obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Downstream wordt steeds lager.
nightwing
Ik ben vandaag eindelijk eens gebeld geworden door de technische dienst van wanadoo. Hun beweren dat er niets mis is met mijn aansluiting. Moest het wel vrij houden van virussen en spyware. Waarom is mijn snelheid dan nu:


Status ADSL-lijn Downstream Upstream
Verbonden 7744 Kb 980 Kb


Gek wordt ik hiervan, eerst haalde ik nog ruim een downstream van 10000 Kb. Nu heb ik dit dus. En wanadoo beweert dat dit mijn beste snelheid is die ik kan halen. Ik wordt hier zo moedeloos van. Wie kan mij helpen zodat ik mn snelheid weer wat hoger krijg ???

Optimizer heb ik al geprobeerd, dit mag allemaal niets uithalen. Ik blijf mn lifebox maar proberen te resetten in de hoop dat ik mn snelheid weer op het oude krijg. Hopend op een goeie tip.


Alvast bedankt.Frown
high speeds will never end.........
 
Puma
hier precies het zelfde. eerst ruim 13.4 mbit en nu haal ik 11000 niet eens ShockSad
 
johnEnschede
De upload en download waarden heb je die opgevraagd via het configuratiescherm van de livebox of op een andere manier?
 
Puma
via de livebox menu. hoezo? maar via telnet is het zelfde.
 
johnEnschede
@Senoer:Het is ook mogelijk om up/down aan de PC kant te meten.
Via telnet eo GUI moet dezelfde resultaten opleveren.

@Nightwing: Hoe heb jij up/down gemeten?

Wanneer via config. livebox dan is het probleem het modem of voor het modem.
Kun je eens kijken welke versie firmware de livebox heeft?
Gewijzigd door johnEnschede op 09 mei 2006, 22:13
 
nightwing
Ik meet de downstream gewoon via het menu van de lifebox zelf. Alles is naar mijn mening goed aangesloten, heb het korte kabeltje gebruikt dat bij het pakket kwam. Die lijkt me kort genoeg. Ook mn isra punt ziet er goed uit. Geen vreemde kabeltjes ofzo. Gewoon via de wandcontactdoos in de woonkamer. Dat is ook het hoofdpunt. Tis gewoon vreemd, nadat ik toen moest resetten met de lifebox is mijn snelheid omlaag gegaan. Nu probeer ik gewoon te resetten in de hoop dat ik mijn oude snelheid weer krijg. En de helpdesk van wannadoo doet ook gewoon niets. Die sturen me van het kastje naar de muur. Ik heb nu genoeg geld over de balk gegooid door steeds te bellen naar de helpdesk. Vandaar dat ik hier hulp vraag.



*toch nog een ander vraagje tussendoor. Ik hoor steeds verhalen over het feit dat je beter zonder de wanadoo software kunt aansluiten. Waarom is dat ?

En zou het ook helpen als ik het telefoonkabeltje inkort ?
Alvast bedankt voor de hulp.


Groetjes:


NightWing Wink
Gewijzigd door nightwing op 10 mei 2006, 20:21
high speeds will never end.........
 
nightwing

Quote

nightwing schreef:



*toch nog een ander vraagje tussendoor. Ik hoor steeds verhalen over het feit dat je beter zonder de wanadoo software kunt aansluiten. Waarom is dat ?

En zou het ook helpen als ik het telefoonkabeltje inkort ?
Alvast bedankt voor de hulp.


Groetjes:


NightWing Wink




Iemand ??Frown
high speeds will never end.........
 
Wanabo
Ik heb zoiets al een keer geroepen.

Als je verbinding maakt tussen de LiveBox en je PC m.b.v. een LAN kabel, dan heb je die installatie cd helemaal niet nodig. In 99 van de 100 gevallen staat je LAN verbinding van de pc op DHCP oftewel automatisch een ip adres verkrijgen. Zodra je de livebox aan hebt staan geeft deze een ip aan je pc. (Livebox heeft intern een dhcp server) (wel ff pc opnieuw opstarten) Als je nu in de adresregel van de internet explorer het ip nummer van de livebox intikt krijg je het configuratiescherm. http://192.168.1.1/

Maar hier maar een favoriet van en je bent klaar! Desnoods kopieer je die favoriet naar je buroblad zodat je net als bij de installatie cd een klikbaar pictogrammetje op je buro blad hebt staan.

De installatie cd veranderd allerlei instellingen, welke weet ik niet precies omdat ik de cd niet gebruikt heb.

Maar volgens mij brand (=merken) ie de Internet Explorer met een Wanadoo logo, veranderd ie registry instellingen, zet de homepage op Wanadoo. Allemaal zooi waar ik geen baat bij heb.

Wie wel de cd gebruikt heeft en veranderingen bespeurt heeft graag melden

Van nieuwe hardware installeer ik nooit de bijbehorende cd, behalve handmatig de bijbehorende driver. Ik wil geen plaatjes bekijken via de software van Canon, (nieuwe printer gekocht) daar gebruik ik Irfan View uitstekend freeware programma) voor. Bijgeleverde software levert m.i. alleen maar problemen op, niet alleen softwarematig maar ook om veiligheidsredenen. Dit soort software probeert altijd naar huis te bellen om de baas te laten weten dat het in gebruik is (in het gunstigste geval).
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
nightwing
En als ik het telefoonkabeltje inkort dat van de wandcontactdoos naar de livebox gaat, zou dat ook wat kunnen helpen ? Ik hoor verhalen van wel. Zou het dan echt iets uitmaken ?Shock
high speeds will never end.........
 
Tiger

Quote

nightwing schreef:
En als ik het telefoonkabeltje inkort dat van de wandcontactdoos naar de livebox gaat, zou dat ook wat kunnen helpen ? Ik hoor verhalen van wel. Zou het dan echt iets uitmaken ?Shock


zelf heb ik al geprobeerd met het bijgeleverde kabeltje van 30 cm, die van 3 mtr, en een van 7.5 mtr en het resultaat was hetzelfde dus geen verschil ik hoop dat je wat aan dit antwoord hebt.

Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Downstream wordt steeds lager.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl Algemeen : 3 23 mei 2018
Internet valt steeds weg Zyxel configuratie en problemen : 21 15 mei 2017
Advertentie