obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
FTP Server achter livebox en Router
Reflex
Vraagje aan iemand die het voor elkaar heeft gekregen om zijn FTP server achter de livebox benaderbaar heeft gekregen. Hoe heb je dit gedaan....?

Mijn setup: LB (DHCP) => Linksys Router (switch/WLAN access point) op 192.168.1.100 => FTP server 192.168.1.21

Geprobeerd: port open zetten (niet 21 gebruiken want die is voor de LB zelf) dus 192.168.1.21:2121. Port 2121 forwarden naar de FTP server. Test: FTP server is intern op: ftp://192.168.1.21:2121 te bereiken en werkt goed. Extern getest via vrienden en werkt niet.....
Portscan op: 2121 van buiten en staat open

Kortom... probleem in Livebox...? Gezocht op google/tweakers, maar zonder resultaat.

Graag advies/tip/hulp!

PS: ik wil niet mijn LB in bridgemode zetten en de linksys als DHCP(dan werkt telefonie nl niet meer)
Gewijzigd door Reflex op 21 mei 2006, 15:46
 
Richard
Ik heb mijn FTP server werkend, maar gewoon op poort 25.

Geen idee hoe jouw Linksys is aangesloten, maar goede kans dat je ook in de linksys een portforward moet geven van poort 2121.

Wat je ook kunt doen is ALLE poorten forwarden (udp en tcp) van de livebox naar het modem. Dan heb je ook een soort van bridgemode zonder dat ie in bridgemode staat.
Alle verkeer word dan doorgestuurd naar je Linksys en dan laat je die gewoon de routing doen dus maak je in de Linksys ook je portforwarding.

Poortforwarding in de Livebox moet je dan zetten NAAR het ip adres van je Linksys router, en dan poort "van poort" 1 "tot poort" 65535.
Dat moet je doen voor TCP en voor UDP. Klaar.

Greetings, Richard.
 
Reflex
Als de Linksys niet als DHCP staat dan hoeft er toch niks geforward te worden/die firewall staat dan uit? En hoef je toch niet 2x alle port forwards in te vullen...? (in linksys en in LB )

In de huidige setup (zie 1e post) an ik wel via my externe ip mijn IP cam op interne netwerk bereiken door portforward alleen in de LB.
http://MY.EXT.IP:8080 dat werkt

Voor FTP gaat er iets niet goed.... heeft dit met passive connecties te maken?

BTW: hoe heb je je FTP setup aan de praat gekregen?
Gewijzigd door Reflex op 23 mei 2006, 21:15
 
Richard
Het ligt er maar aan hoe je die Linksys aan de praat hebt gekregen.
Als hij op de WAN poort is aangesloten van de Linksys en je gebruikt binnen de LAN van de linksys de zelfde ip range van de Livebox, dan kan het wel, vermits de routing van de interne range ook goed ingeregeld is.

Ik weet niet wat je bedoeld met de FTP setup aan de praat krijgen of liever gezegd wat je daar van weten wilt.
Ik draai er een linux doos achter en forward alle poorten van de livebox door. De linuxmachine regelt routing en firewalling.
Maar zonder passive connecties komt er bij mij ook niemand op. Dus als je die nog niet aangemaakt c.q. geactiveerd hebt, dan zou dat wel eens de oplossing van je probleem kunnen zijn.

Greetings, Richard.
 
Reflex
Dank voor je hulp so far!

Ik zal het iets beter toelichten:

Mijn linksys is ingesteld als switch (geen router en geen DHCP) dat doet nl. de LB ip 192.168.1.1. (Linksys heeft eigen ingesteld ip: op 192.168.1.100).

Van de LB naar de switch loopt een kabel (LB eth0 => Linksys LAN poort1) WLAN port wordt niet gebruikt. Mijn FTP server zit op LAN poort2 in de linksys.

Intern werkt het prima, via ftp: Ik heb port 2121 op de LB geopend en geforward naar het interne ip van de ftp server die draait op port 2121.

Vraag 1: Doet de firewall /port forwarding van de router nog wat in "switch mode"...?
Vraag 2: Waarom werkt het FTP verkeer van buiten niet?
Vraag 3: Welke poorten in de LB moeten evt nog meer open voor passive/active ftp...?
Gewijzigd door Reflex op 23 mei 2006, 21:26
 
Richard
Om het duidelijk te houden antwoord ik in dezelfde vorm als de vraagstelling.

Antwoord 1: portforwarding niet. Firewall normaliter ook niet, maar voor alle zekerheid kun je hem beter uitschakelen. Normaliter is switchmode ook switchmode en is er voor de rest geen werking op de switchpoorten.

Antwoord 2: Dat kan te maken hebben met passive ftp. Dat zou je eens kunnen proberen. Hiervoor heb je ook passive ftp poorten nodig die je dan zowel in je ftp serverconfig alsook als forward zult moeten aangeven.

Antwoord 3: Dat mag je zelf bepalen. Een 5tal poorten is al genoeg. Ik heb zelf momenteel bijv. iets van poort 2000 t/m 2005 geforward als passive ftp poort. Maar het gaat er om wat je ftpserver configuratie accepteert c.q. toelaat als passive poorten. Als daar geen beperking op is, dan heb je zelf de keuze. Ik zou dan wel een keuze maken boven poort 1024 en niet onder de 1024 gaan.

Hopelijk kom je hiermee weer een stukje verder.
Gewijzigd door Richard op 24 mei 2006, 18:53
Greetings, Richard.
 
Jerooney
Ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde probleem. Mijn situatie is als volgt:


Vanaf de Livebox heb ik een utp kabel lopen naar mijn SMC broadband router (ivm met draadloze verbinding) naar de WAN aansluitling. Al mijn computers zitten op deze SMC router aangesloten en op 1 van deze computers heb ik een ftp server draaien. Mijn huidge configuratie is als volgt:

De server probeer ik te gaan laten draaien op poort 3126 met passive mode tussen de 50005 en 50015

Ik heb in de Livebox de volgende poorten zowel TCP als UDP open gezet:

3125
3126
50005 t/m 50015

Ditzelfde heb ik gedaan in de SMC router.

Intern kan ik zowel door het "livebox ip" te gebruiken of het "SMC ip" te gebruiken contact maken met mijn ftp server en dat van alle verschillende computers af. Alleen van buiten af is het niet mogelijk om mijn server te bereiken.

Het vreemde is dat het wel lukte toen iemand gebruik maakte van flashget site explorer (dit leverde wel een passive probleem op) maar met een standaard programma als flashfxp krijg ik steeds connection refused.

Ik heb geen idee meer wat er aan de hand kan zijn, Iemand suggesties en hopelijk kan dit ook Reflex verder helpen.
Gewijzigd door Jerooney op 25 mei 2006, 01:31
 
Richard
Nou, probleem is hier dat jullie aansluitingen anders zijn.
Reflex gebruikt alleen de switchpoorten.
Jij gebruikt de router echt als router, via de wan poort dus en dat maakt er een geheel andere situatie van, namelijk dubbele forwarding en daar kan het mis gaan.
Ligt er ook aan hoe je de poorten in de Livebox open gezet hebt.
Heb je ze geforward naar het wan-poort ip adres van de smc router?

Greetings, Richard.
 
Jerooney
zonder dit topic helemaal te hijjacken...

ehm ja ik heb de poorten geforward naar het wan ip.
 
Richard
Misschien kunnen we het dan toch beter in een apart topic bespreken.
Je moet dubbele portforwards gaan maken. Misschien zelfs de Livebox forwards niet eens naar het wan ip van de router maar zelfs naar het interne pc ip.
2 routers achter elkaar is altijd een stuk lastiger als je ze echt als router gebruikt.
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP Server achter livebox en Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Advertentie