Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
Welke IP's????
|
|
R |
Geplaatst op 05 June 2007, 19:39
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 7 Lid sinds: 14 May 2007 |
Hai, ik heb een LB incombinatie met ergenic draadloos router. Wat ik nou graag wil weten is; hoe kom ik er achter welke IP's er via mijn LB/router toegang krijgen tot internet? alvast bedankt |
|
|
mesa57 |
Geplaatst op 05 June 2007, 19:53
|
![]() Activiteit ![]() » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Bedoel je dit : http://www.myip.nl/ ? |
|
|
Richard |
Geplaatst op 06 June 2007, 00:32
|
![]() Activiteit ![]() » Maastricht Berichten: 2179 Lid sinds: 03 Apr 2006 |
Quote hoe kom ik er achter welke IP's er via mijn LB/router toegang krijgen tot internet? Volgens mij wil hij weten welke pc's van het eigen netwerk toegang krijgen tot internet via de LB/router. Maar ik vraag me eerder af waarom je dat wilt weten R. Weet je zelf dan niet welke pc's op je LB/Router zijn aangesloten? Misschien als je vertelt wat je precies wilt doen dat we beter kunnen helpen. Greetings, Richard.
|
|
|
spatieman |
Geplaatst op 07 June 2007, 11:55
|
![]() Activiteit ![]() » kerkrade. » Internet » Huawei HG655D Berichten: 156 Lid sinds: 17 Mar 2007 |
intern gebruik je LB 192.168.1.x je wireless zal volgens mij 192.168.0.x kijk niet raar op als je toch op internet komt, want je wireless doos trekt zich niets aan van de ip range van de LB. je hebt dan een "onzichtbare" gateway. |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 07 June 2007, 16:02
|
![]() Activiteit ![]() » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Quote spatieman schreef: intern gebruik je LB 192.168.1.x je wireless zal volgens mij 192.168.0.x kijk niet raar op als je toch op internet komt, want je wireless doos trekt zich niets aan van de ip range van de LB. je hebt dan een "onzichtbare" gateway. ??? nee hoor, wireless krijgt ook gewoon 192.168.1.x. Alleen met heel oude firmware (meer dan 2 jaar terug) in de livebox werd een andere ip range gebruikt voor wireless clients als voor bedraad aangesloten clients. Tegenwoordig krijgen ze allemaal een adres uit de 192.168.1.10 - 50 range. Even zo krijgen alle via usb en bluetooth aangesloten clients een adres uit diezelfde range. De livebox heeft alle aansluitingen gebridged tot 1 logische poort eth0 en presenteert zichzelf op alle fysieke poorten (behalve de WAN poorten, zoals mer0) met het adres 192.168.1.1. Dit heeft het grote voordeel dat je nu veel gemakkelijker bijvoorbeeld vanaf je draadloze laptop bij je bedraad aangesloten pc kunt komen. Alle protocollen die gebruik maken van broadcasts werken nu tussen alle apparaten aangesloten op de livebox, ongeacht hoe die apparaten zitten aangesloten. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke IP's????', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
welke keuze? online+ tv of toch blijven bij Telfort | Huawei configuratie en problemen | : 4 | 02 Oct 2016 |
Welke modem ga ik krijgen voor 30 Mb/s-3 Mb/s Supersnel | Algemeen | : 2 | 23 May 2014 |
Welke snelheid zal ik halen max ? | Snelheid | : 26 | 20 May 2014 |
[HELP!]Welke instelling hoort bij welk abonnement voor mijn eigen router / modem? | Frequently Asked Questions | : 17 | 20 May 2013 |
Welke DECT telefoon op Online | Eigen modem meer apparaten aansluiten | : 1 | 21 Dec 2009 |