Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
livebox valt weg
|
|
traxion |
Geplaatst op 09 January 2008, 17:58
|
Activiteit Berichten: 6 Lid sinds: 05 Oct 2007 |
hey, ik zit met een best wel irritant probleem elke uur ongeveer valt mijn internet weg, dit probleem heb ik sinds 3 dagen en daarvoor heb ik 6+ maanden niks aan mijn netwerk/instellingen veranderd. als mijn internet weg valt kan ik nog wel de livebox connecten (192.168.1.1) en volgens diensten => Internetverbinding zou ik gewoon internet moeten hebben. de livebox is gewoon standaard ingesteld met een paar poorten open (forward). heeft iemand anders dit probleem ook of heeft iemand een oplossing hiervoor? alvast bedankt Traxion |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 09 January 2008, 20:05
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Er kunnen diverse redenen zijn waardoor de verbinding weg valt. Echter, omdat je schrijft dat je de livebox (192.168.1.1) nog wel kunt bereiken, kunnen we een flink aantal daarvan al wegstrepen. Wat doet het @-lampje wanneer je geen internet meer hebt? aan = verbinding met de centrale + verbinding met de server, snel knipperen = verbinding met de centrale, maar geen verbinding met de server, langzaam knipperen = geen verbinding met de centrale. Wat de oorzaak wel zou kunnen zijn is a) een defecte livebox/voeding of b) storing op je telefoonlijn. Voor beide oorzaken is het vreemd dat ze zonder wijziging van jouw kant ineens sinds 3 dagen optreden, maar het is niet onmogelijk: liveboxen en hun voedingen staan er om bekend dat ze soms zomaar na een tijd stuk kunnen gaan en er zou ergens tussen de centrale en jouw huis een stuk grond verzakt kunnen zijn waardoor jouw telefoonlijn geknakt is (is er recent bijvoorbeeld misschien graafwerk in jouw buurt verricht?). Een defecte livebox kun zelf je controleren door een andere livebox aan jouw lijn te testen (misschien kun je er een van een van je buren, vriend of familie lenen?). Je kunt ook de helpdesk bellen en afwachten of ze genegd zijn om je een nieuwe te sturen. Je bent dan in elk geval veel duurder uit plus het gaat lang duren. Storing op je lijn kun je zelf bijna niet controleren, tenzij je nog een kpn aansluiting hebt: dan kun je storing mogelijk horen via je telefoontoestel als je deze tijdelijk rechtstreeks op het hoofd aansluitpunt aansluit, i.p.v. de livebox. Als je geen kpn lijn meer hebt, kun je enkel Orange of KPN vragen om een lijnmeting uit te voeren op jouw lijn. Als je dit al voor elkaar krijgt, dan duurt het echter ook meerdere dagen om het gedaan te krijgen. |
|
|
traxion |
Geplaatst op 09 January 2008, 21:04
|
allereerst bedankt voor de reacties ik zal eens naar de lampjes kijken als het internet het niet doet, natuurlijk heb ik net de stroom aan/uit gezet zodat ik weer internet heb. graafwerkzaamheden zijn er zat in de buurt, ik woon namelijk in Eindhoven en daar zijn ze overal aan het graven en bouwen, dus dat kan het zijn maar dan zou iedereen er last van moeten hebben en aangezien ik het eerst uur wel internet heb lijkt mij dat niet het probleem. ik ken eigenlijk niemand met een livebox uit mijn omgeving dus een livebox lenen is geen optie. de helpdesk bellen wil ik eigenlijk zolang mogelijk voorkomen want ik heb niet echt positieve ervaringen met de helpdesk... daar zal ik het verder maar niet over hebben. ja, ik heb gisteren de livebox opnieuw ingesteld. eerst heb ik via de livebox software (192.168.1.1) de livebox gereset (standaard functie). opdat moment zijn mijn instellingen allemaal gereset naar de standaardinstelling, dat is volgens mij dezelfde reset als de resetknop inhouden. daarna heb ik 7 poorten open gezet en verder alle instellingen standaard gelaten. |
|
|
rrozema |
Geplaatst op 10 January 2008, 06:24
|
Activiteit » Delft, 2191 meter vanaf Dt-Vhf Berichten: 2800 Lid sinds: 19 Feb 2006 |
Je lijn hoeft niet doorgestoken te zijn bij graafwerkzaamheden. Een verzakking waardoor er een knikje in de kabel is gekomen kan genoeg zijn om een slechte verbinding te veroorzaken. Dan heb je dus nog wel verbinding maar er zit veel storing op. En voor wat betreft het testen van een andere livebox: OPROEP AAN ALLE LEZERS: "WIE WOONT ER IN EINDHOVEN EN IS BEREID TRAXION TE HELPEN DOOR MET ZIJN LIVEBOX EVEN NAAR TRAXION'S HUIS TE KOMEN? JE KRIJGT ER EEN VRIEND VOOR TERUG." Stuur traxion even een prive bericht voor het adres... |
|
|
traxion |
Geplaatst op 10 January 2008, 16:57
|
vandaag heb ik (nog) geen last gehad van de livebox als hij weer problemen geeft zal ik het hier melden |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox valt weg', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Internet valt steeds weg | Storing | : 4 | 18 Nov 2019 |
Fritzbox 7390 valt steeds weg | Eigen modem configuratie en problemen | : 8 | 03 Aug 2019 |
internet valt weg | Storing | : 2 | 27 Jan 2019 |
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit | Storing | : 6 | 02 Dec 2018 |
Wifi verbinding valt weg | Algemeen | : 1 | 12 Jan 2018 |
Advertentie