Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
|
Bekabeling in huis na ISRA punt
|
|
| jac |
Geplaatst op 11 June 2007, 10:00
|
|
Activiteit ![]() Berichten: 15 Lid sinds: 08 Apr 2007 |
Ik weet dat er al veel over bekabeling i.c.m. het ISRA punt is geschreven, maar ik heb toch een vraag: Ik ben een paar dagen geleden verhuisd naar een huis waarin vanuit de meterkast UTP kabel (KISS-systeem) naar iedere kamer in huis is aangesloten. Zowel data als telefoon gaat via de UTP kabel. Op dit moment heb ik even de Livebox naast de computer neergezet en met een standaard plat twee-aderig telefoonsnoer aangesloten op een telefooncontactpunt welke zelf middels een UTP kabel van ongeveer 15 meter is aangesloten op de verdeler in de meterkast en daarna weer met een plat telefoonsnoer van 1 meter op het ISRA punt. Bij elkaar heel wat meters en stekkerverbindingen. Ik zit op bijna 1500 meter van de ADSL centrale en heb een Intrainsnelheid van DOWNLOAD 12192 en UPLOAD 1020. Nu schijnt UTP kabel minder signaalverlies te hebben dan gewoon telefoonsnoer maar toch vraag ik mij af of er nog snelheidswinst van betekenis te boeken is als ik de LIVEBOX in de meterkast plaats? Wie heeft hier ervaring mee? Groet, Jaco. |
|
|
|
| mesa57 |
Geplaatst op 11 June 2007, 11:16
|
|
Activiteit ![]() » @localhost Berichten: 1194 Lid sinds: 01 Dec 2006 |
Ik begrijp dat bij het KISS systeem de modem bij de verdeler geplaatst zou moeten worden. Daarachter een switch zodat in principe je op iedere data aansluiting in je huis kunt inpluggen voor internet. |
|
|
|
| jac |
Geplaatst op 11 June 2007, 11:26
|
|
Activiteit ![]() Berichten: 15 Lid sinds: 08 Apr 2007 |
Quote mesa57 schreef: Ik begrijp dat bij het KISS systeem de modem bij de verdeler geplaatst zou moeten worden. Daarachter een switch zodat in principe je op iedere data aansluiting in je huis kunt inpluggen voor internet. Klopt helemaal. Volgens de regeltjes van Hager (leverancier KISS) moet een garantiedealer dat aansluiten, maar dat kost belachelijk veel, dus zelf aansluiten, al is dat wat puzzelen om in de verdeler de juiste UTP setkker te vinden: stuk of tien aanwezig.... Jaco |
|
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
| Spring naar forum: |
|
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bekabeling in huis na ISRA punt', te verwijzen!
| BBcode: | |
| HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
| Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
|---|---|---|---|
| Locatie isra onbekend | Helpdesk | : 6 | 13 Feb 2015 |
| Verbinding maken tussen ISRA en modem. | Algemeen | : 2 | 31 Jan 2015 |
| Geen ISRA aansluiten maar wel betalen | Klacht over Online | : 12 | 29 Jan 2015 |
| ISRA Punt niet te vinden | Onopgeloste aangemelde problemen bij Online | : 9 | 19 Aug 2011 |
| ISRA problemen | Opleveringsproblemen | : 5 | 12 Dec 2010 |