Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
meegeleverd aansluitmateriaal LB op ISRA wazig
difrosti
Deze week mijn LB ontvangen. Hierbij zaten twee kastjes (een telefoonaansluitdoos en een reserveaansluitpunt). Ter voorbereiding heb heb ik alvast de grijze kabel uit mijn isra doorgeknipt om vervolgens de aansluitdoos daarop aan te sluiten. Het reserveaansluitpunt heb ik aangesloten op de bestaande bedrading door mijn huis.

Probleem:
Beide dozen kun je verbinden met zo'n utp-achtige telefoonstekker. Als ik dat doe, dan heb ik wel internet maar geen telefoon!

Als ik de meegeleverde telefoonstekker gebruik vanuit de reservedoos en in het 'stopcontact' van het aansluitpunt doe, dan heb ik wel telefoon en ook internet. Kan dit straks gevolgen hebben voor het functioneren van de LB?

Grtz,
Roelof

(NB: ik had al adsl hoor, maar ik was lui en had voor iedere telefoon een aparte splitter liggen. Nu wil ik het 'goed' doen :-))

Richard
Er wordt wat meer mee geleverd bij de Livebox dan normaliter nodig is, dat heeft te maken met het wel of niet aanwezig zijn van een ISRA punt en zoja welk ISRA punt.
Al die doosjes hoef je dus ook niet allemaal te gaan gebruiken.

Kijk even naar de tekening die bijgeleverd is, feitelijk hoef je vrijwel niets te doen.

Vermoedelijk zit jouw aansluiting op de rode en blauwe draad die uit het ISRA punt komt. Sluit die aan op zo'n doosje waar je een normale telefoonstekker in kunt duwen.
Nu neem je de meegeleverde telefoonstekker, steekt die daarop in en de kabel die aan die stekker zit, steek je in de Livebox.

Volgens mij heb je nu al zoiets. Dan heb je inderdaad internet en telefoon en zo hoort ie ook aangesloten te zijn, dus dat is prima.

De Livebox heeft al een splitter ingebouwd zitten namelijk, dus het is niet nodig, en zelfs af te raden, om een adsl-splitter tussen de ISRA en de Livebox te plaatsen.

Ik hoop dat deze uitleg duidelijk genoeg is voor je, maar mocht iets onverhoopt niet helemaal goed overgekomen zijn, laat het gerust weten en aarzel niet om door te vragen.

Greetings, Richard.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'meegeleverd aansluitmateriaal LB op ISRA wazig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Locatie isra onbekend Helpdesk : 6 13 Feb 2015
Verbinding maken tussen ISRA en modem. Algemeen : 2 31 Jan 2015
Geen ISRA aansluiten maar wel betalen Klacht over Online : 12 29 Jan 2015
ISRA Punt niet te vinden Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 9 19 Aug 2011
ISRA problemen Opleveringsproblemen : 5 12 Dec 2010
Advertentie