Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Nummer portering (wil ik NIET)
nukie
Ik wil gewoon bij Wanadoo blijven (zit ik al 2 jaar). En wil graag mijn KPN telefoonaansluiting opzeggen. Dat tel. nummer van KPN wil ik kwijt. Resultaat: Wanadoo tel nummer (die niemand weet en ik wordt niet meer gestoord tijdens het eten, internetten, peopen, gamen, seksen, niks doen, etc.)

Heeft iemand dat al voor elkaar gekregen. KPN werkt niet mee en Wanadoo schijnt het niet te kunnen.

Iemand anders?

Richard
Ik ben bang dat je te gemakkelijk denkt Deebee, want normaliter hoeft kpn je nummer maar van de lijn af te halen, maar KPN gaat dan mauwen dat dit niet mogelijk is en je een adsl-only lijn moet gaan nemen.

Daarvoor moet de boel dan eerst afgebroken worden en dan weer aangesloten. Onzin natuurlijk, maar zo zijn ze nu eenmaal.

De enige optie die ik zie is die wat Liberty noemt, dus een samenspel tussen Orange en KPN dan zou het wel moeten lukken.

Greetings, Richard.

nukie
Nou ik had dus al met de helpdesk van orange gebeld. En van kpn. En van orange. En van kpn.
Theoretisch en technisch is het natuurlijk een fluitje van een cent. Nou alleen de goede wil nog.
Om je kpn nummer te dumpen, moet je je lijn opzeggen. Dit betekent dan natuurlijk ook dat je Internet niet meer werkt. Zo werken die oude monopolisten nu eenmaal. Vervolgens moet je orange dus ook opzeggen want anders betaal je voor niks. Hierna kan ik direct weer een orange abootje nemen, maar dan zonder tussenkomst van de kpn. (Van mijn zijde dan.)
Of je kan de kpn lijn over laten nemen door orange, maar dan verlies je je orange nummer en wordt je kpn nummer geporteerd. Resultaat: geen kpn meer maar alles betalen aan orange. Maar wel een (geheim, ja!) nummer dat door elk callcenter wordt gebeld.
Moeilijk, moeilijk.
Ik denk dat ik aan het einde van mijn contract gewoon lekker alles opzeg en dan over ga naar Alice. Is tenminste een lekker wijf en maakt gebruik van BBNed...

Richard

Om je kpn nummer te dumpen, moet je je lijn opzeggen. Dit betekent dan natuurlijk ook dat je Internet niet meer werkt. Zo werken die oude monopolisten nu eenmaal.

Ja da's wat ik ook al schreef.Smile

Als ik jou was zou ik gewoon mijn KPN laten overzetten naar Belbudget, dat scheelt in elk geval in abokosten als je dat tenminste nog niet hebt.
Dan kun je nadien inderdaad overstappen naar Alice of Telfort ofzo.

Greetings, Richard.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nummer portering (wil ik NIET)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 Feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 Jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 Jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 Sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 Jul 2019
Advertentie