Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Webmail Orange niet goed beveiligd!
Wout

Webmail Chello, Orange, Planet Internet, Tiscali, Tele2 en 12Move niet goed beveiligd!

Beveiligingsonderzoeker Martijn Brinkers is een ware plaaggeest voor Nederlandse internetproviders. De Izecom werknemer heeft de afgelopen jaren uitgebreid de webmail van verschillende aanbieders onderzocht, vaak met schokkende resultaten. Zo bleek eind vorig jaar dat de webmail van Chello, Orange, Planet Internet, Tiscali, Tele2 en 12Move niet goed beveiligd was, waardoor een aanvaller andermans e-mail kon lezen en e-mailinstellingen wijzigen. Bij Het Net en Xs4all werden ook problemen aangetroffen, daar kon via een geprepareerd mailtje tijdelijk op de webmail van een abonnee worden ingebroken.

Bron en verder lezen op; http://www.security.nl/article/16243/1

Ben benieuwd naar de reacties van de ISP's. Met name wat er gedaan word om de webmail beter te beveiligen!

Edit: Link verbetert (Richard)
Gewijzigd door Richard op 21 June 2007, 16:47

Richard
Klaarblijkelijk heeft security.nl zijn zaakjes ook niet goed op orde, op het moment dat ik dit schrijf is die website niet bereikbaar.Smile

Greetings, Richard.

Richard
Oeps... ik moet nogal moe geweest zijn dat ik dat overzien heb. Bedankt!Cool
Greetings, Richard.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Webmail Orange niet goed beveiligd!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 Feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 Jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 Jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 Nov 2019
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 Sep 2019