp adres. maar als ik de kabel uit de laptop trek en verbinding maak met ssid2 (draadloos wifi) dan krijg ik geen dhcp adres toegewezen maar een of ander vreemd nummer dat begint met 169...

als ik de laptop een vast ip adres geef voor de wifi adaptor, bijvoorbeeld: 192.168.176.3 dan werkt het wel en kan ik internetten. maar als ik de laptop meeneem naar mijn vriendin dan werkt die daar niet omdat er een verkeerd vast ip adres is ingevuld. ik wil graag een ip adres toegewezen krijgen via de dhcp. Hoe krijg ik die huawei ingesteld dat die via de wifi een dhcp ip adres van de fritzbox doorstuurt naar mijn laptop. lang verhaal maar ik hoop dat het duidelijk is.
Gewijzigd door I R Baboon op 09 september 2015, 23:37
 
Lutz
Dat onderwerp is al vaker langsgekomen. Volgens mijn inzicht kan dat niet: http://online.gebruikers.eu/forum/vie...rowstart=0

Probeer het volgende: Fritz!Box op lokaal IP adres 192.168.1.1 instellen en als DHCP range 192.168.1.51 t/m 192.168.1.120 instellen (deze range werkt bij mij betrouwbaar, ander ranges kunnen ook). Zet de Huawei op ip adres 192.168.1.10 met DHCP uit. Zet op de Fritz!box WLAN uit en op de Huawei aan.

Indien je geen port forwarding doet dan kan je ook alles met de Huawei doen. Ik zelf heb achter mijn Fritz!box, hangend in de meterkast, op de eerste verdieping gewoon een AP neergehangen en heb dekking in mijn hele huis.

Misschien werkt het bij jouw niet omdat de Huawei in een ander range zit?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Ubaghs
ik had gedacht om de huawei als AP te gebruiken, maar ik begrijp dat dat niet kan. jammer.
 
Ubaghs
Het is me toch gelukt om de Huawei (als access point) achter de Fritzbox aan te sluiten (met utp kabel LAN1 naar LAN1) en daarbij op de laptop draadloos (wifi) contact te maken met de Huawei en de laptop ontvangt een ip adres van de dhcp server van de Fritzbox.

Fritzbox met DSL aansluiting heeft de volgende instellingen:
IP adres: 192.168.176.1 / 255.255.255.0
DHCP staat aan ip range 192.168.176.10 - 50
WIFI 802.11 g staat aan
SSID naam: ssid1
WIFI security WPA2 met wachtwoord
VOIP instellingen

Huawei als access point:
BASIS --> WAN --> 1ste ADSL2+ aangevinkt (huawei aansluiten op dsl om te kijken welke bij jou actief is, misschien heb je wel vdsl)
BASIS --> WAN --> poortbinding: SSID1 aangevinkt
BASIS --> WAN --> verbindingstype: IP_BRIDGED
BASIS --> WAN --> DHCP transp. overdracht: aangevinkt

BASIS --> LAN --> IP adres: 192.168.176.2 / 255.255.255.0
BASIS --> LAN --> DHCP staat uit
BASIS --> LAN --> DHCP-relay staat aan
BASIS --> LAN --> DHCP-relay adres: 192.168.176.1 (idem als ip adres fritzbox)
BASIS --> LAN --> WAN interface: wan1_internet_b_atm1_8_35

BASIS --> WIFI --> WIFI 802.11 n staat aan
BASIS --> WIFI --> SSID naam: ssid2
BASIS --> WIFI --> WIFI security WPA2 met wachtwoord

In de bijlage screenshots van de Huawei instellingen
Ubaghs voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
Dat is mooi gevonden.
Ik had ook een beetje mee gewerkt, maar had niet de WAN interface ingeschakeld.
Beetje apart dat dit moet van de Huawei..Je hebt namelijk niets in de DSL poort zitten....

Nu rijst de vraag of ook VOIP werkt in deze config?
Dat zou helemaal ideaal zijn.

Ik maak van dit topic een sticky zodat het gemakkelijk gevonden kan worden.

THANX! Cheer
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
DurbaNite
Nu net gedaan met nog een huawei achter mijn huawei, en werkt prima. BEDANKT
 
FredF
Ik ga binnenkort op vakantie en was op zoek of een van de oude Online modems als repeater gebruikt kan worden.
Net uitgeprobeerd, dat wil met deze methode prima!
Hartelijk dank Ubaghs!!!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Advertentie