obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Livebox + telefoon (telefoon maakt rare geluiden, doet het niet)
remichi
ik heb orange adsl. vandaag heb ik livebox gekregen om ook telefonie te kunnen gebruiken.

dacht altijd dat je met livebox wireless kon gaan, maar daar schijn je weer een extra kaart voor nodig te hebben. maar dat terzake. internet doet het wireless met mijn oude router eraan.

nu heb ik de telefoon rechtstreeks op de livebox aangesloten met een standaard telefoon kabel. Als ik hoorn oppak, hoor ik normale toon maar om de zoveel seconden een biep. Verder als ik een nummer probeer te bellen lukt dit niet. wat doe ik verkeerd??

ik begin de livebox en orange telefonie nu al een beetje te haten, moet snel beslissen, misschien kan ik alles nog wel terug sturen zonder verdere verplichtingen.
 
remichi
als ik de hoorn opneem hoor ik om de paar seconden toet,toet tuut. als ik een nummer intoets en bel word het geluid erg zacht en hoor ik nog steeds de tuut tuut tuut toon.

verder heb ik het probleem dat constant mijn wifi verbinding wordt verbroken. hoe kan dit?? ik begin het lichtelijk irritant te vinden dat steeds als ik een website in typ het lang duurt om te laden en uiteindelijk can't find the page wordt weergegeven.
 
remichi
zijn er meer mensen die eerst de speedtouch gebruikten, zijn overgestapt op de livebox en hebben gemerkt dat de internet verbinding erg langzaam is en erg vaak wegvalt bij de livebox??

zoals ik al eerder zei, ik begin me er echt aan te irriteren, en zou niet weten hoe ik het moet oplossen. zit eraan te denken om de livebox weer terug te sturen en dan maar zonder vast telefoonnummer werken.

ik heb een oude e-tech router aan mijn livebox hangen voor wireless, zou dit er mee te maken kunnen hebben? met de speedtouch doet de e-tech router het prima.
 
SoNiC
Je livebox kan inderdaad draadloos.. hier heb je een extra kaartje voor nodig.. deze kan je huren bij orange of zelf aanschaffen.
over het algemeen passen de PCMIA kaarten van linksys goed.

Jou E-tech is waarschijnlijk een router en de livebox ook.
dus je hebt nu een router achter een router staan

zet de dhcp server van de e-tech uit.. zet hem in de range van de livebox box,, wel buiten de dhcp range.. dus bijvoorbeeld : 192.168.1.51

kabel vanuit de livebox in de ethernet poort van de E-Tech (dus niet de wan poort)

nu heb je de e-tech gedegradeerd tot draadloze switch

Succes!
 
remichi
bedankt voor het advies. zoiets dacht ik al, maar ik ben geen ster met de e-tech router. ik krijg niet eens fatsoenlijk wep beveiliging geinstalleerd. (meestal lukt verbinding met wep een keer maar als ik pc herstart doet internet het niet meer. krijg ik "can't find page")

maar even terug naar de livebox....

-hoe stel ik dat in op de e-tech?
als livebox met kabel in ethernet poort van e-tech, en ik typ 192.168.1.1 dan kom ik in livebox setting en niet in e-tech.

moet ik mijn e-tech configureren als hij aan de speedtouch zit? dan kom ik er namelijk wel in.

ik ga in ieder geval maar eens wat proberen, proberen kan geen kwaad denk ik.
 
rrozema
de e-tech heeft hetzelfde adres 192.168.1.1 als de livebox? Dat moet je veranderen:

- pak de handleiding van je e-tech router of zoek 'm op: http://www.e-tech.nu/. Zoek uit hoe je het LAN adres verandert.

- geef je pc een vast ip adres (bijv 192.168.1.51)
- sluit een netwerk kabel aan tussen jouw pc en de e-tech
- haal de netwerk kabel tussen de e-tech en de livebox los
- ga nu met internet explorer naar 192.168.1.1.
- verander het LAN adres van je e-tech naar bijv. 192.168.1.9
- waarschijnlijk kun je nu niet meer in het configuratie scherm verder.
- open het configuratie scherm van je e-tech op het nieuwe adres: http://192.168.1.9.
- sluit de kabel tussen de livebox en de e-tech weer aan
- zet de ip instellingen van je pc weer terug op 'automatisch verkrijgen'

Je kunt nu naar http://192.168.1.1 voor het configuratie scherm van de livebox en naar http://192.168.1.9 voor het configuratie scherm van de e-tech.
 
remichi
bedankt allemaal. het werkt. internet doet het en ook de telefoon.

kreeg vandaag een reclame foldertje van paradigit met een wireless card van sitecom erin. 54 mbps draadloze pc-card van sitecom, 4,95 euro. is deze geschikt om in de livebox te monteren om zo wireless via de livebox te krijgen? dan kan ik mijn oude e-tech router namelijk ertussen uit halen.

las ergens dat niet alle wireless kaarten geschikt zijn voor de livebox.
graag jullie advies, dan ga ik hem misschien halen, voor dat geld....
 
rrozema
niet gaan kopen, die werkt geheid niet.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox + telefoon (telefoon maakt rare geluiden, doet het niet)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Advertentie