Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Geen internetverbinding door afwijkende DNS waarde
mesa57
Die dns server staat geregistreerd op een Taiwanees bedrijf :

inetnum: 168.95.1.0 - 168.95.1.255
netname: HINET-NET
descr: Chunghwa Telecom Data Communication Business Group
descr: Taipei Taiwan
country: TW

Ik vind het net als rrozema raar. Waar komt dat adres vandaan ?
Toch geen virus / spyware hoop ik .....

Tiger

rrozema schreef:
Ok, je hebt de stekker uit de computer gehaald. Dat moet ook wel, he? Je zei al dat je geen netwerk had. Cool. Ik wou het toch even zeker weten. Bij deze dus. Dank je wel dat je het toch even geprobeerd hebt.

Toch blijft het vreemd dat de dhcp server in jouw livebox blijkbaar niet altijd de juiste gegevens afgeeft. Of er staat software op je pc die iets vreemds met de tcp-ip instellingen doet. Maar goed, dat blijft gissen. Ik kan je verder niet helpen, ben ik bang.

@rrozema, in elk bedankt voor je hulp en duidelijke uitleg .

Groeten Tiger

Tiger

Tiger schreef:

rrozema schreef:
Ok, je hebt de stekker uit de computer gehaald. Dat moet ook wel, he? Je zei al dat je geen netwerk had. Cool. Ik wou het toch even zeker weten. Bij deze dus. Dank je wel dat je het toch even geprobeerd hebt.

Toch blijft het vreemd dat de dhcp server in jouw livebox blijkbaar niet altijd de juiste gegevens afgeeft. Of er staat software op je pc die iets vreemds met de tcp-ip instellingen doet. Maar goed, dat blijft gissen. Ik kan je verder niet helpen, ben ik bang.

@rrozema, in elk bedankt voor je hulp en duidelijke uitleg .

Groeten Tiger

Wat mij betreft mag hier een slotje op, over en sluiten.

Groeten Tiger

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internetverbinding door afwijkende DNS waarde', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 Jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 Apr 2020
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 Feb 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 Jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 Jan 2020